171

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Volgens het boek De bende & co werden er sporen van kevlar aangetroffen in de portieren van de Golf gevonden op 11/11/1985, plus ook de papiersnippers het stukje foto die naar Bultot wijzen die gevonden zijn in het bos. De verwarde getuigenis in PV 2420, farde 38 is ook tot stand gekomen op 11/11/1985 over het dumpen van de zakken en de Golf. Plus dat Bultot een paar dagen voordien naar iemand van de staatsveiligheid belt voor een wapen en zegt dat hij de daders kent. De achtergelaten spullen zijn duidelijk een signaal zeker als je de plaatsnaam van bekijkt waar de papiersnippers gevonden zijn: Mijn idee. Ook zal het waarschijnlijk dezelfde personen zijn die de Golf achtergelaten hebben en de zakken in het water smeten. Plus dat er op 14/11/85 bij een huiszoeking is waarbij iemand van de staatsveiligheid uit eindelijk een wapen trekt om de aktentas van Bultot te kunnen meenemen.

De vraag is heeft het een met het andere te maken en daar mee bedoel ik de geheimzinnigheid rond het vinden van de zakken en de inmenging van de staatsveiligheid met Bultot en de sporen en tips die ontstaan op 11/11/1985? En wie wilt er Bultot een een loer draaien?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

172 (edited by the end 28-03-2013 20:36)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Il apparaît aussi que des indices matériels ont été découverts dans le canal, mais également sur la berge. Et que le gendarme qui a relu les P.-V. avait un indic et connaissait aussi l'ancien gendarme Robert Beijer. D'où l'expert se demande si la découverte des armes de Ronquières n'a pas en réalité été «donnée».

the end wrote:

I.v.m. de vondst van de zakken mogen we de piste van: manipulatie door een speurder en/of een beschermde tipgever zeker niet uitsluiten. Beijer was een beschermde tipgever van Nijvel in die tijd, er staat ergens dat het parket in Nijvel bewust PV aanpaste zodat Beijer niet bekend zou worden. Of het er mee te maken geeft weet ik niet maar het komt steeds in me op.

Is die verwarde getuige Beijer? Maar de link bijvoorbeeld Lammers, Lekeu, Bouhouche, Beijer, Darville, Bultot, garage boxen, Ciolini.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

173

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Wat een geklungel:

Les pièces à conviction trouvées dans le canal se trouvaient en effet dans des sacs hermétiquement fermés et cette précision n'aurait pas été fournie à l'INCC.

Lees hier het hele artikel » Pas de manipulation mais une méconnaissance du dossier

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Tueurs du Brabant: pas de manipulation mais une méconnaissance du dossier

Les pièces à conviction trouvées dans le canal se trouvaient en effet dans des sacs hermétiquement fermés et cette précision n'aurait pas été fournie à l'INCC.

Meer » Nieuws

175

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Zoals ik hier reeds had aangehaald:

Lagen de zakken op de bodem of verzonken in het slib? Kan het zijn dat de bodemsamenstelling de inhoud van de zakken hermetisch afsloot, waardoor het corrosie effect vertraagde in verhouding tot de testen door het NICC?

Dus niet te snel naar conclusies grijpen, is hier wel de boodschap.

176

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het is erger, de zakken waren inderdaad hermetisch afgesloten maar ze hadden het NICC niet op de hoogte gebracht van deze belangrijke vaststelling.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Was het al bekend dat al die spullen hermetisch verpakt waren? Toch wel vreemd. De Bende wil er zich na Aalst (allicht zo snel mogelijk) van ontdoen, maar neemt nog even de tijd om die netjes in te pakken. Om die later in goede staat opnieuw te recupereren? Neen, dat lijkt absurd. Waarom dan hermetisch inpakken? Omdat ze bij de vondst in zo goed mogelijke staat zouden zijn? Het lijkt me duidelijk dat het dus echt de bedoeling was dat het gerief op een dag zou worden gevonden.

Het hermetisch inpakken, lijkt me niets voor een klassieke gangsterbende.

Het volgende is een bedenking. Na Aalst wordt beslist te stoppen met het zaaien van terreur. Troch en de cel-Dalta beginnen hun neus te steken in bepaalde milieus. Zo dreigen ze bij het motief te komen van de die overvallen van 1985. Om hun onderzoek in de soep te laten draaien worden zakken gedumpt die een link zullen leggen tussen de twee reeksen. Raadsels alom.

178 (edited by Whynot? 30-03-2013 13:35)

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Volgens mij zullen de onderzoekers van het NICC zeker vragen hebben gesteld alvorens over te gaan tot het eigenlijke onderzoek van de aangetroffen voorwerpen. Onder andere de exacte omstandigheden waar en hoe deze zaken werden aangetroffen.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Inderdaad. Zo'n klungels kunnen ze bij de NICC niet zijn. Vreemd verhaal.

180

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik stel mij vragen bij het volgende in het artikel: De bewijsstukken werden recent opnieuw onderzocht door het NICC. Indien men er eerst vanuit ging dat de voorwerpen reeds een jaar in het water hadden gelegen, hoe kan men dan tot een nieuwe hypothese komen door een recent wetenschappelijk onderzoek?