1,061

Re: Jean-Marie Tinck

noorderling wrote:

Air 0240, heb je toevallig een link met een videootje bij de hand?

Even de moeite doen om te zoeken » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,062

Re: Jean-Marie Tinck

Dank voor de tip Ben, maar toen ik "Tinck interview" invulde bij de zoekfunctie, kreeg ik geen resultaten. Maar je hebt gelijk, ik had het kunnen Googelen, nota bene het bovenste resultaat is dan een link naar deze website. Hoe dan ook ik heb het interview bekeken, vanwege het Frans niet begrepen, maar wel de bodylanguage kunnen bekijken. Hij komt op mij niet speciaal verdacht over. 

Oud nieuws, maar het viel me weer op hoe scheel Tinck kijkt (rechteroog 30 graden naar rechts). Iets dat meteen opvalt bij oogcontact. Stel dat 1 van de getuige ooit specifiek die scheelheid ooit heeft gemeld, dan zou dat in combinatie met zijn praatjes behoorlijk verdacht zijn.

1,063

Re: Jean-Marie Tinck

Wat de piste Tinck wel heeft opgeleverd is nog een extra indicatie van de betrokkenheid van Baugniet.

1,064

Re: Jean-Marie Tinck

Niet vergeten dat Tinck wel degelijk door verschillende personen herkend werd.

1,065

Re: Jean-Marie Tinck

Zijn we weeral een jaar verder zonder resultaat ? Ach waarom hebben ze hem niet in de gevangenis laten wegkwijnen als straf voor het "dwaalspoor". Een paar jaar extra voor de cafémoord heeft hij wel verdiend.

1,066

Re: Jean-Marie Tinck

Gilbert Dupont gooit vandaag de affaire Tinck in de vuilbak: 

Ce sont les épisodes Tinck et Libert qui ont provoqué les tensions. Tins, parce que la moitié des enquêteurs n’y croyait pas et que l’autre, sceptique, n’a pas compris que Tinck soit resté si longtemps en détention. Jean-Marie Tinck avait fait en France des déclarations qu’il se justifiait de vérifier. De là à ce que les vérifs durent deux mois? On s’est interrogé, en interne, si le but recherché n’était pas d’utiliser Tinck pour marquer un coup dans l’opinion et obtenir du politique une nouvelle prolongation de dix ans de la prescription.

Bron: La Dernière Heure | 30 september 2015

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,067

Re: Jean-Marie Tinck

Uit een gesprek dat forumlid Sebastiaan had met André Bourgeois, voorzitter van de eerste bendecommissie

Over Tinck:

"Nog nooit van gehoord en ik ken ook niemand die er ooit heeft van gehoord. Maar ja de bende is misschien wel twee lagen: onderaan het klein grut, de chauffeurs bijvoorbeeld en andere... Dat er eentje na al die tijd gaat praten kan wel natuurlijk. Maar wat weten die gasten? Niets. De bovenste laag, die men de manipulatoren kan noemen, wat kunnen we daar nog van te weten komen? Deprêtre wou niet weten van die piste, volgens hem waren het enkel criminelen, klein grut. Daarom is het ook fout gelopen in het parket van Nijvel."

"Anderen binnen dat parket hadden een andere mening, maar het mocht niet zijn. Volgens mij, als er één onderdeel van het staatsapparaat mee gemoeid kan zijn, dan misschien de rijkswacht. Die leefden daar in de Leuvensesteenweg in hun eigen wereld. Dat enkelen daar een 'revolutietje' wilden ontketenen of een signaal wilden geven naar de politiek acht ik niet onmogelijk. We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Het hele gesprek kan je hier lezen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,068

Re: Jean-Marie Tinck

Het ging gisteren ook over Jean-Marie Tinck:

La piste de Jean-Marie Tinck, inculpé en 2014, n’a pour l’instant plus donné de suite. On ignore s’il s’agit d’un affabulateur puisque bon nombre de ses déclarations sont aujourd’hui invérifiables.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,069

Re: Jean-Marie Tinck

Ben wrote:

Parachutspringen? Zou hij die hobby samen met Madani Bouhouche gedaan hebben? Bouhouche die toevallig ook aan diepzeeduiken deed. (Wat heb je nodig om de diepe zee te bereiken?) Of beoefende hij zijn hobby in de Golden Eagle in Bertrix, de club van kolonel Militis waar Lekeu, Bender en Barbier ook waren ingeschreven.

Informatie van Herve op het tueries-forum:

Selon un lecteur attentif, Luciano Bender fréquente le même club de parachutisme (chute libre) que Jean-Marie Tinck. Étrange coïncidence...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,070

Re: Jean-Marie Tinck

Op 11 juni 2014 heeft Jean-Marie Tinck klacht neergelegd bij de deontologische raad van journalisten over het verschijnen van twee krantenartikels. Het betrof de artikels van 17 en 28 mei 2014 van de krant Sudpresse. Tinck verweet de krant onder meer het onrechtmatig gebruik en de publicatie van foto's die Tinck afbeelden, de schending van het vermoeden van onschuld en inbreuk op zijn privacy.

De klacht werd op 19 november 2014 behandeld door de deontologische raad. De raad is van oordeel dat de klacht gedeeltelijk gefundeerd is, meer bepaald wat het vermoeden van onschuld en het gebrek door de journalisten van het zoeken naar en het respecteren van de waarheid betreft. De journalisten werd ook een deontologische fout verweten in het taalgebruik in de titels van de artikels. De krant werd dan ook verzocht om de beslissing van de raad te publiceren.

Wat het gebruik van de foto betreft, vond de deontologische raad dit geen probleem aangezien Tinck door justitie officieel in verdenking werd gesteld voor de zware feiten van de Bende van Nijvel. De deontologische raad vond dat de foto van Tinck van algemeen belang was. In dit geval primeerde volgens de deontologische raad het algemeen belang boven het gebruiksrecht van de foto.

Ziehier de analyse en het besluit van de deontologische raad:

http://nsm07.casimages.com/img/2017/08/04//17080401064114738715198728.jpg
http://nsm07.casimages.com/img/2017/08/04//17080401064114738715198727.jpg
http://nsm07.casimages.com/img/2017/08/04//17080401064014738715198726.jpg