11 (edited by K& 12-10-2011 22:55)

Re: Elsene

Affaire Dubois-Rossignol: de dame die in stukken gesneden werden teruggevonden in Beez in de maas kwam uit de rue des coccinelles Watermaal-Bosvoorde. (De valies van Dubois met papieren waarop stond "aandelen Delhaize" werd langs de autoweg gevonden maar wanneer juist).

En daar niet zover van woonde ook de moeder van Mendez. Mendez is in Watermael Bosvoorde begraven. Een van de bendeleden van  Louvaert woonde daar ook en nog een. En Vanden Boeynants en Marbais, tiens allebei Generaal Jacqueslaan maar op welk nummer?

De brievenbus geopend in de post van Boondaelse steenweg door castaldo kort nadat nutribel dringend moest verhuizen en dan failliet ging.

Ambassades van Argentinië of Chili kweetniemeer dicht bij coccinelles en ook dicht bij de tumilidreef waar santana uitbrandde en duikboot Toyota van Beijer zijn odekologne dumpte.

Mazda gebruikt bij diefstal SIE wapens.

12

Re: Elsene

K& wrote:

De valies van Dubois met papieren waarop stond "aandelen Delhaize" werd langs de autoweg gevonden maar wanneer juist.

Zie Claude Dubois voor het antwoord.

K&, gelieve Elsene en Watermaal-Bosvoorde apart te houden. Ik weet dat het daar allemaal heel dicht bij elkaar ligt en de grenzen soms vaag zijn, maar we beperken het hier tot Elsene. Ik vermoed dat je van Watermaal-Bosvoorde ook wel zo'n lijstje kan maken.

Nu is natuurlijk de grote vraag: valt er iets uit af te leiden? Is het allemaal toeval of is er meer aan de hand? Is dit één van de fouten van de Bende of is er niets aan de hand?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Elsene

Op 16 september 1981 wordt een grijze Mazda 626 voor het kantoor van Air Zaïre op de Louizalaan in Elsene gestolen. De wagen wordt gebruikt om de aanslag op Vernaillen te plegen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Elsene

't Is net zoals met de Peugeot. Als die in brand gestoken wordt, schrijft iedereen 't is in Waterloo. Ballekens zoek maar ne keer: 't heeft mij 6 maanden geduurd om een spoor te vinden in alle nonsens en na drie jaar weet ik ik ook nog maar op 200 meter na. Uiteindelijk is 't in het drielandenpunt tussen drie gemeentes! En net over de schreve ligt drie coincoin.

Ha neen, Ben hou er maar de orde in. Het opsplitsen per gemeente brengt je nergens. Bovendien weet geen kat hier waar de grens ligt tussen Elsene en Watermaal-Bosvoorde en ik wed dat u het ook niet weet want dan zou hier al een kaartje staan mooi omrand met zwart van rouw.

15

Re: Elsene

K& wrote:

bovendien weet geen kat hier waar de grens ligt tussen Elsene en Watermael Bosvoorde en ik wed dat u het ook niet weetwant dan zou hier al een kaartje staan mooi omrand met zwart van rouw.

Het interesseert me dan ook absoluut niets waar de grens tussen Elsene en Watermaal-Bosvoorde ligt. Ik probeer in dit topic enkel bepaalde zaken over Elsene te verzamelen. Het staat je vrij om zelf een bijdrage te doen, maar ik vind het opvallend hoeveel zaken er ofwel in Elsene gebeurd zijn of hoeveel mensen er in Elsene woonden of werkten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Elsene

Wat K& bedoelt is dat de begrenzing van de gemeente Elsene kunstmatig blijft, je ziet het beter als één entiteit met delen van Oudergem en Watermael/Bosvoorde. Net zoals je Eigenbrakel niet los kunt zien van Waterloo.

17

Re: Elsene

Bollekes zetten op alle mogelijke locaties in verschillende kleuren naargelang het feit, blijft de beste oplossing. GIS-layers = oplossing probleem. Al betwijfel ik of Eddy Vos een GIS heeft, de overheden lopen daarin wat achter. wink

18

Re: Elsene

Terug naar de essentie: de politie-informant Bruno Van Deuren beweerde dat hij Jean Bultot op het Flageyplein (in Elsene) gestolen wapens had zien overladen van een blauwe Santana in de koffer van een andere wagen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19

Re: Elsene

De Franse gangster Farcy controleerde vanuit de Candy's, zijn bar aan de Naamsepoort (in Elsene), de Europese drugsmarkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20 (edited by Boemerang 19-10-2011 12:34)

Re: Elsene

Ben wrote:

En wie woonde er ook in Elsene: ja hoor, het koppel Fourez-Dewit.

Het stel zou hebben samengewoond in een appartement (van Dewit) aan de Mercuriuslaan XX in Ukkel.

K& wrote:

bovendien weet geen kat hier waar de grens ligt tussen Elsene en Watermaal Bosvoorde.

Volgens mij loopt de grens tussen Elsene en Watermael-Bosvoorde zo'n beetje langs het spoor. Verder is dit niet idd niet zo'n halszaak, er komt duidelijk uit naar voren dat in deze hoek van Brussel-zuid een hotspot is, inclusief uitlopers naar de andere naastgelegen wijken. Watermael ligt in principe op route tussen Elsene en het Zoniënwoud (en het voornaamste actiegebied van de Bende van Nijvel ten zuiden van Brussel).

Hier is een kaartje van "groot-Brussel", het valt mij op dat Elsene (nr.9) in tweeën is gedeeld door het "neutrale" Terkamerenbos. Het lijkt mij dat je vanaf het Zoniënwoud via het Terkamerenbos/park 's nachts makkelijk ongezien tot aan het hart van Elsene kan geraken.

https://lh6.googleusercontent.com/-2fSX6osYGhQ/TpwtGBi5qGI/AAAAAAAAB2Q/dwwTR75z4uk/s722/bruxelles%252520-%252520stadsdelen.png

Ter info, het Zoniënwoud beslaat het grootste gedeelte van nr. 17 (Watermael) en het Terkameren bos loopt daarnaast (ongenummerd) door tot diep in Brussel.