61

Re: Claude Nitelet

Ik heb zowat mijn bedenkingen bij dit ganse Nitelet-gedoe. De naam komt plots uit het niets binnenwaaien alhoewel hij reeds jaren aan één stuk moet ondervraagd zijn door speurders in verband met de toevalligheden. We weten allen welke stoelendans zich heeft voorgedaan tussen de speurders. En die hebben dan allemaal hun mond gehouden tot nu. Ik geloof het niet! Het gaat er bij mij niet in dat het ganse Bende van Nijvel gebeuren zich afspeeld rond deze bewuste persoon.

Als je het palmares van Nitelet bekijkt moet de ganse nationale penoze op de hoogtte geweest zijn van zijn daden. En ook zij zouden gezwegen hebben, alhoewel de veroorzaakte herrie rond de overvallen niet in hun kraam pastte. Het is bijna een Hollywood scenario. De supergangster voelt zijn einde naderen en wil schoon schip maken tegenover zijn familie. Familie die dus duidelijk niet wist waarmee Dhr. Nitelet zijn tijd doorbracht. Komaan zeg!

Zijn aanwezigheid in het veld rond de overvallen kan alleen duiden op een rol als hulpje. En dat hij bezwarende en beslissende feiten ten berde gaat brengen is nog maar de vraag. Voor mij is hij verre van een sleutelfiguur in dit drama. Mijn mening hoor!

Re: Claude Nitelet

Volgens mij, LEO, gaat het daar ook niet over. Tenminste als ik het goed begrijp zou Nitelet geen sleutelfiguur zijn, maar de enige betrokkene die echt gepraat heeft. Kans is groot dat het slechts een bijfiguur is. Maar wel eentje die dus, als ik de speculaties mag geloven, verrifieerbare feiten heeft bekend. Dat is natuurlijk de figuur waarop we al jaren wachten.

Of het ook echt waar is, zullen we geduldig moeten afwachten. Het is helaas nog veel te voorbarig. Niet voor niks is er geen enkel nieuws over te vinden in vlaamstalige pets.

63 (edited by Eric Donkaew 11-02-2013 21:48)

Re: Claude Nitelet

Hestur wrote:

"Des éléments nouveaux - de toute grande importance, dit Mme Michel - sont en effet apparus récemment dans l’enquête."

Als mijn kennis Frans nog juist is, betekent dit zelfs: 'van zeer groot belang'. Ontknoping nakende?

In elk geval verwacht ik dat er wat gaat gebeuren. Het kan twee kanten op.

  • Of er is inderdaad iets 'zwaars' gaande;

  • Of Mme Michel dient op staande voet ontslagen te worden vanwege het verspreiden van kletskoek.

Ik ben benieuwd!

64

Re: Claude Nitelet

Of men is de publieke opinie aan het warm maken voor een borains-achtig verhaal à la Deprêtre: een paar zondebokken die er ergens wel iets mee te maken hadden, en we zwijgen over de rest van het verhaal. Zaak gesloten. Opdrachtgevers kunnen weer chillen in hun dure zetels.

65

Re: Claude Nitelet

Toch wel treffend dat er net nu iets in de lucht hangt terwijl Salamander op volle toeren draait.

66 (edited by Merovinger 12-02-2013 00:10)

Re: Claude Nitelet

Hierbij het artikel van 06.02.2013 verschenen in 'La Capitale'

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065814738710857213.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065814738710857214.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065814738710857215.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065914738710857216.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065914738710857217.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065914738710857218.jpg

http://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11//13021111065914738710857219.jpg

Re: Claude Nitelet

dim wrote:

Of men is de publieke opinie aan het warm maken voor een borains-achtig verhaal à la Deprêtre: een paar zondebokken die er ergens wel iets mee te maken hadden, en we zwijgen over de rest van het verhaal. Zaak gesloten. Opdrachtgevers kunnen weer chillen in hun dure zetels.

Allez Dim, u begint wel heel vroeg met uzelf in te dekken, en gooit er zelfs nog een complotjasje overheen. Ik zou zeggen, geef het gewoon een kans. En probeer niets uit te sluiten. Omdat er voor geen enkel scenario harde bewijzen zijn tot nu toe, hou ik alle opties open. U lijkt alleen in een complot te geloven. Daarmee beperkt u uw visie, maar dat is mijn mening. Tot op heden, dat vind ik, heeft niemand op dit forum kunnen bewijzen of zelfs niet een zeer sterk vermoeden kunnen aantonen, dat het géén predateurs zijn geweest.

