1

Topic: Bois de la Houssière: Mon Idée

Ontdekking van een gedoofde brandhaard te 's Gravenbrakel

Tussen zaterdag 2 november en zaterdag 9 november 1985, 's Gravenbrakel in het bos van Houssière ter hoogte van de plaats genoemd "Mon Idée". Diverse voorwerpen en documenten, overgoten met benzine, werden er verbrand. De brand vond plaats tussen zaterdag 2 november en zaterdag 9 november 1985. Een lijst van stukken, vind je hier » Bewijsstukken

http://i43.servimg.com/u/f43/09/03/15/13/19851111.jpg

Extra informatie: Mon Idée is een helling in de Belgische provincie Henegouwen. De top ligt in het Bos van La Houssière. Bron » wikipedia.org

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Weet je iets van de bereikbaarheid van deze brandhaard Ben?

3

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

De exacte locatie vind je hier » Google Maps. De plaats ligt niet zo ver van de weg.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Ben, dank je!

5

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Als je de foto's bekijkt, lijkt het alsof de brandhaard in het midden van de weg/een pad is. Als je daar bewijsmateriaal verbrand, dan moet het (snel) gevonden worden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Kan onze verslaggever ter plaatse nu eens uitvissen op welke manier die brandhaard is gevonden. Ik ken zowat drie versies. Misschien eens een rijtje maken. Ik heb ooit info gekregen dat  er ook moto's in het spel waren bij de Bende van Nijvel. Daarom was ik op tueries een item "motos" begonnen, maar ben er nergens verder mee geraakt. Als nu deze vondst ook is gebeurd door motards die aldaar kwamen crossen dan komt er wel muziek uit deze uitlaat.

7

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

In de buurt van de brandhaard lag een boodschappentas van boetiek Jokire. In het as lagen volgende spullen:

Dat laatste was een ontdekking van onderzoeksrechter Schlicker. De technici van het lab hadden erover gekeken. Er lagen ook handschriftnotities van schietinstructies en een hap uit de foto van een blond kopje. Een expert stelde vast dat het handschrift leek op dat van een vriendin van Jean Bultot, toen ze jonger was, en de blonde bles zou weleens die van zijn zoon kunnen zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

En 'een halfverbrande foto van een vrouw met blond haar'. Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is daar nooit iets mee gedaan? Klinkt toch wel interessant, niet?

9

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

ik meld me ook even wat betreft Houssiere. Samen met enkele forumleden ben ik hier, nu bijna 2 jaar geleden, op sporentocht geweest. Zoals iedereen weet werden op de vooravond van Aalst verbrande papieren gevonden op het motorcross terrein. Wel dit terrein hebben we teruggevonden, het ligt aan de rand van de stortplaats. Het terrein bestaat nog steeds, hetzij overwoekerd en jarenlang niet gebruikt.

De bochten en wegranden zijn aangegeven door autobanden die half ingegraven zijn. Je ziet duidelijk dat het ergens jaren 70 aangelegd moet zijn, aan het bandenprofiel, en banden met witte zijkanten die toen en de jaren ervoor in de mode waren. Ik heb er destijds een poos rondgelopen, en kwam tot de vaststelling dat de bende wou dat deze rommel gevonden werd, daar men in dit grote bos wel honderd plaatsen vind waar met zoiets nooit zou vinden. Zij leggen dit echter op het terrein, dat grenst aan een weg, een stortplaats, en dat destijds ongetwijfeld regelmatig gebruikt werd.

Re: Bois de la Houssière: Mon Idée

Raf, op zich vreemd dat ze blijkbaar met opzet enige tijd voor 9 november 1985 daar een stapeltje spullen half half in de brand steken. Terwijl ze daar nog terug komen om die Golf in de brand te steken? Waren ze dan niet bang dat daar politie aanwezig zou kunnen zijn? Er heeft zich daar veel afgespeeld in dat gebied. Jmo.