151

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

patrick111 wrote:

Welke kleur heeft de auto op de foto? Ik zie er zowel groen als grijs in.

Even terug in de tijd, in 1985 waren de parkeerplaatsen rond de supermarkten niet zo goed en helder verlicht als tegenwoordig, dus dat even in het achterhoofd houdend, dan even de meteorologische periode er bij nemend (donker dus), dan is het dus heel goed mogelijk dat de kleur van de Golf op de foto, wel eens als antraciet zou kunnen worden omschreven

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

152

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Op 21 februari 1987 gaf onderzoeksrechter Schlicker opdracht om Bruno's vroegere vriendinnetje te verhoren. Het was een van de laatste interventies van de ontredderde magistraat. Twee dagen later zette het Hof van Cassatie hem uit het onderzoek. De dossiers van de overvallen van de bende van Nijvel in 1982 en 1983 werden overgeheveld naar onderzoeksrechter Jean-Claude Lacroix in Charleroi. Alleen het dossier-Dekaise bleef in Nijvel en hoe meer lichten op rood schakelden, hoe wanhopiger de trein-Schlicker verder denderde.

Schlicker werd 3 dagen voor hij met zijn team wou gaan duiken in de steengroeve van Lessines van het onderzoek gehaald en het onderzoek werd overgeheveld naar Charleroi. Wat ik heel raar vindt want in plaats van in alle 3 de steengroeves te gaan duiken, zijn ze gaan duiken in een steengroeve waar een duikclub is gevestigd. Als ik vandaag een muntstuk van 2 € in die steengroeve gooi, wordt ze wellicht morgen al gevonden. Terwijl de andere steengroeve volgens mij veel interessanter is.

153

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Schlicker werd 3 dagen voor hij met zijn team wou gaan duiken in de steengroeve van Lessines van het onderzoek gehaald en het onderzoek werd overgeheveld naar Charleroi.

De zoekactie in Lessines in februari 1987 was op last van het parket van Dendermonde ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

154

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Inderdaad Ben, maar waarom ondervraagde Schlicker de vriendin van Vandeuren juist voor hij ging duiken in Lessines en waarom werd hij ontslagen 3 dagen voor hij ging duiken in Lessines? En is de duik toch doorgegaan in een steengroeve waar ze zeker niets gingen vinden want er werd al hobby gedoken? Vandeuren was toch gekend voor autodiefstal.

155

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Inderdaad Ben, maar waarom ondervraagde Schlicker de vriendin van Vandeuren juist voor hij ging duiken in Lessines en waarom werd hij ontslagen 3 dagen voor hij ging duiken in Lessines?

Nogmaals, Schlicker heeft niets te maken met de zoektocht in Lessines. De zoektocht gebeurde in opdracht van het parket van Dendermonde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

156

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ben wrote:

Nogmaals, Schlicker heeft niets te maken met de zoektocht in Lessines. De zoektocht gebeurde in opdracht van het parket van Dendermonde.

Ben, dit klopt, Troch heeft me dit bevestigd.

157

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

De gedemonteerde Golf GTI die in Gaasbeek gevonden is, ligt op een boogscheut van de Kesterheide. Het zou kunnen dat het om de Golf van Ohain gaat. Het zou ook kunnen dat hij op de Kesterheide stond en dat ze op de Golf vlug vlug ergens moesten dumpen en dan is dit de eerste afgelegen dumplaats. Ook waren o.a. de deuren gedemonteerd. Dus is het best mogelijk dat de Bende een van deze deurpanelen heeft gebruikt om in de steengroeve te gooien als afleidingsmanoeuvre om in deze put te gaan duiken.

158

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

De gedemonteerde golf GTI die in Gaasbeek gevonden is ligt op een boogscheut van de kesterheide. Het zou kunnen dat het om de Golf van Ohain gaat.

Ook niet die van Ohain » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Chemin Collet in het Bos van Hourpes was de plek wasr de uitgebrande wagen van de dochter van der Camp werd terug gevonden. Nu was deze Golf grof overgeverfd in de kleur zwart met een afgeplakte sticker of nieuwe sticker. Deze bevinding was na de vonst maar omdat hij eerder gespot was. De plek was op 300 meter van de ontmatelde Volkswagen Golf Rabbit van Plancenoit. Als ik Kenza goed begrijp, verbaast hij zich dat Schlicker drie dagen voor het duiken van het dossier wordt afgehaald. Tevens lees ik nergens in zijn verhaal dat Schlicker nog wat had met de latere zoektocht.

160

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Bedankt voor de info, the end. Maar ik wil vooral aantonen dat ze genoeg Volkswagen Golf-onderdelen hadden na het demonteren van sommige wagens. O.a. binnendeur paneel van een Golf. Dat binnendeur-paneel dat in de steengroeve is gevonden heeft enkel en alleen maar gediend als afleiding om na de tip in de verkeerde steengroeve te gaan duiken (toevallig een deurpaneel van een Golf dat daar op het water dreef).