Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

In Bouten's nieuwe Boek "De Bende van Nijvel en de CIA" geeft hij namen uit het Libanese milieu en de onderlinge connecties.

12

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Merovinger, kun je er iets meer over kwijt. De kwestie interesseert mij nogal en heb het boek nog niet kunnen bemachtigen. Heeft hij het ook over Marc Menassa?

13

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Het eerste boek was een onleesbare turf waar je alle kanten mee op kon en dat vaak vaag of in raadsels werd verwoord. Op het einde was ik in principe geen jota wijzer over hoe het nu precies zat, omdat de geïnterviewde getuigen elkaar tegenspraken en je niet goed wist wat nu klopte. Dit boek is veel duidelijker, bevat een zeer duidelijke lijn. En het noemt voor nogal wat feiten met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook namen.

Zonder meer het belangrijkste boek in vele jaren over de Bende van Nijvel.

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Hestur wrote:

Zonder meer het belangrijkste boek in vele jaren over de Bende van Nijvel.

Echt een aanrader, heb het net binnen gekregen via een belgische collega, want het is in nederland toch nog niet verkrijgbaar... en nog niet te bestellen.

Ga weer verder lezen ...

Kumbaya, it never hurts to help !

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Hoop toch echt dat ie straks te verkrijgen is in Nederland. Het boek Bende van Nijvel is 2e hands verkrijgbaar vanaf 120.- Heb ook de uitgever gemaild maar (nog) geen respons. smile

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Michiel, honderd en twintig Euries? Da's wel een beetje heel erg prijzig... Bij de bieb kun je hem zo halen, als ze hem ter plaatse niet hebben kost het 4 euro en een paar daagjes wachten. Je kunt via Internet al nakijken of ze hem bij de dichtstbijzijnde bieb hebben of hem daar aanvragen (mits je lid bent). Nadeel is dan wel dat je het boek na een tijd weer moet inleveren.

17 (edited by Michiel 19-10-2011 13:07)

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Yep, Bol.com. En vanaf hoor! Ps heb jij nog een exemplaar over? cool

» www.bol.com

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

update voor Nederlanders en andere geïnteresseerden: het boek is nu ook in Nederland verkrijgbaar. Ik heb het boek net besteld bij Occidentbooks, zij beweerden het op korte termijn te kunnen leveren » www.occidentbooks.com

Het boek kan overigens ook bij bijvoorbeeld bol.com besteld worden » www.bol.com

Ik ben zeer, zeer benieuwd. Ik zag al verschillende citaten op dit forum gepost worden, die echt heel interessant zijn. Hoe bevalt het boek tot dusver iedereen?

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Toch vreemd dat het boek in nederland €25 kost... en alleen te bestellen is via internet. Heb het bij de Standaard boekhandel gekocht en daar lag het gewoon in de winkel voor €20. Voor wie het eerste boek van Bouten nog zoekt, er staat nog ééntje te koop op marktplaats. Vraagprijs is €50 dat is tenminste een stuk beter dan €120 bij bol.com, maar het blijft duu.

Ik had wel wat meer media aandacht verwacht, maar heb nergens een interview met Bouten of artikel over het boek gezien. Maar kan zijn dat ik het gemist heb... Discussie hier op het forum is ook vrij rustig, lijkt wel of de Franse site het er drukker mee heeft. Er staat toch echt wel veel info in over bv Marcel Barbier, Bruno Farcy en ook een terechte kritiek op de reconstructie van vorig jaar door VTM.

En nog veel meer! Veel leesplezier.

Kumbaya, it never hurts to help !

20 (edited by Michiel 26-10-2011 16:20)

Re: Boek: De Bende van Nijvel en de CIA

Voor de liefhebbers in Nederland: het boek is wel te bestellen via The Readshop. Kan je hem gewoon in de winkel ophalen. big_smile