Re: Jef Vermassen

De belangrijkste mede/tegenspeler reageert dan toch.

"Tous les magistrats et enquêteurs de ce dossier que j’ai rencontrés n’avaient qu’une envie: découvrir la vérité.

Dat zal wel kloppen. Maar hoe zit het met hemzelf?

Dire qu’on ne veut pas trouver la vérité, imaginer des pressions pour empêcher d’aboutir, c’est totalement absurde".

Kan het nog ironischer?

22

Re: Jef Vermassen

“Herlees het dossier. De antwoorden staan erin”

Vermassen is op zoek naar de waarheid in opdracht van David Van de Steen, die zijn ouders en zus verloor bij een raid van de Bende van Nijvel. Jef Vermassen weet wie achter de Bende van Nijvel zat. Of althans, dat denkt hij toch. Zijn onthullingen worden aan officiële zijde onthaald op een droog “geen commentaar”.

“De toenmalige Staatsveiligheid, de Groep Diane (het speciaal interventieteam binnen de toenmalige rijkswacht, red.), belangrijke politici die een sterk en autoritair regime wilden en gangsters uit het zwaar banditisme.” Dat conglomeraat zat in de eerste helft van de jaren 80 achter de Bende van Nijvel, legde Jef Vermassen zondag uit. Waar hij die zekerheden haalt, wilde hij gisteren (nog altijd) niet kwijt. “Ik heb deze elementen en nog andere informatie uit het dossier. Wat die juist zijn, kan ik niet prijsgeven omwille van mijn beroepsgeheim.”

Vermassen is er echter van overtuigd dat de gegevens waarover hij beschikt correct zijn. Maar hij is op zijn hoede. Uit wat hij zegt en in zijn boek schrijft, kan je afleiden dat zijn vertrouwen in de speurdersploeg van onderzoeksrechter Martine Michel (Charleroi) eerder beperkt is.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

23

Re: Jef Vermassen

De reactie van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) - voogdijminister van de geviseerde Veiligheid van de Staat - op de onthullingen van Jef Vermassen is kort en droog. “Dit onderzoek loopt nog steeds en ik kan geen commentaar geven over lopende onderzoeken.”

Hoe zou dat nu komen, welke partijkaart had de toenmalige premier op zak?

24

Re: Jef Vermassen

Suggereert Vermassen nu dat er nog een ander bendelid bij de politie van Aalst werkt of werkte, na een stuk carrière bij de Staatsveiligheid? Of las ik een slordigheid in een krant? Of heeft Bonkoffsky ook voor de Staatsveiligheid gewerkt?

25

Re: Jef Vermassen

Ik vroeg me hetzelfde af. Heb de indruk dat het het laatste is? Voor de bom gisteren ontplofte verwees Vermassen al naar de Staatsveiligheid.

Re: Jef Vermassen

"Nog twee leden Bende van Nijvel bekend"

Na ‘De Reus’ zal de identiteit van nog zeker twee leden van de Bende van Nijvel bekend worden gemaakt. Dat zegt de goed ingevoerde advocaat Jef Vermassen. “Die namen zijn bekend bij het gerecht.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

27

Re: Jef Vermassen

Zou de plotse dood van de grondlegger van de politiehervorming, de man die de rijkswacht dus ahw afvoerde, toeval zijn? Net een paar dagen nadat Vermassen begint te stoken en een paar dagen voordat plots de/een reus ontmaskerd wordt ...

Wat was de rijkswacht toch een corrupt boeltje in die tijd, als je de zaak van Peter de Vleeschauwer uitspit, komen er ook veel louche zaken aan het licht, die reiken tot in Berlare, wat dan weer op een boogscheut van Aalst en Dendermonde ligt ...

28

Re: Jef Vermassen

En het Rijkswachtblog op Seniorennet van Leon De Winter dat ermee stopt!

Re: Jef Vermassen

dim wrote:

Ik vroeg me hetzelfde af. Heb de indruk dat het het laatste is? Voor de bom gisteren ontplofte verwees Vermassen al naar de Staatsveiligheid.

Militaire veiligheid! Rijkswacht is een legercomponent. Bij de militaire veiligheid weten ze van meer!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jef Vermassen

LEO wrote:

En het Rijkswachtblog op Seniorennet van Leon De Winter dat er mee stopt!

Of het toeval is, weet ik ook niet. Maar wees er maar zeker van dat de rangen op veel plekken weer gesloten zullen worden. De toegenomen media-aandacht van de afgelopen dagen is niemand ontgaan. De Bende van Nijvel is daarenboven niet het enige lijk dat nog uit de kast kan vallen, dus de schrik zal er weer goed inzitten bij veel ex-Rijkswachters.