Re: Theorie van LEO

Leo, bedoel je hiermee diegene die vorige maand met veel feestgedruis zijn job heeft verlaten of zijn rechterhand?

42

Re: Theorie van LEO

De rechterhand. (Geen namen aub.)

Re: Theorie van LEO

OK, begrepen.

44

Re: Theorie van LEO

Ook het observeren van een bepaald warenhuis door de overvallers om een routine-gewijze werking van de ordediensten te bekomen vind ik larie. Om te beginnen verliep er van overheidswege niets op de normale manier. Er was een crisis en men was er niet op voorbereid (zie Heizeldrama). Zo kon een rijkswachtpatrouille op weg voor een bewaking naar een Delhaize een oproep krijgen voor een ongeval op de autostrade. Resultaat, einde bewaking.

Iemand, één persoon of met twee in een auto op of naast een warenhuisparking was aangebrand, zover was men al in 1985. Ik, als privé-bewaker, en ingehuurd door het warenhuis, had ook een hiërarchische ladder achter mij, met name de inspectie. Mensen die uitgestuurd werden om de gedragingen van een bewaker te controleren. Over hun capaciteiten ga ik niet uitweiden, maar het was een feit dat ze (ongewild) bijdroegen tot de alertheid van een bewaker.

Om een korte beschrijving te geven van hoe het eraan toe ging: Ik kom toe op de parking van het warenhuis waar ik wordt naar toe gestuurd volgens mijn uurrooster, het is nu 16:45 (ik ben reeds te been sinds 4:45). Geef de hond op de achterbank een kommetje water en ga naar het bureel van de warenhuisgerant. Daar moet ik me telefonisch melden aan de bewakingscentrale voor " Begin Dienst". Op de parking haal ik de hond uit mijn wagen en we doen een verkennende ronde (te veel om hier op te noemen).

Het is nu 17:10. Het begint tamelijk druk te worden met in- en uitrijdende wagens van klanten. 18:30 Ik begin de geparkeerde wagens  te overzien (dat kan) om bemande voertuigen te ontdekken. Voorlopig geen inspecteurs om mij te controleren. Ambras op de gehandicaptenplaatsen genegeerd. 19:30 Koffie gedronken in mijn auto, hond laten eten in de kofferbak. Rondje op parking gelopen met hond. Gesprekken met mensen over wat er toch allemaal gebeurt dezer dagen maar dat hun hond Mitzi toch in feite beter is dan de mijne. 20:00 Aan ingang warenhuis waar mijn hond de kolder kreeg bij het zien van een hoogzwangerige vrouw. Hond een lap rond zijn oren gegeven en samen in de auto gaan zitten. Einde bewaking. Wie het beter kan, moet het maar doen.

Re: Theorie van LEO

LEO, heb je nooit een Porrez-dansje moeten doen om je walkie-talkie terug te krijgen? tongue lol

Sorry Ben en Leo, dat dit even off topic is maar we moeten hier toch ook af en toe eens kunnen lachen. Humor verzacht de pijn.

46

Re: Theorie van LEO

smile

47

Re: Theorie van LEO

Mededenkers, ik bekijk het zo. Niet zolang geleden gingen we centrale verwarming leggen in de nieuwbouw van mijn dochter. Ik had de plannen van wat er moest gebeuren. Met vijf man gingen we aan de slag. Alhoewel iederéén op de hoogte was van wat er moest gebeuren was het voor mij mogelijk om zaken te veranderen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat iemand een overzicht ter plaatse moet behouden. Vandaar m'n gedachtensprong.

Het overvalteam moet onder leiding van iemand gestaan hebben. Ik bedoel hiermee  iemand die lijfelijk aanwezig was bij het plegen van de feiten. Iemand die duidelijk gebriefed was in de te volgen strategie. Een koel en berekend persoon die het team onder controle kon houden en de hoofdmoot, namelijk het moorden, voor zich nam (zie de liquidatie van Finné, ea). Deze iemand moest een goed contact gehad hebben met de rest van de (moordende) bende. Vermoedelijk werden ze samen ingehuurd op voordracht van de killer. Hij was de contactpersoon voor het ganse team.

Ik zie hier geen actieve rol weggelegd voor Bouhouche, wel voor planning en briefing.
Ik zie hier geen actieve rol weggelegd voor Patrick Haemers, in die tijd het slachtoffer van z'n eigen imago.
Ik zie hier geen actieve rol weggelegd voor De Staerke, wel in de opgelegde rol van valse sporenlegger.

Blijft natuurlijk nog steeds het raadsel waar de kogels van agent Nevens zijn terecht gekomen? Zelf geloof ik niet in een dodelijk schot richting killer, zomin als de wilde verhalen een lijk naast een wagen en over begraafplaatsen in een bos.

48

Re: Theorie van LEO

LEO, ik kan me daar zeker in vinden, en deel jouw mening inzake de drie geciteerde personen. De killer was de centrale figuur in de uitvoering van de misdaden. Ook wat jouw laatste paragraaf betreft, ga ik akkoord: iedereen zag wel iets verdachts in die dagen, dat herinner ik me nog goed. En van de cruciale figuur, de killer, hebben we een aantal overeenstemmende robotfoto's. En dat kan geen toeval zijn.

49

Re: Theorie van LEO

Ik sluit me aan bij huurlingen. Mijn sterkste aanleidingen om in die richting te denken: Het schema van Latinus. De merkwaardige link tussen Guillaume Vogeleer en de chauffeur van Vanden Boeynants.

Ik heb ook een heel precies idee in welke richting je moet zoeken om die huurlingen te identificeren: Chili (zie DINA).

Ga met hernieuwde belangstelling je hypothese lezen LEO.

the end wrote:

Leo, als je eens tijd hebt moet je dit een lezen » De grenzen van de democratie voorbij: Spaans staatsterrorisme tegen ETA

En dat is mijn reservepiste. GAL doodseskaders.

50

Re: Theorie van LEO

Toch hou ik het op een huurlingencommando met Europese roots aangezien de door hen gebruikte taal. Alhoewel Juan Mendez beroepshalve goede contacten had in Zuid-Amerika.