11 (edited by Merovinger 18-03-2013 17:41)

Re: ARI

Dat weet ik Ben. Over Hage Maroun heb ik dan ook al veel gelezen. Maar in het artikel van Stef Janssens schrijft Janssens dat de dochter van Hage Maroun bij ARI zou hebben gewerkt. Daar had ik graag daar wat meer info of bevestiging over vernomen. Hoe oud was dat meiske en wat deed ze daar? Haar diensten aanbieden zoals Tuna?

12

Re: ARI

Sorry, ik had blijkbaar (weeral) niet aandachtig genoeg gelezen. Ik zal vanavond eens op mijn computer zoeken of ik haar naam ergens tegenkom. Moest dat het geval zijn, zal je wel ergens een topic zien verschijnen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: ARI

Als ik me niet vergis heb ik ergens gelezen dat dat meiske vermoord werd in Frankrijk.

14

Re: ARI

Gewoon advocate in Brussel, denk ik. Interessanter is de Noor.

15

Re: ARI

Guy Bouten heeft een gesprek met haar gehad. Dit staat in zijn eerste boek. Robert Beijer beweert dat Suzanne Maroun voor hem heeft gewerkt, zij ontkent dit:

Bob Beijer beweert dat u voor hem gewerkt hebt. "Hij liegt."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: ARI

Heeft er iemand enig benul van hoeveel mensen er in totaal werkte(n) voor ARI? Na het lezen van dit nieuwsbericht, was ik verbaasd over het aantal opdrachten dat ARI uitvoerde. Daarom mijn vraag.

Hoe langer hoe meer begin ik te geloven dat ARI niet zomaar een detectiveagentschap was, maar een dekmantel voor deep-cover operaties van de Rijkswachtstaf die het daglicht schuwden. En via deze weg te ontkennen vielen bij ontdekking. Grote broers FBI en CIA werkten op dezelfde manier. Zou me niet verbazen dat Bouhouche & Beijer met deze achterliggende bedoeling buiten de Rijkswacht werden gezet.

Mijn mening hoor wink

17

Re: ARI

Hoe louche was het speurwerk van Bouhouche? Zijn dossiers gekraakt

Klanten of opdrachtgevers van het detectivebureau waren in vele gevallen ex-collega's van de BOB of de Gerechtelijke Politie. Heel wat klanten werden aangebracht door advocaten, in totaal bijna honderd, onder wie bekende namen zoals Jean-Paul Dumont (raadsman van talrijke extreem rechtse militanten), Pierre Chomé (zoon van Mobutu-opponent Jules Chomé en onderzoeksrechter Francine Lyna), Mario Spandre (raadsman van Moïse Tsjombé), Edouard Jakhian of Thomas Delahaye. Een rijkswachter die lid was van de Brusselse Infosectie van de BOB en daar onder meer belast was met onderzoek naar extreem rechtse groepen in Vlaanderen, vroeg bijvoorbeeld aan ARI informatie over ene Vanhecke. Bedoeld is waarschijnlijk André Vanhecke, de oprichter van Cosmos, de inlichtingendienst van het Vlaams Blok (fiche 397). Pikant is wel dat deze BOB'er door zijn Franstalige collega's werd verdacht van VMO-sympathieën.

Lees het hele verhaal » Nieuws

Dus ARI in dienst van Dumont, Chomé, Spandre, Jakhian, BOB'ers, SGR-kopstukken, Staatsveiligheid, Amerikaanse ambassade, DEA, Richard Strauss, Davignon, Mayerus, Intertel, Al Ajjaz, ... Niet mis, toch? Merk op dat Strauss ons via 'Akin, Gump, Strauss, Hauer & Feld' brengt naar advocaat Philippe Lebrun (die woonde aan de Overijsesteenweg 70 waar de Bende mogelijk een ankerpunt had. Zie » Aalst)

PS: wie was de "Beau Serge" die voor ARI werkte? (was ook bijnaam van Frantsevitch: toeval?)

Re: ARI

LEO, hier haal je absoluut een heel belangrijk punt aan. De medewerkers zijn belangrijk, alsook de personen die ARI inschakelde om de vuile werkjes op te knappen zoals inbraken. Ook volgende stukje is belangrijk het was me nog nooit opgevallen:

Blijkbaar hadden ze ook toegang tot vertrouwelijke gerechtelijke dossiers, onder meer van de toenmalige onderzoeksrechters Véronique Paulus de Châtelet en Jean-Michel Schlicker. In bepaalde gevallen bleek ARI in staat om op zijn beurt de officiële politiediensten in te schakelen. Fiche 37 vermeldt in elk geval: 'op onze vraag, interventie BOB Brussel'. Ook telefoontap en wellicht ook inbraak en chantage behoorden voor ARI tot de mogelijkheden.

Link met Ciolini en bende Haemers?

Ook in het "Voorstel tot instelling van een onderzoekcommissie" (blz. 5) staat:

het privé-detectievebureau ARI het bureau van Bougerol en Beijer, ging zelfs zover in Pourquoi Pas aankondigingen te plaatsen met de mededeling dat politieke verstrekt konden worden.

Bougerol?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: ARI

Ik ben de volgende informatie tegengekomen. Klopt dit? Heeft Libert voor ARI gewerkt?

Na zijn vertrek uit de BOB in 1984 richt Madani Bouhouche een eigen detectivebureau (ARl) op. De eerste die hij in dienst neemt is Michel Libert. Bouhouche kent nu eenmaal de 'kwaliteiten van Libert'.

20

Re: ARI

Precieze datum van de start van ARI? Elders lees ik 83, hier 84. Wanneer verlaten Bouhouche en Beijer de rijkswacht?