Re: ARI

Merovinger wrote:

Ik ben de volgende informatie tegengekomen. Klopt dit? Heeft Libert voor ARI gewerkt?

Na zijn vertrek uit de BOB in 1984 richt Madani Bouhouche een eigen detectivebureau (ARl) op. De eerste die hij in dienst neemt is Michel Libert. Bouhouche kent nu eenmaal de 'kwaliteiten van Libert'.

Trojan wrote:

Precieze datum van de start van ARI? Elders lees ik 83, hier 84

Trojan wrote:

ARI zou zijn gestart op 1 april 1983.

De exacte oprichtingsdatum van ARI is 21 april 1983. De hoofdzetel was gevestigd in de Opperstraat 5 te Elsene [Google Maps]. Het bedrijf werd op 27 juli 2013 ambtshalve doorgehaald wegens niet-neerlegging van jaarrekeningen. De laatste neerlegging dateerde immers van 1987.

ARI was een bvba met de volgende hoofdactiviteit:

"Vervaardiging van elektrische signaalapparatuur, veiligheids-, controle- en regelapparatuur voor verkeerswegen, spoor- en tramwegen, waterwegen, havens en vliegvelden."

32

Re: ARI

Erg bizar die late verhuis van Jacques Grauls naar Paraguay, vrijwel onmiddellijk gevolgd door dood per kogel.

En vreemd dat dit forum de lijst A’s iets hoger hier, nog nooit heeft uitgewerkt, op een paar uitzonderingen na. Elke steen van ARI omkeren, is interessanter dan magneetvissen lijkt me..

Re: ARI

1987, was dat niet het jaar dat de hele drugs for weapons-organisatie werd stopgezet. En het jaar dat Farcy zijn valiezen pakte naar Frans Guyana nu hij in België (tijdelijk) niet vrij meer zijn ding kon doen? Zijn werkterrein bij de jeugdvriend van Beijer die ook aan ARI kan gekoppeld worden en ook een tijdje in Florida zou gezeten hebben.

De aanslag op Vernaillen is volgens mij niet meer dan een vriendendienst van Bouhouche en Beijer (en François) voor hun maat Farcy. Met de nadruk op vriendendienst, het kan ook chantage geweest zijn. Ik vermoed dat Farcy een stuk intelligenter is dan deze psychopatische breinen samen.

ARI lijkt me een dekmantel voor het schaduwen, afluisteren van personen om ze achteraf te kunnen chanteren.
aven Overboelare en Affligem

34

Re: ARI

Hoe louche was het speurwerk van Bouhouche? Zijn dossiers gekraakt » Nieuws

35

Re: ARI

Goed artikel van Georges Timmerman en Stef Janssens dat heel wat klanten van ARI in beeld brengt.

Re: ARI

Men onderschat de rol van ARI. Men zoekt de zwakke plekken van potentiële slachtoffers en buiten deze dan uit.

37

Re: ARI

Trojan wrote:

Erg bizar die late verhuis van Jacques Grauls naar Paraguay, vrijwel onmiddellijk gevolgd door dood per kogel.

Geen idee of het iets kan betekenen, maar Verdeyen verwees ooit een keer expliciet naar de kabinetschef van de toenmalige minister van buitenlandse zaken, en dat is ook een Grauls, Jan Grauls.

38

Re: ARI

Ik beschouw ARI nog steeds als een onofficiële zijtak van de Rijkswacht. Een niche firma die duistere zaakjes opknapt! Als je hun wapenarsenaal, hun klantenbestand, de hulp van de BOB en aard van de medewerkers bekijkt en die vergelijkt met de uiteindelijke winst snap je dat er iets niet klopt!

39

Re: ARI

LEO, Beijer doet er alles aan (in zijn  boek "De Laatste Leugen") om de indruk te wekken dat ARI een on-officiële zijtak van de Staatsveiligheid was.

40

Re: ARI

ARI kreeg toch hulp en info uit de rijkswachthoek Charly, maar ja, met dat achterbakse kluwen van geven en nemen kun je natuurlijk alle kanten op!