Re: Aalst: 9 November

Nog:

  • waarom bewaakte de rijkswacht de Delhaize niet meer vanaf 19u30.

  • waarom werden de UZI's niet gebruikt door de rijkswacht bij de overval.

  • waarom werd er ter hoogte van den Doorn geen dispositief opgesteld op de N45 door de rijkswacht.

  • waarom weet de rijkswacht het juiste tijdstip niet van de plaatsing van het dispositief op de N405.

Dat is de realiteit, keihard maar ze is er! Heeft er al iemand over nagedacht dat, mocht de rijkswacht de Delhaize van Aalst bewaakt hebben tot sluitingstijd er waarschijnlijk geen overval had plaats gevonden.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: 9 November

Dat de Rijkswacht er zelf op een bepaald niveau tot over zijn oren in zit, is de meesten hier wel duidelijk denk ik, Niet Simpel. Iets anders is, omdat de rijkswachttop of een paar plaatselijke officieren er via via in betrokken zijn, wil nog niet zeggen dat de sukkelaars die naar die interventies mogen vertrekken ook betrokken zijn. Dat ze daar weggehaald zijn voor de show begon, daar ben ik ook van overtuigd.  

Waarom de UZI's niet gebruikt werden, 2 goeie redenen:

  1. Ze staken misschien in een tas in de koffer of op de achterbank. Een UZI is een submachine gun, dat steekt ge niet in een holster je moet dus tijd hebben om dat te nemen, een lader erin te schuiven en door te laden.

  2. Dat is een machinegeweer, enkel met singleshot kunt ge dat in een stedelijke omgeving als Aalst veilig gebruiken. Als ge weet dat er vorige week een - jarige haar schietinstructeur mee overhoop heeft geschoten, dan moet ik u niet uitleggen hoe groot de terugslag is op dat wapen. Dat wil zeggen dat alleen iemand die daar mee heeft leren omgaan daar veilig mee kan schieten.

De rest van de zaken: wel als een officier op iemand zijn vraag die bewakers heeft teruggetrokken, dan weet je ook het antwoord op die 2 andere vragen. Zie ook mijn opmerking bij WNP trouwens.

413

Re: Aalst: 9 November

Herr Flick wrote:

De rest van de zaken: wel als een officier op iemand zijn vraag die bewakers heeft teruggetrokken, dan weet je ook het antwoord op die 2 andere vragen. Zie ook mijn opmerking bij WNP trouwens.

Er is een andere mogelijkheid. Ik quote hier een stuk uit een post van minimouse op les Tueries (die heeft blijkbaar toegang tot het dossier).

Nog een klein detail. Weet u wie er voor de rijkswacht in de Task Force Tilmant zat? Dus, in de Task Force waar de bewakingsschema's van al de Delhaizes en andere supermarkten werden opgesteld? Raad eens? Ik zal het u zeggen: Christiaen Amory! (Verbaast het u nu nog dat de Bende het bewakingsschema in Aalst kende?)

Verder in dat topic haalt "Anonymou" (Robert Beijer) nog aan dat Bouhouche erg geïnteresseerd was in die schema's en dat hij Amory er naar gevraagd heeft. Hij zou niks meer te weten gekomen zijn dan datgene wat iedereen al wist ...

414

Re: Aalst: 9 November

Dat van de Task Force is heel interessant! Goed speurwerk Juul.

Re: Aalst: 9 November

Herr Flick wrote:

Iets anders is, omdat de rijkswachttop of een paar plaatselijke officieren er via via in betrokken zijn, wil nog niet zeggen dat de sukkelaars die naar die interventies mogen vertrekken ook betrokken zijn.

Denkt Van den Abiel nu werkelijk dat de rijkswacht de Bende ondersteunde door klokvast de eigen troepen terug te trekken? Dat denkt hij inderdaad, en hij niet alleen. Verschillende mensen die die avond het R4?tje zagen en erover willen getuigen, worden door de rijkswacht weggestuurd. De officiële versie van de twee rijkswachters in het R4?tje staat beschreven in hun proces-verbaal 5337 van 9 november 1985. Ze reppen met geen woord over het waarom van het verlaten van hun positie.

Wie dergelijke werkwijze hanteert heeft iets te verstoppen, en blijkbaar sta ik met deze mening niet alleen. En wat te denken over diegenen die dergelijke werkwijze ondersteunen?!

De grote Manitou ziet alles

416

Re: Aalst: 9 November

Bestaan er dan geen opnames van de overval als er een Task force was? Want indien ik mij vergis is deze info nagelnieuw.

Re: Aalst: 9 November

Dat heeft hier niets met opnames of Task Force of wat dan ook te maken. Wie dergelijke handelswijze hanteert heeft iets te verstoppen. Punt uit! Het lijkt wel dat de manipulatie is doorgedrongen tot op het forum.

De grote Manitou ziet alles

418

Re: Aalst: 9 November

Deze info staat al zeer lang op dit forum.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

Herr Flick wrote:

je moet dus tijd hebben om dat te nemen, een lader erin te schuiven en door te laden.

Dan komen we bij reden 2. dan moet ik u niet uitleggen hoe groot de terugslag is op dat wapen. Dat wil zeggen dat alleen iemand die daar mee heeft leren omgaan daar veilig mee kan schieten..

Lader erin en laden, kan je binnen 1 seconde doen. De terugslag van een UZI is verwaarloosbaar, behalve misschien voor een 9-jarige.

420

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Dat is de realiteit, keihard maar ze is er! Heeft er al iemand over nagedacht dat, mocht de rijkswacht de Delhaize van Aalst bewaakt hebben tot sluitingstijd er waarschijnlijk geen overval had plaats gevonden.

Met de training en de middelen die de rijkswacht toen had waren zij geen partij voor deze bende.

Niet Simpel wrote:

Als de rijkswacht nog geen auto met openstaand kofferdeksel kan volgen, wat dan wel?

Golf GTI met chauffeur met een opleiding. Die agenten kregen toen zelf geen opleiding om met zulk een wagen te rijden. De politie losrijden was dus ook een makkie voor deze gangsters.