41 (edited by K& 13-01-2013 12:21)

Re: Verjaring

Aangezien er sprake is van bendevorming worden alle overvallen samengevoegd en treedt de verjaring maar in dertig jaar na de laatste gewelddaad? Misschien na Mendez. Zo er ooit ooit verdere bindingen worden bewezen, kunnen nog andere verhangingen misschien toegevoegd worden en de periode worden verlengd. Ik denk hierbij aan van Vin. in 1987.

Er zou een vrouwelijk journaliste haar licht eens moeten opsteken bij zijn weduwe F. F. om te zien of dit om persoonlijke redenen was zoals Depr. of Fin. problemen, maar aangezien hij een getuige was in het verbranden van materiaal (na de dubbele moord) in de tuin van de moeder van Latinus en ook een oude vriend van Latinus, dan kan dit gewoon zijn dat hij teveel had gehoord.

Er zijn nog andere verhangingen die ik niet juist kan situeren zoals St(r)ens, café baas in Ottignies. Zowat elke maand komt er nog een oude (zelf)moord bij!

"Mais qui s'interesse encore à ces vieilles choses"? dixit Onckelinckx.

42

Re: Verjaring

Vin.? Wie is dat? F.F.? Ken ik ook niet. Wie is dat? Fin.? Is dat Finné?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

43 (edited by the end 14-01-2013 18:27)

Re: Verjaring

K& wrote:

Er zou een vrouwelijk journaliste haar licht eens moeten opsteken bij zijn weduwe F. F. om te zien of dit om persoonlijke redenen was zoals Depr. of Fin. problemen, maar aangezien hij een getuige was in het verbranden van materiaal (na de dubbele moord) in de tuin van de moeder van Latinus en ook een oude vriend van Latinus, dan kan dit gewoon zijn dat hij teveel had gehoord.

Misschien derpessie en financieel? Nu nog Vin. en F.F.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

44 (edited by Merovinger 15-01-2013 11:29)

Re: Verjaring

Ik denk dat K& met 'van Vin.' Guy Vanvycnk bedoelt, vriend van Latinus, en wiens moeder de buurvrouw was van de moeder van Latinus. Vanvynck was getrouwd met J.F. en niet F.F. Meer info op deze pagina. Ik heb echter geen info dat deze Vanvynck zou verhangen zijn. Jij wel K&?

45 (edited by K& 15-01-2013 16:51)

Re: Verjaring

Moet het nakijken maar in Masset en de verslagen van de Bendecommissie.

Mero, gelieve deze namen niet voluit te schrijven! Deze mensen zijn "collaterale" slachtoffers van roddels die waarschijnlijk de oorzaak zijn van de teloorgang van hun zelfstandige zaken met de dood tot gevolg in 1987. Men moet het mes niet ronddraaien in deze wonden maar discreet informeren via een vrouwelijk journaliste. Kwestie is een journaliste of historica te vinden die zich daar nog voor interesseert.

Wij hebben niets aan een bulldozer die belletje trek doet, voet tussen de deur zet en dan interviews bij elkaar schrijft. Een kleine vraag zou moeten volstaan om de doodsluier een beetje op te heffen. Maandelijks lees ik nog andere meldingen van rare zelfmoorden aanslagen op wapenhandelaars, allen met verre linken naar de zaken die ons een beetje interesseren.

Het ziet er meer en meer uit dat het wapenkartel en zijn lobbyisten elk met heel grote zakken en vliegtuigen een onderlinge oorlog aan het spelen zijn om de macht en afspraken. Iran-Contragate was later maar de Iran-Irak oorlog heeft 8 jaar geduurd en Libanon ook niet minder! Hoe PRB, FN en anderen massa's geld hebben verdiend en toch bijna failliet zijn gegaan in die periode versta ik niet.

Re: Verjaring

Michel Graindorge, de advocaat van een aantal slachtoffers van de Bende van Nijvel, vraagt om de verjaring van de feiten op te heffen zodat de daders ten allen tijde kunnen gestraft worden.

Bron: www.rtl.be | 10.02.2013

47

Re: Verjaring

... en er voor te zorgen dat ze nooit gaan spreken?

Re: Verjaring

Naar aanleiding van het nieuws rond de zakken van Ronquières, gaat mevrouw Finné aan de politieke wereld vragen om de verjaring op te zeggen. Tevens wenst ze een derde parlementaire onderzoekscommissie over het dossier.

Meer » www.rtl.be

49 (edited by Merovinger 28-02-2013 13:54)

Re: Verjaring

Slachtoffers vinden dat dossier Bende van Nijvel niet mag verjaren » Nieuws

Meer » video 1 en video 2

50

Re: Verjaring

Nu gaan we het krijgen:

Eigenaardig genoeg zijn de speurders niet meteen vragende partij voor een langere onderzoekstermijn. "Wij denken dat wij voor de verjaring zullen kunnen zeggen wie deel uitmaakte van de Bende. En waarom zij 28 personen hebben vermoord. Daarna moeten we nagaan of we nog verdachten voor de rechter kunnen brengen. Dat zal in 2014 geëvalueerd worden", klinkt het in onderzoekskringen.

We moeten niet uitsluiten dat men nu een groep van verdachten naar voor gaat schuiven, die toch al dood zijn. De oplossing op zijn "Belgisch", heet zoiets.