31

Re: Patrick Pilarski

In het artikel over de overvallen in deze post (onder meer in december '84 ) wordt over 2 mannen gesproken: iemand enig idee wie de tweede overvaller is?

Re: Patrick Pilarski

De volledige reportage van Terzake over Pilarksi vind je hier terug » deredactie.be

Re: Patrick Pilarski

De meeste gangsters zijn in de marginaliteit geraakt en/of dood. Of ze moesten vluchten. Ook Pilarski lijkt me eerder een klusjesman voor het vuile werk vooraf/achteraf. Wat goed uitkomt voor deze man en zijn entourage...

http://nsm08.casimages.com/img/2014/06/13/14061301375514738712313329.jpg

Alles voor hem terwijl ze de concurrentie constant uit hun bed lichten. En dit allemaal gesponsord door de belastingbetaler. Het onderzoek naar de linkerzijde van de Bende begint bij hem en bij Beijer. De rechterzijde met Bouhouche als verantwoordelijke.

Nepsporen creëren die de ene keer naar linkerzijde verwijzen en de andere keer naar rechts, zodat de onderzoekers niet meer weten of ze nu eerst de linkse of rechtse complotten moeten gaan onderzoeken.

Wie gaat graven naar deze koning komt een heel eind vooruit. Meer dan door 3 weken in een vijver zitten te graven, of er zou wonder moeten gebeuren.

34

Re: Patrick Pilarski

Ik vraag me af waar hij zijn rijkunsten geleerd/bewezen heeft. Vroeger aan rally's meegedaan, actief in het auto en/of autosport wereldje? Circuit van Nijvel en omgeving zal hem dan zeker bekend zijn.

Re: Patrick Pilarski

freelance1603 wrote:

Robotfoto nummer 19?

Robotfoto nr 16 lijkt er meer op.

Re: Patrick Pilarski

vleermuisje1971 wrote:

Grote kerel, goede chauffeur en zat vast tussen eerste en tweede periode. Tja.

Als de Bende ermee gekapt zou hebben omdat hij in de lik vertoefde, zou hij toch veel meer dan alleen maar een loopjongen zijn geweest.

Re: Patrick Pilarski

Dat Pilarski zo'n geweldige chauffeur zou zijn, hoor je over meer verdachten. Het werd ook al over Salesse, Tinck en de halve clan De Staerke gezegd, en dan vergeet ik er nog wel een paar. Het is als met de reus. Als je alle mensen optelt die al voor reus zijn aangezien, heb je er meer dan er Bende-feiten zijn geweest.

Ik vond het verhaal van deze tipgever in Terzake niet zo indrukwekkend. Ik hoop van ganser harte dat de speurders iets vinden - de tijd dringt - maar waarom deze informant betrouwbaarder zou zijn dan al die andere criminelen die in dit dossier sterke verhalen hebben getapt, ontgaat me toch. Maar het CWB zal wel meer over hem of Pilarski weten dan wij. Mag ik hopen...

38

Re: Patrick Pilarski

CleverTrevor wrote:

Ik vond het verhaal van deze tipgever in Terzake niet zo indrukwekkend.

Op de site van VTM nieuws staat een artikel dat "een" tipgever geld of vliegtickets wilde in ruil voor een interview. Het staat er niet uitdrukkelijk bij dat het over dezelfde man als in het terzake interview gaat.

Geld of vliegtickets in ruil voor interviews

In het onderzoek naar de Bende van Nijvel werd vanmorgen een zoekactie gestart in drie vijvers in Adinkerke. Daarin zouden wapens gedumpt zijn die gebruikt werden bij de laatste overval van de bende, die op de Delhaize in Aalst in 1985. Een politie-informant die op de hoogte zou zijn van het verhaal, vraagt geld of vliegtickets naar de Filipijnen in ruil voor een interview. VTM NIEUWS ging niet in op zijn voorstel.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Patrick Pilarski

Informant praat over die "kleine". Raar omdat zo te brengen in een interview alsof we hem kennen.

Re: Patrick Pilarski

Tenzij hij die "kleine" is en op die manier dat een andere die in het groepje gekend is aan het praten is.