451

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat de getuige van Overijse nu pas zegt dat hij Bonkoffsky voor 90% zeker herkent, komt omdat hij pas recent zoals wij allemaal diens rare loopje heeft gezien. Indertijd zullen ze hem wss enkel een foto hebben voorgeschoteld. Over de dader in Overijse zegt de getuige (blijkbaar iemand van de CVP-plakploeg) dat de dader door zijn knieën leek te zakken, net zoals Bonkoffsky in dat filmpje met die veel te wijde kogelvrije vest.

Mijn 5 cent: de staatsveiligheid heeft in de context van Gladio een stay-behind netwerk proberen op te richten waarbij groepen van commando’s (uitvoerders) bij behoorden die ze trachtten te rekruteren uit mensen met een militair/rijkswacht verleden en uit anti-communistische organisaties zoals WNP. Ergens moeten ze de  controle over die commando’s zijn verloren (of zijn de commando’s gebruikt door iemand in het systeem met een eigen agenda).

Lammers (kogelvrije vest) en Libert komen dan zeker in aanmerking. Bonkoffsky past dan ook in het profiel. Als die laatste kan gelinkt worden aan die twee WNPers, of aan Bouhouche & Beijer, dan begint het web zich vaag te tonen. Zouden criminelen die een militaire opleiding gehad hebben zoals De Staerke ook in dit plaatje passen? Zouden ze zulke mensen ook recruteren voor een stay-behind netwerk?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Biggus Dickus wrote:

Zijn Marc Van Damme en de broer van Bonkoffsky dan ook alcoholici?

Die fantaseren waarschijnlijk niet. Maar ze zeggen ook niets wat bewijst dat Bonkoffsky de Reus was.

Ik geloof best dat Bonkoffsky vertelde dat hij iets met de bende te maken had. De broer zal het dus juist hebben gehoord. Alleen: sprak Bonkoffsky de waarheid? De broer zegt verder dat Bonkoffsky Bouhouche en Beijer kende, maar uit zijn uitspraken in de De Morgen van zaterdag blijkt dat die mannen die bij Bonkoffsky kwamen, zich nooit aan die broer hebben voorgesteld. Hij heeft nooit geweten wie dat waren. Dat zegt hij letterlijk. Hij is pas later gaan "beseffen" dat het Bouhouche en Beijer moeten zijn geweest. Maar dat betekent dat het ook twee andere mannen hadden kunnen zijn.

Marc Van Damme zegt slechts dat Bonkoffsky op de Reus leek en dat hij na 1983 geen contact meer met hem te hebben gehad. Verder zegt Marc Van Damme mij iets te vaak dat hij graag die 250.000 euro ontvangt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dus we hebben drie personen die formeel Bonkoffsky met redelijke zekerheid herkend hebben in nummer 19.

454

Re: Christiaan Bonkoffsky

Charlie Hedo, uw bemerking is absoluut terecht. Ik had slechts de bedoeling de teneur die soms in de media klinkt te bekritiseren.

Over de herkenningen door de ex-vrouw, de broer van Bonkoffsky en Marc van Damme: zij kunnen slechts vaststellen wat iedereen kan, namelijk hoe hard Bonkoffsky trekt op de robotfoto nr. 19. Wat zij niet kunnen is Bonkoffsky formeel herkennen als een van de daders van een van de feiten gezien zij geen getuigen zijn. Dit is een groot verschil.

De herkenning door de getuige van Overijse blijf ik niet voldoende overtuigend vinden. Een getuigenis waar je 30 jaar na de feiten 90% zeker van bent. Anderen mogen hier gerust op voortgaan en dit overtuigend vinden maar ik weiger dit als een sterke aanwijzing te zien.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als ik u een tekening geef van iemand met een rond kaal hoofd, een grote bril en een baardje, en ik u vraag of u daarin Louis Michel herkent, is de kans groot dat u ja zegt. Want hij heeft een rond kaal hoofd, een grote bril en een baardje. Dat wil niet zeggen dat de tekening ook werkelijk Louis Michel voorstelt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat is waar. Dat zegt niets. Op die robotfoto trekt iedereen die zo'n grote bril draagt. Bij Bonkoffsky zijn vooral zijn verleden, zijn karakter en zijn interesses interessant om hem van een fantast te onderscheiden (samen met, niet apart van de bekentenis). De meeste fantasten vallen ergens door de mand. Maar hij wérkte bij Dyane. Veertig collega's had hij. Men heeft altijd gedacht dat minstens 1 van die 40 bij de Bende van Nijvel hoorde.

Hij is gestraft geweest. Gedegradeerd. Reden tot wraak. Hij is wapenfreak. Maakte zelf zijn kogels. Hij nam op cruciale ogenblikken verlof en mankte. Hij gaat naar de Aarschotstraat een bar binnen, betaalt daar niet (cfr Marc Van Damme). Dat duidt er op dat hij mogelijks een criminele inborst heeft (ik geloof niet dat elke Rijkswachter zo is). Enz... Een fantast gaat ergens door de mand vallen, zijn profiel komt steeds overeen.

Het enige dat ik raar vind: na een carrière van 40 jaar gaat hij met pensioen zonder 1 keer voor iets veroordeeld geweest te zijn. De meeste criminelen houden dat geen 40 jaar vol. Nooit meer iets gestolen? Nooit betrapt?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Gaat om totaal plaatje, zie getuigenis Djuroski.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vergeet ook niet dat Bonkoffsky contact had met Bouhouche, Beijer (die volgens zijn broer bij hem over de vloer kwamen) en Amory.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dit weer in tegenstelling van de verklaring van zijn ex, die verklaarde dat er niemand over de vloer heen kwam. Het overmatige drankgebruik kan wijzen op een trauma. Kijk maar naar de vietnamveteranen die ook de verschrikkelijkste dingen haden meegemaakt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Biggus Dickus wrote:

Vergeet ook niet dat Bonkoffsky contact had met Bouhouche, Beijer (die volgens zijn broer bij hem over de vloer kwamen) en Amory.

Zie een van mijn vorige posts hierover. Die broer kende die twee mannen die bij Bonkoffsky over de vloer kwamen helemaal niet. Ze hebben zich ook niet voorgesteld. En het is heel lang geleden. Hij zegt dit zelf in De Morgen. Pas later is hij gaan "beseffen" dat dit Bouhouche & Beijer moeten zijn geweest.