41

Re: Lionel Ruth

Beste K&, ik wil gerust met jou eens gaan. Je kan me via de gekende weg contacteren.

42 (edited by K& 13-10-2010 11:40)

Re: Lionel Ruth

Pico Raf, we spreken eens af. Je zal het werkwoord "verschieten" in al zijn tijden vervoegen.

43

Re: Lionel Ruth

In Februari 2010 liet Lionel Ruth in een krant optekenen dat hij het boek van Guy Bouten door een rechtbank wilde laten verbieden omdat het volgens hem 'gevaarlijk' was.

Ik vermoed dat het hier over Tueries du Brabant (Editions de l'Arbre) van Guy Bouten gaat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

44

Re: Lionel Ruth

Ben wrote:

Ik vermoed dat het hier over Tueries du Brabant (Editions de l'Arbre) van Guy Bouten gaat.

Het gaat idd om Boutens eerste boek. Ruth zat bij wijze van spreken meer in het boek te bladeren en te onderstrepen dan zijn eigen werk te doen. Je kan je afvragen wat de implicaties zijn van Ruths irrealistische idee om het boek te verbieden. Ofwel trekt het echt op niets en is Bouten een flutjournalist. Ofwel ...

45

Re: Lionel Ruth

Blijkbaar kende Ruth majoor Bougerol (goed). Dat zou toch moeten blijken uit een huiszoeking in 1999:

Claudine M., de eerste echtgenote van majoor Bougerol: "Tijdens de laatste huiszoeking in 1999 waren er drie speurders aanwezig. Lachlan en zijn collega Burnie waren ernstig aan het werk. Toen kwam de majoor binnen en was het direct handje-klap avec ce type farfelu Lionel Ruth. Ze lachten en tapten moppen."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

46

Re: Lionel Ruth

Wat is er trouwens van Ruth geworden na die in mysteries gehulde affaire over een wapen van Bultot in zijn schuif en zijn hieropvolgende exit uit de Cel?

47 (edited by Scaramouche 03-11-2012 19:23)

Re: Lionel Ruth

Weet er in Godsnaam iemand wat er met Lionel Ruth is gebeurd? Men hoort totaal niets meer over deze persoon. Werd hij grondig en uitgediept ondervraagd? Is hij een saboteur van het onderzoek? In ieder geval, hij was daartoe goed geplaatst, hij maakte reeds heel lang deel uit van de speurderscel. Hij had blijkbaar contacten met het extreem-rechts milieu, had contacten met "Bil", chauffeur van Paul Vanden Boeynants. Werd hij hierover op het rooster gelegd?

Ik heb ontelbare boeken gelezen over de Bende. Op een bepaald ogenblik moest een slachtoffer van de Bende (slachtoffer van de overval op de Delhaize in Braine-l'Alleud) zich begeven naar de speurders. Ter plaatse herkent hij in één van de speurders de doordringende blik van "The Killer". Hebt U al gekeken naar de doordringende blik van Lionel Ruth? Hebt U zijn ogen al bekeken? Is hij de killer? Graag uw opmerkingen aub. Ben zeer benieuwd.

48

Re: Lionel Ruth

Er zullen wel meer mensen zijn met een doordringende blik, mijn vrouw tenandere. En je zal zeker de spelletjes kennen die tijdens een ondervraging gebruikt worden: Good Cop, Bad Cop.

49

Re: Lionel Ruth

Dat Ruth niet deugd, dat lijkt me duidelijk te zijn. Maar dat hij de killer zou zijn, dat vind ik nogal overdreven. Maar, inderdaad, wat is er intussen van de man geworden?

50

Re: Lionel Ruth

Wat is er geworden van Lionel Ruth? En hoe moeten we die vreemde zaak met dat pistool van Bultot nu eigenlijk interpreteren?