81

Re: Zoekactie Ittre

Floris wrote:

Dat duid ik als 'zou splijten'. Een door taal en cultuur verdeeld land waar notabene het politieke centrum van de Europese Unie zetelt en alsof dat nog niet genoeg is, ook de militaire zetel van de gehele Atlantische verdragsorganisatie... You are so fucked!

Ik zou niet eens willen uitsluiten dat het daadwerkelijk oplossen van het Bende van Nijvel-dossier het einde zou inluiden van de staat België, de Europese Unie en de NAVO tegelijk... Als je dat laat inzinken, dan besef je dat er verder weinig meer valt te zeggen. Wat denk je zelf?

Omdat je er zelf naar vraagt: ik vind je stelling compleet van de pot gerukt, veel gekker moet 't niet worden. Twee simpele voorbeelden waarom: Griekenland heeft jarenlang de boel bedrogen door met hun boekhouding te knoeien, daar hun toedoen hebben ze de hele EU onder druk gezet, de brexit zou een sneeuwbal effect veroorzaken en het begin van het einde van de EU inluiden: de realiteit is net het omgekeerde: de EU bestaat nog steeds en er is een soort van hernieuwde eensgezindheid ontstaan.

Hoe vreselijk de Bende van Nijvel-aanslagen ook waren, en hoe erg de opgelopen trauma's ook zijn, de realiteit is dat het op de geopolitiek vlak niet meer dan een fait divers is.

82

Re: Zoekactie Ittre

Floris, zelfs als zou blijken dat de misdaden geen enkele politieke dimensie hebben en gewoon in de lijn liggen van de russische roulette die de jongens van de SIE wel een keer speelden, dan nog heeft dit dossier het potentieel om het land op z’n kop te zetten, groteske onkunde in het onderzoek en groteske onwil om het op te lossen en totaal disrespect naar de slachtoffers toe, dat alleen volstaat al voor mij om een hele generatie politici weg te sturen..

83

Re: Zoekactie Ittre

Jef Vermassen oppert en ... plots duizenden kogels; CB is de reus en met een magneetje kan je doen wat een leger gestudeerde onderzoekers niet kan. Hmmmmm... Het kan, maar "lees het dossier en je zal het zien. Er staan nog 2 namen in". Euh ... vervalt het dan niet in het belachelijke?

84

Re: Zoekactie Ittre

De vondst van deze zogezegde wapens wordt gebruikt als bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de manipulatie en de zogezegde blunders. Nogmaals, dit klopt niet. Er zijn daar op die plek al heel wat mensen gaan dreggen, er is al 10 keer daar gebaggerd plus dat de vaargeul een paar keer per jaar wordt opengetrokken met een ploeg waar ook een enorme magneet op is geplaatst waar zelf uw koning Albert wordt naartoe getrokken.

Re: Zoekactie Ittre

vleermuisje1971 wrote:

Nu ben ik een volledige leek op het gebied van wapens, maar wat kan de reden zijn van die inkepingen howitzer?

https://lh3.googleusercontent.com/-jBrJRno9nYQ/US__-tClSQI/AAAAAAAADJ8/KHxtiBcfQMs/s600/CBW%2520cartouches-08.jpg

Deze ingesneden cartouches werden in 1986 opgevist uit het kanaal van Ronquières, zgn cutt shell's. Dit werd vroeger gedaan bij hagelpatronen om het effect van een slug (Brenneke) te bekomen. Een gewone hagelpatroon spreid zeer snel waardoor het maar effectief is tot op 20 meter. Een Brennene (merknaam voor een slug) is een cartouche met één massief loden kogel. Dat is nauwkeurig tot meer als 50 meter en heeft ook een zeer groot doorslagvermogen. Je schiet er makkelijk dwars meer door een auto (of combi). Cut shell video » YouTube

86

Re: Zoekactie Ittre

kenza wrote:

DDe vondst van deze zogezegde wapens wordt gebruikt als bliksemafleider om de aandacht af te leiden van de manipulatie en de zogezegde blunders. Nogmaals, dit klopt niet. Er zijn daar op die plek al heel wat mensen gaan dreggen, er is al 10 keer daar gebaggerd plus dat de vaargeul een paar keer per jaar wordt opengetrokken met een ploeg waar ook een enorme magneet op is geplaatst waar zelf uw koning Albert wordt naartoe getrokken.

Wat wilt ge nu eigenlijk zeggen? Dat iemand thuis in zijnen tuin een vijverke heeft gegraven en daar 35 jaar lang 2 rijkswacht-dozen in heeft bewaard tot het moment rijp was om ze eruit te vissen en te gebruiken in Ittres als "bliksemafleider"? Ik zie vooral telkens dat je door je eigen reacties op nieuwe ontwikkelingen in het bende-dossier meer dan dikwijls bliksemafleider probeert te spelen.

kenza wrote:

Denken ze nu echt dat ze ons alles kunnen wijsmaken? Dit is dezelfde truc als het dwaalspoor bois de la houssiere om ons ver weg te houden van Kester, de steengroeve van Lessines en de vijvers in Adinkerke.

Ik hoor graag van jou wat de vijvers van Adinkerke al opgeleverd hebben voor het dossier.

87

Re: Zoekactie Ittre

De vijvers van Adinkerke zijn zeer interessant. Het verhaal pilarski: Pilarski zijn vader zou ook verklaard hebben dat hij wapens gedumpt heeft. Pilarski en Patrick Haemers en Ghislain Hinderijckx waren ooit buren, Maud Sarr, ...

Vijvers iets opgeleverd? Denk eens goed na, ze gaan nu met speciaal materiaal het slib filteren en ze hebben zelfs materiaal uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Wat wil zeggen dat de wapens daar wel liggen of gelegen hebben en nadien zijn weggehaald door dezelfde personen die het onderzoek gaan manipuleren want waarom gaan ze anders het slib zuiveren.

88

Re: Zoekactie Ittre

Dus kort samengevat is er buiten een "verklaring" van vader Pilarski en wat WO2 spullen niks te melden? I rest my case.

Re: Zoekactie Ittre

Kenza, het bos van Houssière ligt hoegenaamd niet ver van Kester. Je zit daar verdorie op de taalgrens (Bierghes, Wisbecq en vooral Rognon interesseren mij). Bent u al gaan kijken naar die locatie op Chemin Royal?

Ook voor de aanslag op Vernaillen klopt het plaatje. Volgens mij waren Bouhouche, Beijer, François, Otten, Lekeu, Cammerman, ... en de ganse ARI-club marionetten van Farcy. Ze wilden hem waarschijnlijk gebruiken, maar uiteindelijk hebben ze in hem hun meerdere moeten erkennen.

90

Re: Zoekactie Ittre

Wat bedoel je club_le-happy-few? Die locatie zegt mij wel iets.