591

Re: Nijvel: 17 September

Om nog eens terug te komen op deze post en de achterruit die misschien gebarsten is. Het was me nog nooit opgevallen maar er is duidelijk schade ook aan de voorruit.

Op deze foto is er bovenaan de voorruit links van de oranje lijn op het dak een witte vlek. Ik heb het aandachtig bekeken en vergeleken met andere foto's op mijn pc en het is duidelijk de impact van een projectiel in de voorruit. Dit projectiel zou dus door de achteruit gegaan kunnen zijn. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

https://lh3.googleusercontent.com/GNTC0ZNkJauSaIFM3v5rJ9ki81iOG1iKqbvzFH7mvDQ-1JA23AU4ziRWaRR1Rd_O5rRUuu1Ri8TGrpY6Q3TTaQVe0LuR76Ve_tAqtyHjTHKRzj8wJNCIr-jPWQ-vxeMmCE9iGEYMkf5undIfYph3gF8VvekhxywOun47qnhIwvn63bH00E9_jfWMx6dgS7B1-W2QdLYkmxIq3O7TnHJq_ozNa7GbEc-ia_cp4Zhg7JxCgzaVwVljYs6wzxRssSpiLE0wtIkaTkahhGdf7dc350Lbajp0sEPBymEpqaxxaOmja8EosDzNVwxV9G5RM4k0eK1C6ny9cUWmETnEfun7GaTB7-C2Mlg7sDShZXitX6Nh1gL7K6d6APq_-bCDLMI4jhDXzASVmh5PpxV6zLanv5QLLS60BcU1HT8HaKAtB6jRJgMlJcyQGQFp3Y2Vk7IzYHv7oEZc0pI0F5F0Z5WfSfzgQ689npzUfl9_WQmABYwZGoGUmOW_NsNCjR3zpCtD2Imc1qg1nTDJcgyoeHB09SltrtH5_k1cOqBM_1S8kCNymGbisaPjMggLnEm0kdLMDpEe0G2ETg9xaCRHr64MEatIuyrBVz8=w1316-h927-no

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

592

Re: Nijvel: 17 September

Het schot door de koffer van de Mercedes blijft een raadsel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit schot er gekomen is toen de koffer openstond, de kans dat het projectiel afketst en of de koffer dicht valt is heel groot.

https://lh4.googleusercontent.com/-azbfr3cIgR8/TcBBDUXmtYI/AAAAAAAAClA/UZWf0B7yJrE/s567/Nijvel%2520Mercedes%25201.JPG

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

593

Re: Nijvel: 17 September

De randen van de kogel inslag zijn naar binnen verbogen.

594

Re: Nijvel: 17 September

De Rijkswachters hadden FN pistolen 7.65 mm als ik me niet vergis. De inslag in de koffer is van heel ander kaliber.

Heb ook nooit ergens teruggevonden of Marcel Morue hetzij collega de daders onder vuur genomen hebben. Zelfs indien dit het geval geweest zou zijn, kan de op de foto getoonde inslag nooit van hun zijn.

Ik denk aan het volgende, de Mercedes was onderweg op de snelweg, en werd daar beschoten om hem te dwingen de afrit Nijvel te nemen. Saab reed schuin achter de Mercedes. Volgens mij is dit een bewijs dat het koppel niet zomaar toevallig daar stond te tanken, al wisten we dat ondertussen wel allemaal.

595

Re: Nijvel: 17 September

Het schot in de koffer van de Mercedes is al een paar keer aan bod gekomen in dit topic (» Forum | Forum). Zoals reeds aangehaald door Boemerang lijkt het schot van dichtbij en van bovenaf (?) op de koffer te zijn afgevuurd. Dit sluit volgens mij een schot tijdens een achtervolging uit. 

Raf wrote:

Volgens mij is dit een bewijs dat het koppel niet zomaar toevallig daar stond te tanken, al wisten we dat ondertussen wel allemaal.

Er valt heel wat te zeggen over het koppel Fourez-Dewit maar alle elementen lijken er op te wijzen dat Jacques Fourez in Nijvel gestopt is om te tanken en ze vermoord zijn omdat ze lastige getuigen waren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

596

Re: Nijvel: 17 September

En waarom het altijd nog ingewikkelder maken dan het is.

597

Re: Nijvel: 17 September

Beste Godver. Excuseer, neemt u het mij niet kwalijk dat ik gereageerd heb.

598

Re: Nijvel: 17 September

Ben wrote:

Er valt heel wat te zeggen over het koppel Fourez-Dewit maar alle elementen lijken er op te wijzen dat Jacques Fourez in Nijvel gestopt is om te tanken en ze vermoord zijn omdat ze lastige getuigen waren.

