171

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky is door een aantal mensen herkend als'de reus', heeft David van de Steen hem ook herkend? Want die is in zijn boek 'niet schieten, dat is mijn papa' stellig in de mening dat hij Haemers tegenover zich had.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wie weet is Bonkoffsky wel het zwarte schaap in deze show en werd de robotfoto net op basis van zijn gestalte opgemaakt opdat hij als schuldige aangewezen zou worden...

Re: Christiaan Bonkoffsky

Iceman wrote:

Bonkoffsky is door een aantal mensen herkend als'de reus', heeft David van de Steen hem ook herkend? Want die is in zijn boek 'niet schieten, dat is mijn papa' stellig in de mening dat hij Haemers tegenover zich had.

David zei in Van Gils & Gasten dat Bonkoffsky buiten op de rijkswacht schoot. Hij persoonlijk kreeg met een andere reus te maken en blijft erbij dat hij Haemers herkende.

Is het zeker dat Bonkoffsky bij Aalst betrokken was? De robotfoto nr. 19 is van Eigenbrakel en Overijse, niet Aalst. Maar hij was daar wel rijkswachter, dus wordt daarom in één adem ook aangenomen dat hij Aalst gedaan heeft? En zoals hier al opgemerkt werd door CleverTrevor: als je van die kanten bent, is het natuurlijk idioot om zonder deftige vermomming een brutale overval te plegen. Blijkbaar liep Bonkoffsky het hele jaar door met die snor en bril rond. En het "Duits" hoedje was volgens zijn vrouw ook iets dat hij regelmatig droeg.

Re: Christiaan Bonkoffsky

(...) Intussen wordt geopperd dat de 'reus' van de Bende een rijkswachter zou zijn van de gewezen Groep Dyane.

Bron: Het Laatste Nieuws | 13 november 1995

175

Re: Christiaan Bonkoffsky

Iemand die op stelten lijkt te lopen, was één van de beschrijvingen. Als je deze foto ziet?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688319_361654890941598_3297069620052290971_n.jpg?oh=047994c3c41d6d0ebebc8668996d4814&oe=5A837096

+

  • er was inside info van de rijkswacht zie kogelvrije vesten en wapendiefstal

  • andere ex-rijkswachters betrokken (Bouhouche, ...)

  • lengte, bril, spits gezicht lijkt een match

  • meerdere personen leggen convergente verklaringen af

  • bewijsstukken en belangrijke elementen verdwijnen: kan enkel als er inmenging is vanuit rijkswacht/politie/recherche zelf

  • wordt in verband gebracht met de bende

  • kennis van juiste technieken

  • verklaart waarom hij nooit gevonden werd

-

  • een overval in je eigen "buurtwinkel" waar je als rijkswachter werkt?

  • bekentenissen Tinck & co

  • zeer simpel! Maskers = Aalst carnaval, rijkswacht zelf, ... ver moest het niet gezocht worden!!! Vandaar misschien dat er zeer veel ruis werd toegevoegd?

  • simpelweg sterven aan overmatig gebruik van alcohol?

  • David Van de Steen herkende Haemers als zijnde de reus, maar goed hij was een kind toen.

?

  • Waarom in twee episodes? Gezin gaat naar thuisland voor lange periode? Men had niet wat men wou na eerst reeks?

Wie zijn de anderen?

Ik vermoed dat de druk om te zwijgen, als die er was, van politici zelf uit ontstond die de daders al veel eerder konden ontmaskeren.
Leden uit de elitegroepering selecteren, recruteren, opleiden, ... en dan keren ze zich tegen je eigen bevolking, wordt toch moeilijk om uit te leggen zonder paniek te veroorzaken? Excuseer mensen, klein probleem, het leger/de elite-troepen/agenten zijn plots op hol geslagen. Redden wie zich redden kan? Dit is het falen van justitie.

Het is niet uit te sluiten dat het spoedberaad werd samengeroepen (gebeurde dit voor het eerst?) omdat dit de waarheid is en men beseft dat dit problematisch is naar de bevolking toe. Daarom werd volgens mij ook het onderzoek gesaboteerd, naar andere diensten overgeheveld, werden er allerhande dwaalsporen aangelegd en werd er heel veel ruis toegevoegd. Er zullen mensen belangrijke tips hebben gegeven, maar die zullen de mond gesnoerd zijn geworden?

Is het niet gewoon zo simpel? Op hol geslagen elite-troepen leiden tot gêne bij ministers? Geef toe het feit dat ze aan de drank geraken is nu ook geen reclame voor de psychische screening.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is er al bekend waarom hij de elite rijkswachtdeel moest verlaten?

177

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Is er al bekend waarom hij de elite rijkswachtdeel moest verlaten?

Jawel, althans er is een versie gekendvan zijn broer Patrick, die tevens verklaarde dat Bouhouche en Beijer samen met nog een derde persoon (een zekere Python genaamd) regelmatig over vloer kwamen; en dan over zaken bezig waren waar Patrick naar eigen zeggen geen idee over had, wat het juist was ...

Hoe dan ook, volgens Patrick is dat gebeurd na een schietincident. Hij zou in Zaventem ei zo na een collega hebben neer/doodgeschoten. Volgens Christiaan toen, was hij geflikt. Een kogel zou zijn blijven steken in de kamer (dat was in die milieus niet zo heel moeilijk om te doen) bij enkele handelingen bij het laden en ontladen. (Ik ben geen wapenexpert; dus hoe dat precies werkt, weet ik niet.)

178

Re: Christiaan Bonkoffsky

kleur wrote:

Negatief: David Van de Steen herkende Haemers als zijnde de reus, maar goed hij was een kind toen.

Wetenschappelijk onderzoek heeft al weet ik hoeveel keer aangetoond dat ooggetuigen onbetrouwbaar zijn door de zgn. confirmation bias die ontstaat, bv. bij meer dan 70% van de zaken die The Innocence Project heeft gewonnen d.m.v. DNA-bewijs ligt een foute ooggetuigenis aan de basis. Dit is een prima artikel/video over het fenomeen » www.innocenceproject.org

Dat wil niet zeggen dat David Van de Steen liegt, maar de kans dat zijn getuigenis niet correct is is statistisch gezien vrij groot.

179

Re: Christiaan Bonkoffsky

Er werd op dit forum eveneens aangehaald dat het niet verstandig zou zijn om overval te plegen met gebruikelijke bril, als je kijkt naar onderstaande foto kan je duidelijk zien dat de persoon een redelijk zware bril heeft. Zonder bril lijkt mij niet realistisch. Ik draag zelf een bril en ben redelijk blind als een mol zonder. big_smile

Sonny Crockett wrote:

Bonkoffsky in juni 1982:

https://i.imgur.com/meYWuw3.jpg

Dat er geen bewijzen zouden zijn om aan te nemen dat Bonkoffsky nr 19 zou zijn lijkt mij moeilijk houdbaar voor het gerecht. Misschien kan men aannemen dat nummer 19 Bonkoffsky betreft en vanuit deze stelling verder graven indien er oprechte intenties zijn om de ooit de Bende van Nijvel te ontrafelen.

180

Re: Christiaan Bonkoffsky

De familie van Chris Bonkoffsky heeft nieuwe foto gegeven. Als ik mij goed kan herinneren was de naam van zijn hond Layka, een Duitse herder.

https://images.vrt.be/w1280hx/2017/10/24/a61f54e2-b8d7-11e7-bbe7-02b7b76bf47f.jpg