131

Re: Robert Beijer

In 2007 speelde zich op het Franstalige forum een discussie af tussen een zeker Patrice de Bruyne en Beijer. De Bruyne postte onder andere de volgende zin: 'A propos Robert, je krijgt niet alleen de groeten van Patrick Henderickx, maar ook een kus van Bruno Le Gitan'.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Bruno Le Gitan is natuurlijk niemand minder dan Bruno Vandeuren die de dag voor kerst 1988 in Oostende met een nekschot werd afgemaakt. Vandeuren had tegen verschillende bronnen zijn betrokkenheid bij de overval op Dekaise toegegeven en wou rond de periode van zijn dood schoon schip maken en alles vertellen wat hij wist. Uit de post van De Bruyne valt op te maken dat hij op zijn minst vermoedde dat Beijer iets met de moord op Vandeuren te maken had.

132

Re: Robert Beijer

coconut wrote:

Je moet het maar doen en durven. Bouten is opgestaan tijdens de persconferentie van Beijer en heeft hem in volle publiek beschuldigd.

Ik denk dat Bouten maar al te goed weet wat hij doet. Bij Beijer durft hij dat ja. Beijer is nog van de gevaarlijkste niet en niet te extreem opvliegerig met een te kort lontje (waarmee ik niets over schuld of onschuld of betrokkenheid zeg). Bij Bouhouche zou hij dat niet gedurfd hebben. wink

Beijer vindt het niet zo erg om in verband gebracht te worden met misdrijven, zo verkoopt zijn boek beter en zijn verhaal beter. wink Hij antwoord zelfs op mails die hem gestuurd worden. Op vragen van journalisten antwoord hij ook (tegen betaling?).

Non semper ea sunt quae videntur

133

Re: Robert Beijer

Heeft misschien ook iets te maken met de komende Franse vertaling van Boutens laatste boek.

134

Re: Robert Beijer

Ik heb "De Laatste Leugen' gelezen en als er - wat mij betreft - één certitude is: dat was zeker zijn laatste leugen niet. Hij weet te veel en voelt zich ongetwijfeld gesterkt/beschermd door bepaalde krachten in deze huidige samenleving (ja, zelfs na meer dan 30 jaren) om zich vrij comfortabel te kunnen verplaatsen van zijn nestje in Thailand naar dit landje en omgekeerd. Ik haal beelden op van Nihoul (voor de rechtbank en in een rolstoel: ochgottekes toch ...) en Vanden Boeynants, op een persconferentie na zijn vermeende ontvoering (zet ostentatief zijn zonnebril af, ochtgottekes toch, wat een hoopje miserie ...).

135

Re: Robert Beijer

P-51 wrote:

Ik heb "De Laatste Leugen' gelezen.

Ik heb die boek ook gelezen. Ik heb er niet voor betaald, dat zou ik het niet waard vinden. De titel van het boek vind ik schitterend gevonden. Ik zou het zelf niet beter kunnen uitvinden. Er staan ook deeltjes waarheid in volgens mij, al is het niet gemakkelijk om die er uit te filteren tussen al de rest.

Non semper ea sunt quae videntur

136

Re: Robert Beijer

Beijer verliet de rijkswacht om uit beeld te geraken.

137

Re: Robert Beijer

Beijer zou om dezelfde reden als Bouhouche in opdracht de rijkswacht kunnen verlaten hebben. ARI opstarten en aan het klantenbestand te zien undercover zaakjes voor de rijkswacht uitvoeren. Als detectivebureel bezaten ze een overvloed aan wapens, voertuigen, zendapparatuur, manschappen, garageboxen en appartementen! Geld groeit niet aan de bomen hé.

138

Re: Robert Beijer

Vanden Boeynants ~ Beaurir ~ Bouhouche & Beijer ~ Vernaillen + Diverse opdrachten.

139

Re: Robert Beijer

Beijer geeft zijn betrokkenheid toe voor de aanslag op Vernaillen, zelf is hij ook betrokken in het manipuleren van het onderzoek in Waver naar de overval op Dekaise. De aanslag op Vernaillen is op gebied van motief en uitvoering te vergelijken met de vergelding op Dekaise, het enige is dat er andere wapens gebruikt zijn. Over het mengen of scheiden van wapens is hij heel goed op de hoogte ook van het grote cocaïne-onderzoek in '78 waar er nooit iets mee gebeurt is. Tevens houd hij bewust al jaren iemand uit beeld met zijn verklaringen, hij houd nog heel veel achter volgens mij.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

140

Re: Robert Beijer

Graag zou ik zijn boek lezen en dan vooral de leugens om daar iets van af te leiden. Maar uit principe ga ik het niet kopen. Hij weet veel meer, dat is geen leugen.