Wel, ik twijfel daar sterk over dat er van betrapping sprake is. En heb nog geen sterk element gevonden die in die richting wijst. En dat schrijf ik niet om moeilijk te doen of het ingewikkelder te maken. In feite zijn meer vragen dan antwoorden voor Nijvel. Die vragen of onduidelijkheden moeten ook opgehelderd worden.

Over het tanken van Fourez: Waarom gaat hij daar gaan tanken en een x aantal kilometer omrijden midden in de nacht terwijl hij nog meer dan genoeg heeft om thuis te geraken? Fourez was een zakenman, zakenmensen zijn berekende mensen, time is money. Fourez hield zijn verbruik bij en had genoeg om thuis te geraken, hij moet waarschijnlijk al eens getankt hebben in zijn heen- en terugrit, zie » Forum

Hij stond daar niet per toeval, ik vind het tegen alle logica in dat hij daar stond te tanken. Hij rijdt bijna 6km om, om daar te gaan tanken terwijl het niet nodig was! Hij reed op de autostrade en was er bijna, en toch rijd hij die af?

En wat nog meer onlogisch is, is dat de daders daar stonden met een super snelle Saab die dan nog eens opgedreven was, waar de motor van stuk was en die geen kofferruimte had om in te breken. Plus dat de inbraak in feite pas na de aankomst van de Mercedes gestart is. Dus betrapping van wat? Wat zou Fourez gezien hebben, een Saab en misschien een paar personen erbij, meer niet.

Waarom is zijn lijk tientallen meters versleept tot bij de draad, in 2 fasen. Want de aangekomen rijkswachters zagen niemand en ze reden met de grote lichten op. Het lijk van Fourez moet na de moord op de rijkswachter naar de draad gesleept zijn, waarom?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

599

Re: Nijvel: 17 September

The End akkoord, in de tijdlijn (feiten) is het koppel eerst vermoord en verplaatst. En daarna de inbraak, om 01:30 uur is het alarm afgegaan. De vraag is: was dit een stil alarm? Want op de politiepost is opdracht gegeven om 01:34 om te gaan kijken. Was het een alarm die ook in de zaak afgaat, dan was er tijd genoeg om zich uit de voeten te maken. Dan spreekt The End over een Saab met kapotte motor. Echter de politie Golf uit Eigenbrakel kruisten twee razendsnel rijdende auto's (feiten).

600

Re: Nijvel: 17 September

Ik dacht gelezen te hebben dat het een stil alarm was.

Over de tijdslijn. Om 1u10 weten ze dat de kaart gebruikt is, om 1u16 valt het uurwerk van Fourez stil. Rond die tijd zal het lichaam de eerste keer verplaatst zijn. Om 1u30 gaat het stil alarm af en komt er een melding binnen.

De opgeroepen rijkswachters komen ter plaatse met de grote lichten aan en zien niemand. Dus ook niet de lijken van de slachtoffers. De volgende ploeg rijkswachters die na de schietpartij achter de Colruyt zijn aangekomen hebben het lijk van Fourez van bij de draad naar het gebouw gebracht, en er was ook iets met zijn broek. Dus het lijk is 2 keer door de daders en 1 keer door de rijkswachters verplaatst.

Het gehele tijdsverloop, het verslepen van het lijk. En ik geloof absoluut niet dat de daders het lijk van Fourez over de draad wilden wegsteken en dat hun dat niet gelukt is. Eén van de handtekeningen van de Bende van Nijvel is veel doden maken, en ze opzichtig achterlaten. Fourez is anders: versleept, iets met de broek, een schot in het gezicht om onherkenbaar gemaakt te worden. Waarom die speciale behandeling?

Over het kruisen van de Mercedes en de Saab door de politie met de Golf, getuigt één van de agenten dat zij in volle snelheid naar de Colruyt reden, en met die hoge snelheid een Mercedes met daar vlak achter een Saab zonder lichten kruisten. De Saab en de Mercedes reden niet in volle vaart, wel de politieauto. Het tijdsverbruik van de Colruyt tot de schietpartij aan de Diable toont aan de de daders niet overdreven rap gereden kunnen hebben.

Een Saab rijd je niet stuk op een aarden weg, in Zweden zijn vele wegen onverhard - zeker in die tijd - dus een Zweedse wagen kan daar tegen. Maar motoren opdrijven blijft riskant, en men kan er ook vanuit gaan dat het pas stuk gegaan is wanneer men bijna het maximum eruit haalt. Alles duidt erop dat de motor al stuk was voor het vuurgevecht aan de Diable.

Dan is er Fourez die van Frankrijk komt, langer onderweg is, en bijna 6km omrijdt terwijl dit in feite niet nodig is. Het was minder dan 30km naar Ukkel, je hebt nog meer dan genoeg om thuis te geraken, dan rij je toch niet om 1uur in de nacht nog eens 6km om, om te tanken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.