1

Topic: Albéric Otten

Otten, een man met een strafblad, een vriend van Beijer en het "alibi" van Beijer voor de overval in Aalst. Alibi staat tussen aanhalingstekens en wel hierom:

Beijer kwam met een alibi [voor Aalst] dat dat van Bouhouche tenietdeed. Op 9 november 1985, de dag van de Benderaid in Aalst, was hij aan het dineren met een bevriend koppel, de heer en mevrouw Otten, bij de Joegoslaaf in La Vieille Bosnie, zei Beijer vol vertrouwen. "Ik herinner mij die avond nog goed, aangezien ik aldaar van de ober de slachtpartij van Aalst vernam." Vanuit het restaurant had hij gebeld met Bouhouche en die was thuis.

Hij zweeg tegenover de speurders van Dendermonde in alle talen over wat volgt. De vriend in kwestie, Albéric Otten, een knoeier van een garagist met een kletskop, had zich kort daarvoor 'spontaan' aangeboden bij de gerechtelijke politie van Brussel. Hij wilde een verklaring afleggen ten gunste van Beijer en drong stevig aan. Op de dag van de overval in Aalst, zei Otten, zat hij met Beijer en hun vrouwen te dineren in een Joegoslavisch restaurant in Brussel. Beijer kon dus onmogelijk in Aalst geweest zijn.

Op de vraag hoe hij zo zeker was van de dag, zei hij dat zijn eigen vrouw obstinaat weigerde om op een andere dag uit eten te gaan dan de vrijdag. Met verve ondertekende hij zijn verklaring. De speurders zeiden hem daarna dat de overval in Aalst had plaatsgevonden op een zaterdag. Toen Otten later verhoord werd door Delta, had hij zijn Brusselse verklaring bijgesteld en nu beweerde hij dat hij dineerde met Beijer op zaterdag.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Albéric Otten

Beijer omschreef Otten in zijn boek "De laatste leugen" als een pensionaatvriend. Hij vergat erbij te noteren dat hij mandataris was van een kluis van Otten, waar de speurders microfilms van ARI in beslag namen. Otten, die een behoorlijk strafblad had, was ook de aanleiding waarom Beijer de Franse drugshandelaar Gerald Lafaurie afluisterde, wat Beijer zijn job gekost heeft.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Albéric Otten

Het alibi van Bouhouche en Beijer op de dag van de overval in Aalst is zeer boeiend en vooral de incongruenties en nu lees ik van Albéric Otten, 'een knoeier van een garagist' (zo citeert Hilde Geens in het boek Beetgenomen). Die beweert dat zijn vrouw alleen vrijdag op resto wil uiteten en dus zich vergist en later zijn verklaring bijstelt. Dat is voor mij een duidelijk bewijs dat hij gelogen heeft.

Maar ook interessant en opmerkelijk lees ik dat telkens een Golf GTI of een andere auto achtergelaten wordt en uitgebrand, zijn de 'bruikbare onderdelen' eerst gedemonteerd en dus niet mee opgebrand en vernietigd! Dat is iets typisch voor een garagist die daar hartzeer van heeft. Ik zie gangsters die net lukratieve overvallen gelukt hebben niet het risico pakken om tijd te verliezen van stukken te demonteren. Een stereoinstallatie etc uit een gestolen auto. Het is bizar.

Re: Albéric Otten

Is dit hem? » www.facebook.com

Re: Albéric Otten

Dat is hem, best ook even het profiel van zijn vrouw checken voor meer foto's.

Re: Albéric Otten

Ik ben verleden zaterdag gaan kijken op de plaats en de omgeving waar Albéric Otten woonde en/of er misschien nog woont. Op een heuvel, formidabel uitzicht op de omgeving in 360°, geen buren, heel moeilijke weg om er te geraken (heel diepe putten), twee heel gevaarlijk uitziende en blaffende honden op het erf, er stond een jeep voor de deur. Mijn dashcam stond aan...

Re: Albéric Otten

Het is moeilijk te begrijpen dat die persoon nooit meer ter sprake komt. Lange arm? En leeft allesinds niet in marginaliteit t.o.v. veel andere verdachten. Heeft er iemand enig idee of hij echt tijd in Florida gewoond heeft, of was dat misschien ook een nepbedrijf. Het zou natuurlijk wel interessant kunnen zijn in relatie met Lekeu. Hij zou ook de entourage van Verdeyen goed kennen.

PS: ik zie hem niet al uitvoerder, maar net als Bouhouche en Beijer in een logistieke functie.

Ben wrote:

Otten, die een behoorlijk strafblad had, was ook de aanleiding waarom Beijer de Franse drugshandelaar Gerald Lafaurie afluisterde, wat Beijer zijn job gekost heeft.

Moest Beijer in opdracht van Otten/Farcy dan Lafaurie afluisteren? Of waren dit de onrechtmatige telefoontaps in Brussel? Farcy mocht in ruil van voor het aangeven van kleinere dealers en importeurs zijn eigen gang gaan van de Belgische staat? Hij werd zelfs uit de gevangenis bevrijd met hulp van 'ambtenaren'?

Re: Albéric Otten

Is er een Link tussen Bonkoffsky en Otten?

Ben wrote:

Albéric Otten, een knoeier van een garagist met een kletskop.

Ik meen hier ergens op het forum gelezen te hebben dat een profiler verteld had dat waarschijnlijk één van de bende een garagist was of iemand die veel van auto's kent.

Facebook post van een kennis van Bonkoffsky:

Chris was de zoon van Frans (een adjudant bij het leger). Ze woonden in de Greffelinck, schuin tegenover de toenmalige garage Volkswagen. Frans was de broer van de bekende politieman, Luc Bonkoffsky.

Heeft Otten iets met deze garage te maken die tegenover Bonkoffsky lag of heeft Bonkoffsky of Jempi hier alles over Volkswagens geleerd? Weet iemand iets meer over deze garage want dit kan de Bende van Nijvel zijn voorkeur voor Volkswagens verklaren?

http://blogimages.seniorennet.be/jp_dendermonde02/1590977-99dda0ce9376582c72c8ccca2e2edf69.jpg

Re: Albéric Otten

Otten komt uit de entourage van Beijer en het hele ARI-gebeuren, en is vooral actief in het Brusselse denk ik (bedenkelijke garages in Molenbeek etc.). Desondanks zijn reputatie heeft hij toch connecties met de Brusselse elite ... Hoe?

Ik heb ook ergens gelezen dat hij ooit in Florida gezeten heeft. Sommigen spreken ook van een bedrijfje. Florida ... populaire bestemming voor rijkswachters die hier gaan lopen zijn ttv Bende van Nijvel. Allemaal detectivebureau? Was hij via Beijer - François een soort informant en liet hij daarom Farcy en Beijer toe op zijn terrein. Of was dit ter voorbereiding van ...

Ik zie drie groepen verdachten: degenen die zich opgewerkt hebben (Farcy, Otten,...), degene die definitief gevlucht zijn maar daarom nog niet in luxe leven (Bultot, Beijer, Bouhouche, Lekeu) en degene die hier nu armoedig leven (De Staerke, Bonkoffsky, ...). Hoe komt het dat sommige zo laag gevallen zijn? Hebben ze nooit geld gezien voor hun bijdrage, hebben ze hun geld opgedronken en vergokt, ...? Welke personen gelinkt met de Bende hebben ooit in Florida vertoefd?

Re: Albéric Otten

Hadden jullie dit ook al gezien: bedrijf Ets Croiselet ook van Otten » www.infobel.com