1

Topic: Volkswagen Golf: Fauquez

Onbekende VW Golf (GTI?) gevonden in de nu afgebroken verrerie-marmerglas fabriek (wanneer?) op 1 km afstand van de pontons van Ronquieres (= Fauquez) datum onbekend. Bron=100%.

Wie heeft hier meer inlichtingen over?

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Die glasfabriek is rond 1981 gesloten. Auto moet er vermoedelijk erna gevonden zijn. Interessant: de weg langs het kanaal waarlangs de Bende na de dumping van de wapens mogelijk de vaartkom verliet, komt vlakbij deze site uit (echter geen directe toegang).

3 (edited by K& 02-06-2011 17:57)

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Dus u denkt dat dit voertuig niets met de Bende van Nijvel te maken had?

Langs het kanaal: nog interessanter is dat ze 's nachts gewoon verder gereden zijn tot de sluizen van Ittre. Deze kunnen door buurtbewoners met een gewone auto als brug gebruikt worden! Volg nu eens de tekst van de gevonden papiersnippers: volgens mij is dit een wegbeschrijving die via de "pilori" leidt naar het schiet-terrein in de bossen van houssière via deze sluizen.

4 (edited by Hestur 02-06-2011 20:16)

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

K& wrote:

Dus u denkt dat dit voertuig niets met de Bende van Nijvel te maken had?

Integendeel! Ik bedoelde net dat het een mogelijke plek voor de Bende kan zijn geweest. De hypothese van een wegbeschrijving is een mogelijkheid waarover ik ook heb liggen denken. Op de snippers meen ik echter ook 'Soignies' te kunnen lezen, dit is ten westen van Houssières. Wauthier braine en pilori zijn andere plaatsnamen.

Begin- en eindpunt zijn me niet duidelijk, mogelijk wordt de weg naar iets of iemand in (of vanuit?) Henegouwen of die kanten beschreven. Niet veel verder, want dan had men de snelweg gebruikt. Kan interessant zijn: voor de Bende uit 1982-1983 zijn er links te leggen naar Henegouwen, o.m. Boussu.

Als er elementen naar Houssières wijzen, hoor ik ze graag.

5

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Het is wel heel moeilijk om een verband te zien met de Bende van Nijvel als we niet weten wanneer de wagen werd gevonden en welk type Golf het was. Mij zegt het verhaal in ieder geval niets.

Hestur wrote:

Die glasfabriek is rond 1981 gesloten.

Waarom denk jij 1981? Als je op het internet de naam van de fabriek ingeeft, Société Anonyme des Verreries de Fauquez, lijkt alle productie te stoppen in 1979.

De fabriek lag hier » maps.google.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

"The Veriplack-Momiplast group produced plastic containers on the site until 1981. "

Bron » www.hogelandshoeve.nl

7

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Ik ben echter van de info en probeer meer hierover te weten te komen bij een volgend bezoek.

8

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Als je echt nog iets wil vinden moet je vanachter je bureau en toog komen en daar gaan wandelen en fietsen. Mooie streek! Wie liever binnen blijft, leest best eens de Franse kranten uit die periode erop na. Ik val telkens achterover van de info die daar nog ligt op te rapen. Sommigen, bijna buren, zijn nooit iets gevraagd!

Heel eenvoudig beginnen, je verschiet van de medewerking!

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Ok ben overtuigd, maar is het probleem niet dat je dan versnipperd werkt? Misschien krijg jij op een dag een puzzelstukje dat past bij het puzzelstukje dat ik elders krijg.

Samenwerking is essentieel.

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Zou dit hem kunnen zijn? Op de achtergrond staan in elk geval fabrieksgebouwen. Een geprepareerde Golf? Let op de antenne en het zwaailicht op het dak. De achterbank lijkt ook verdwenen.

http://www.panzerbaer.de/helper/pix/bw_flkfz_elw-0014.jpg
VW Golf I des LwVersRgt 8, Erstzulassung 1983. Foto: Frank Diepers

http://www.panzerbaer.de/helper/pix/bw_flkfz_elw-0015.jpg
Das Fahrzeug dürfte schon bessere Tage gesehen haben. Foto: Frank Diepers

De foto is genomen door een zekere Frank Diepers. Vanwaar kennen we deze naam? De naam staat in het lijstje in het boek van Bouten (Bende en de CIA) van de 18 verdachten die ooit door de Cel Jumet verdacht werden van de Bendereus te zijn!