68

Re: Claude Nitelet

Tja, noorderling. Ik wil zeker niet uitsluiten dat Nitelet er iets mee te maken heeft. Maar dat het enkel over predateurs zou gaan, dat kan ik met de beste wil van de wereld niet verzoenen met de feiten, de modus operandi en de vele "toevalligheden".

De broer van nitelet lijkt trouwens tot de bende van Waterloo te hebben behoord. Deze bende is in verband te brengen met de sudisten, ook uit Eigenbrakel. er komt iets aangewaaid vanuit justitie. We zullen zien, maar ik heb er een vreemd gevoel bij.

Vergeet niet dat áls de sudisten schuldig blijken te zijn, dat we dan onmiddellijk richting Ruth moeten kijken (zaak W. Delp.), en bijgevolg vervolgens richting Bultot (ontslag Ruth) en moeten we de mogelijke linken met Calmette (en dus WNP/MSN) beschouwen (Sakura?). En de uitlopers van de sudisten naar Darville (en dus Haemers), maar ook naar Mainfroid. En dus naar de huurlingenmilieu's en de PV van Damsaint. En dus de Dolo (dus Nihoul)? Naar Securitas ook, waartoe een aantal sudisten behoort. Gelooft men in de sudisten, dan neemt men beter ook maar "wolf" serieus die met deze piste kwam opzetten een aantal jaar terug en beweert dat ze in de Gladio-hoek te zoeken is. dan gaan een hele boel steentjes vallen. voor wie het wil zien.

Maar wil men dan zo ver gaan? Want dan nadert men Stay behind-structuren, rechtse politieke kringen, en misschien zelfs de hoge Atlas-regionen?! Of wordt het "predateurs" en boeken toe?

69 (edited by the end 12-02-2013 02:03)

Re: Claude Nitelet

Noord, ik kan Dim wel volgen in zijn redenering, in de zin dat het kan zijn dat ze de autodieven of andere hulpjes laten opdraaien voor feiten en die beschuldigen dan nog een paar overleden gangsters en het onderzoek stopt. Een paar van de feiten van de Bende van Nijvel kunnen niet enkel door gewone gangsters gedaan zijn. Met de term roofdieren kan ik me wel verzoenen maar je hebt roofdieren en roofdieren, de Bende van Nijvel legde keer op keer de zwakke elementen van de politie bloot en hadden een goede kennis van hoe het er aan toeging bij de orde diensten.

De keuze van de munitie en de linken van de munitie vertellen dat het hier om meer gaat dan overvallen voor geld (het is zoals met CAL 30 op duivenjacht gaan). In Eigenbrakel vergaten ze het geld de kassierster moest de gangster terug roepen. Je kan niet ontkennen dat deze misdaden een uitzonderlijk profiel hebben en uniek zijn in zijn soort dus als er daders naar voor geschoven worden zullen ze moeten passen in het profiel, tot nu toe is het nog niet gelukt met de roofdieren theorie. Maar ja alles kan nog.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

70 (edited by CleverTrevor 12-02-2013 12:54)

Re: Claude Nitelet

Hestur wrote:

"Des éléments nouveaux - de toute grande importance, dit Mme Michel - sont en effet apparus récemment dans l’enquête."

Als mijn kennis Frans nog juist is, betekent dit zelfs: 'van zeer groot belang'. Ontknoping nakende?

Het lijkt er eerder op dat ze nieuwe getuigen zoeken, dunkt me. Als een ontknoping nakende is, houden ze het wel stil totdat er werkelijk iemand is gearresteerd. Maar wie weet? Misschien is er ook wel iemand gearresteerd en wordt die nu op het rooster gelegd.

En wat betreft de bekende discussie politieke vs. criminele piste: zoals Noorderling aangeeft, er is voor geen van beide pistes een bewijs. Dus moeten ze opengelaten worden. Aanwijzingen en toevalligheden zijn niet genoeg. Ik heb ook ooit een moordenaar ontmoet, ik heb boven een drugshandelaar gewoond, ik ken een paar politiemensen en heb al meerdere politici gesproken. Allemaal kennen ze mij en allemaal wonen ze in een omtrek van 10 kilometer, maar daarmee zijn ze nog geen handlangers van elkaar, en ook geen collega's van mij.

Om maar te zeggen: in een klein land als België en een nog kleiner gebiedje als Brussel en omstreken zijn er altijd wel verbanden te leggen tussen mensen uit allerlei lagen van de bevolking, maar als ze mekaar kennen moet dat niet altijd betekenen dat ze medeplichtigen zijn aan specifiek deze daden. Laten ze eerst eens iemand oppakken.