21

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Hier is ze dan, de volledige Panorama-reportage over de Bende van Nijvel uit 1995 » YouTube

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Ik heb laatste stuk met Bultot tot het einde nog eens bekeken tot en met wat er na de generiek als achtergrond wordt gezegd. En weeral eens wat opgestoken wat ik niet wist.

  • Broer van Van Deuren

  • De beelden voor de wapenwinkel: in tegenstelling tot de melding ergens, dat Van Deuren in het park bij het kon villa aan de thermen was neergeschoten.

  • Veronderstelling van Bultot: de mise en scene in Nijvel.

  • De achtergrond commentaar na de generiek en de laatste alinea's van de epiloog zijn ook aanwijzingen.

Tijdens een bezoek aan Nijvel en de commentaar op de sites, bleek inderdaad dat er die nacht door 3 (of meer) families die daar woonden niets is gehoord en bovendien er nog nooit iemand iets komen vragen is. Bultot spreekt dus ook van deze "mise en scene". Ergens op Actua TV werd een interview met Bouten bijgewerkt. Zo Van Deuren in het park achter de Koninklijke villa werd neergeschoten en niet voor de wapenwinkel, dan is dit de tweede achterdeur van een (ex-) koninklijke residentie alwaar sporen worden aangetroffen (cfr Derscheid).

Naast deze uitzending, Actua TV, Derscheid en Van Deuren hebben we nog de link Faez Al Ajjaz, aangegeven ergens door Latinus. Dat wordt dus nogal wat. De hoog, hoog referentie en connecties staan in de grondwet beschreven. Opkuisen die rommel, in bloed geschreven wetten zijn zelfs niet bruikbaar als toiletpapier.

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Ontzettend bedankt voor het uploaden Ben. Ik heb er met veel interesse naar gekeken. Het valt mij op dat de 'getuigenis' van Bultot nauwelijks ter sprake komt in latere berichtgeving over de Bende.

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Ben, bedankt voor het uploaden van deze reportage. Een reportage waar men als Belgische burger niet vrolijk van wordt. Maar het meest verontrustende is dat de uitzending dateert van 1995, dat we ondertussen al 16 jaar verder zijn en dat ons de waarheid nog steeds niet is verteld. L'Union fait la Force!

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Goede docu, ook goede beeldkwaliteit. Gracias. K&, het lichaam onder de deken op straat voor de deur bij Dekaise is het lichaam van Claude Haulotte.

26 (edited by K& 19-09-2011 20:45)

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Kijk juist na het interview met Bultot. Is dit de zaak van Dekaise? Het kan maar ik dacht eerder gelezen te hebben dat Bruno Van Deuren was gedood bij een wapenzaak waar hij een wapen wilde kopen. Andere bronnen zeggen bij de koninklijke villa in Oostende. Weet iemand eigenlijk van waar Bruno van Deuren afkomstig was?

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Op het einde verteld Ugo Prinsen dat twee bronnen aan de journalisten verteld hebben dat gekend is wie de Reus is en dat deze nog steeds vrij rondloopt. Twee andere bronnen hebben dit verhaal bevestigd. De uitzending dateert van 1995. Was het dan toch niet Haemers die op 13 mei 1993 in zijn cel (zou) gestorven zijn?

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

K&, als je het beeld op 1 uur en 12 minuten bedoelt dan ... ja, dit is de zaak van Dekaise. Op dat moment spreekt Bultot daar ook van de moord op Van Deuren op een parkeerterrein in Oostende.

29

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Op het eind als hij verteld over de reus en dat die bekend zou zijn zie je een ordner met een sticker er op, volgens mij staat er:  zaak Francois maar ik kan het niet goed lezen. Iemand die het beter kan zien of kan uitvergroten? Wat zou die zaak Francois zijn of is dit een hint richting de indentiteit van de zogenaamde reus?

30

Re: Televisie: Panorama over de Bende van Nijvel

Zaak François heel kort samengevat » www.epo.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube