Re: Christian Smets

Mensen met een achtergrond zoals Smets kennen de kunst om geld te verbergen of een nieuw leven op te starten. Er is ook de mogelijkheid dat hij gewoon geen keuze had. Als je in dat wereldje betrokken bent, kan je er nog maar moeilijk uitraken.

Servo per Amikeco

12 (edited by DeadLetterBox 17-01-2012 17:31)

Re: Christian Smets

"Changer de vie, pas évident. Et si celle-ci était plus compliquée que la précédente." Citaat van C. Smets zijn FB-pagina. Ook grappige touch, op zijn profiel staat een gele badeend "Canard" afgebeeld.

Servo per Amikeco

Re: Christian Smets

Dat Mossad-verhaal wordt verteld door Bouten die ook Bouhouche en Beijer aan de Mossad linkt. Maar ook hier heb ik van Bouten nog geen documenten gezien die zijn beweringen kunnen staven. Het boek van Bouten is goed om een achterliggend beeld te krijgen van Bende van Nijvel maar men moet het toch wel met een heel kritisch oog lezen. Ik vrees dat er redelijk wat kwakkels instaan. Maar alles zal misschien in een derde boek uit de doeken gedaan worden. big_smile

Re: Christian Smets

Robert Beijer beweerde ook een volgend boek uit te brengen met meer volledige toelichtingen.

Servo per Amikeco

Re: Christian Smets

Smets heeft een open brief geschreven gericht aan procureur Valkeneer » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Christian Smets

Smets heeft aan de webmaster van het Franstalige forum een interview toegezegd, zie » tueriesdubrabant.winnerbb.com. Hebben jullie vragen voor Smets? Zo ja stel ze hier maar, ik zal ze dan vertalen voor Michel.

Re: Christian Smets

Ik heb een vraag voor hem: "Robert Chevalier is in duistere omstandigheden vertrokken uit de VSSE, naar eigen zeggen groef hij te diep en werd zijn leven onmogelijk gemaakt. Deelt u die mening?"

Servo per Amikeco

18

Re: Christian Smets

Ik vraag mij af hoe eerlijk een (ex) agent van de Staatsveiligheid zijn antwoorden zullen zijn, maar we zullen van de kans profiteren: acht Smets het mogelijk dat Bougerol een rol heeft gespeeld binnen de Bende van Nijvel? En aansluitend: hoe groot acht Smets de kans dat leden van WNP deel hebben genomen aan acties van de Bende van Nijvel?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19

Re: Christian Smets

We mogen de simpelste vraag niet vergeten natuurlijk: wat is de Bende van Nijvel, wie zit er achter, wat is zijn rol? Als hij het niet weet, wat "denkt" hij dan? Wat is zijn mening? Denkt Smets niet dat het zijn ethische plicht is om als (ex-)medewerker van de Staatsveiligheid mee te werken aan het oprollen van de Bende en zijn opdrachtgevers? Als hij onderzoeksrechter was, hoe zou hij het onderzoek dan voeren en met welke aanknopingspunten zou hij beginnen? Kende hij Madani Bouhouche? Heeft hij hem gevraagd garageboxen te huren? Door wie voelt Smets zich verraden? Smets beseft toch wel dat hij zolang de zaak niet tot het bot is uitgeklaard en hij daardoor niet is witgewassen door de publieke opinie steeds als een "besmet" persoon te boek zal blijven staan?

20

Re: Christian Smets

Wanneer is dat interview eigenlijk? Nog een vraag: wat doet Smets in het dossier Pinon?