Re: Albert Farcy

fipilip, op het eerste gezicht niet neen, maar dit is maar een stukje van de puzzel. Farcy was de koning van de straatverdeling die zich heeft opgewerkt, bovenstaande gaat over de smokkelaars en straatdealers. Dat zijn de lagere pionnen van de drughandel. Via drughandel werden oorlogen gefinancierd: Birma, Laos, Libanon, het Iran-Contra dossier, ... Drughandel is politiek, wie het in handen heeft kan wapens kopen en heeft macht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Albert Farcy

the end wrote:

Via drughandel werden oorlogen gefinancierd: Birma, Laos, Libanon, het Iran-Contra dossier, ... Drughandel is politiek, wie het in handen heeft kan wapens kopen en heeft macht.

Dat is juist maar bij Farcy zal de bedoeling niet een politiek ideaal maar persoonlijk geldgewin geweest zijn.

33

Re: Albert Farcy

fipilip wrote:

Totnogtoe vind ik niets terug van wat overeenkomt met het profiel dat een lid van de Bende van Nijvel zou moeten hebben.

Daar ben ik mee akkoord, maar ik sluit niet uit dat Farcy meer weet over bv. de Santana (zie dit bericht » Forum) of over de activiteiten van de Bende van Nijvel in de buurt van het bos van La Houssière.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

34

Re: Albert Farcy

Khashoggi - om maar iemand te noemen - kon het hele politieke gebeuren rond de anti-sandinisten ook in principe geen moer schelen, maar hij is er wel schatrijk mee geworden. En er waren vele "Khashoggi's" en "mini-Khashoggi's" die graag een paar kruimels meepikten voor een "job well done". Dus poltiek ideaal en persoonlijk geldgewin, de afstand is klein.

35

Re: Albert Farcy

François Raes over Beijer en zijn link met Farcy:

"Azië was zijn ding, vandaar dat hij in het vaarwater geraakte van Bruno Farcy. Ik sluit niet uit  dat ze een misdaadsyndicaat hebben opgericht zoals de maffia in Italië."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

36

Re: Albert Farcy

Twee dingetjes:

  • Is er een verband tussen Claudine Leclercq, de vrouw van Farcy, en de Delhaize grootaandeelhouder Le Clercq?

  • Claudine Leclercq is geboren in Zaïre waar haar vader ... een diamantmijn uitbaatte (bron: Guy Bouten)

37

Re: Albert Farcy

We moeten terug bij Farcy beginnen.

38

Re: Albert Farcy

Bruno Farcy & bende -> François & Cammerman -> Bouhouche, waarbij Farcy het grootste deel van het "personeel" leverde.

Re: Albert Farcy

Sommigen volgen hun idealen enkel maar als het hen goed uitkomt (lees: als ze er veel kunnen aan verdienen). Bij de doorsnee zelfstandige is het niet anders. Als je de Facebook van de Franse drugskoning ziet, blijkt nu in de fanclub van de Vlad. te zitten. En zijn contacten zijn bijna allemaal van ginder, sommigen hebben profielfoto's met wapens in de hand (sommige zelfs met bivakmuts op).

Past misschien niet bij dit topic maar op zijn 'eigen rubriek' hier post ik dit liever niet, af en toe laten ze toch digitaal een spoor na. Misschien kunnen de moderators dit na een paar dagen verwijderen » panjiva.com

Re: Albert Farcy

Uit boek Bouten:

De potes van Philippe De Staerke:

Over zijn vierde hartsvriend was De Staerke iets minder duidelijk. 'Ik maak u nog één adres kenbaar: het is de plaats waar ik kleren heb hangen en waar ik beschik over een kamer. Het betreft een zeer rijke vriend die in Rebecq op de buiten woont. Op wie zinspeelde De Staerke? De Franse topgangster en drugshandelaar Bruno Farcy bezat er een villa. Ze leerden elkaar kennen in het drugsmilieu, waren biseksueel en frequenteerden allebei de travestietenclub 'Marceline Monsieur' op de Brusselse Steenweg in Rebecq. De villa lag op een verlaten landweg die uitliep op de steenweg.

Bedenking:

Deze club was voordien in Brussel gelegen, waar heel wat beau monde naar travestieshows kwam kijken, waaronder veel Belgische en Franse artiesten. Het lijkt me eerder revue/cabaret (geschiedenis terug te vinden op net), dan een groezelige homoclub pur sang. Volgens dezelfde site was het publiek niet mee verhuisd van Brussel naar Rebecq... Misschien dat ze dan meer getransformeerd zijn naar echte homoclub (er waren blijkbaar problemen om de shows te betalen). Dan kan misdaadgeld altijd helpen, en ook leuke plaats om mensen te chanteren. Is dit de club/bordeel waar één van de Aalsterse Delhaize-slachtoffers kuisvrouw was?