Re: Maud Sarr

Interessant Ben.

Heeft Sarr een relatie met Lekeu gehad, of lees ik het verkeerd?

Volgens wat ik uit die tekst uitmaak, stopt ze in '82 met prostitutie en het heeft iets met Pilarski te zien. Hij zal dus voor inkomen gezorgd hebben maar eind '84 liep het verkeerd. In september '84 is er Romy en co in Brussel met Claude Leroy.

Dat Lekeu haar ook kende maakt de kans groot dat Patrick en Lekeu elkaar ook kenden. Het element dat Lekeu drugs leverde is misschien belangrijk voor het voorval toen Latinus bedreigd werd ergens in een café i.v.m. een drugdode en Lekeu toen zogezegd zijn lijfwacht speelde. Dit is ook in de periode nadat Louvaert sterft aan een overdosis.

Als blijkt dat Lekeu en Pilarski elkaar kenden, dan is hij misschien wel de dader in Dinant, want Lekeu had rond die tijd van de diefstal kampen met jongeren in de Ardennen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

12

Re: Maud Sarr

the end wrote:

Heeft Sarr een relatie met Lekeu gehad, of lees ik het verkeerd?

In de originele nota's is de lay-out van die tekst anders. Acke bedoelt dat ze ontkent drugs te hebben gekregen en ze ontkent dat ze een relatie heeft gehad.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Maud Sarr

Maud Sarr & Pilarski. Aanvullingen:

Sluit niet uit dat Lekeu aan andere prostituees drugs leverde uit Rue de Marché. Was werkmethode van (BWD?) Francois om info te krijgen.

Re: Maud Sarr

Dus de relatie tussen Lekeu en Sarr is eerder zwak volgens haar. Toch blijk ze te weten dat Lekeu drugs uitdeelde. Wat dan weer interessant kan zijn voor het gebeuren rond Louvaert, Latinus en de drugdoden waar er een ruzie was op een café en waar er een moord op een dokter uit het Tuna-netwerk mee te maken heeft. Tevens komt dit heel dicht bij waar Jandrain het over heeft en de vergadering in november 83 in een café » Forum

Lekeu is daar een belangrijke factor volgens mij, hij was zogezegd toen lijfwacht voor Latinus.

the end wrote:
Merovinger wrote:

Alain Lecomte, een mecanicien uit Ottignies die in februari 1984 een incident heeft gehad met Paul Latinus. De vermoorde dokter waarvan sprake is vermoedelijk Michel Delescaille of Descaille.

Is er geweten wat de verbanden zijn tussen Latinus en Alain Lecomte en wie het gestorven meisje is, alsook het verband met Michel Delescaille?

Want op 28/10/83 legt Latinus klacht neer wegen doodsbedreigingen, op 5/11 werd Michel Delescaille vermoord en op 10/11 sterft Vincent Louvaert aan een overdosis, dit moet ook rond de periode van de overdosis van die vrouw zijn. Als Michel Delescaille een dokter was in het Tuna-netwerk dan zitten we in die keine hoek met drugshandel en Roze Balletten, plus vier doden op een korte tijd. De kans is dat de overdosis komt door dat hun rommel te zuiver is, wat betekent dat ze testers waren of heel dicht bij de smokkelaars zaten.

Dus rond Latinus en Lekeu zijn er wat drugdoden gevallen op een korte tijd, De vraag is hoever of dicht staat dit allemaal van Sarr en Pilarski en ook van wat zich in De Pomp afspeelt want misschien kan Pilarski er ook wel eens langsgekomen zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maud Sarr

the end wrote:

De vraag is hoever of dicht staat dit allemaal van Sarr en Pilarski en ook van wat zich in de Pomp afspeelt want misschien kan Pilarski er ook wel eens langsgekomen zijn.

Ik vraag me af hoe al die puur Franstaligen te rijmen vallen met een café met een uitgesproken Vlaams karakter als De Pomp.

Re: Maud Sarr

Zou Pilarski geen Nederlands spreken? Beijer, Baugniet, Vandeuren, Murat, Daniel van Cutsem waren ook klant van De Pomp. Zo vlaams zijn die nu ook niet. En de brandaanslag op Pour was een unitaire actie.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maud Sarr

Pilarski, aangezien afkomstig uit Adinkerke, zou het Nederlands machtig geweest moeten zijn. Maar is daar uitsluitsel over?

Feit is dat de mensen die gelinkt worden aan De Pomp Franstalig waren/zijn, terwijl dit een café was waar de Vlaamse vlag gehesen werd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een notoir racistisch francofoon heerschap als Bouhouche daar aan de toog gezellig ging zitten keuvelen.

Nog een feit is dat het taalgebruik in dit dossier onderbelicht is, wegens te weinig accurate getuigenissen.

Re: Maud Sarr

Hij pleegde zijn overvallen in Vlaams-Brabant. Wel dat dacht ik ook over De Pomp maar bij het nader te bekijken valt toch op dat het Vlaamse maar een dun laagje lak is. En mogelijks is De Pomp een plaats waar men niet al te snuggere figuren uitzoekt om klussen uit te voeren. Lekeu doet daar een uitspraak over, hij zegt het verschil tussen opdrachtgevers en daders is, dat de daders niet snugger genoeg mogen zijn om door te hebben waar ze in meedraaien.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Maud Sarr

Ben wrote:

Uit de nota's van Willy Acke. Het is moeilijk te lezen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te reconstrueren:

Stopt -> '82 dan -> de [onleesbaar], na kennismaking met Pilarski Patrick

Bevalt op 20/12/1986 (dag moord Ramadan Dodack)
Herkent Lekeu op foto
Ontkent drugs gekregen, met hem relatie gehad.

Sluit niet uit dat Lekeu aan andere prostituees drugs leverde [onleesbaar]

Pilarski op 19/6/1987 verlaten.
Had haar verplicht gesloten cheques te doen.

Maud Sarr is bevallen in de periode dat ze bij Patrick Pilarski was, dit zou dus een kind kunnen zijn van Pilarski. Aanvullend is er ook de nota van Willy Acke waar vader Pilarski dicht bij Lekeu en de SIE staat, dus de kans dat vader Pilarski Maud Sarr en die omgeving alsook Lekeu kent is heel groot. Zou vader Pilarski Angelou gekend hebben? En een stapje verder Lekeu en Angelou?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

20

Re: Maud Sarr

Ben wrote:

Uit de nota's van Willy Acke. Het is moeilijk te lezen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te reconstrueren:

Sarr Maud
Zie o.a. PV3131 van 14.3.1989

Paris 18 ième 13.6.1948
5002 Namur, Saint-Gervais
Rue du Gembloux 311

Werkt in de Red Mills
Pooier was Miletic Micha [onleesbaar]
Erna Rue de Marché [onleesbaar] -> 1980

Na Red Mills staan nog twee namen, Serge en Jean Claude Fussen. Over Jean Claude wordt in topic 'Acke,Willy' op Franstalig forum iets gezegd.

Ik vond een Serge Fussen die gek genoeg een band heeft met ... binnenschepen ... en i.h.b. met het hellend vlak van Ronquières. Heeft een foto album 'petit voyage dans le passé', met op zowat alle foto's het hellend vlak.