131

Re: Kester

kenza wrote:

Ik post niets zonder dat ik het zeker weet.

In een voorgaand bericht (post #108 in dit topic) heb ik reeds opgemerkt dat je in 3 verschillende berichten over hetzelfde, 3 verschillende jaartallen voor hetzelfde gebruikte. Behalve die 3 heb ik nog voorbeelden waar je jezelf tegenspreekt. Dat je niets post zonder het zeker te weten kan je maar moeilijk als sterk argument gaan verkondigen dan. Je hebt toen zelfs niet eens de moeite gedaan om je fout recht te zetten door bijvoorbeeld simpelweg “oeps, foutje, mijn excuses” te reageren.

kenza wrote:

Mijn bron meld ik altijd bij de forumbeheerder.

Je hebt voor bovenstaand 2 bronnen nodig (of misschien is het dezelfde bron, dat kan altijd). De eerste bron is diegene voor wat je zegt over Kester als locatie, de tweede bron is diegene die zegt dat de piste Kester (serieus) in onderzoek is door CWB. Over het algemeen is de Cel Waals Brabant niet al te communicatief over welke pistes ze serieus onderzoeken op deze moment (wat zeker begrijpelijk is in kader van het onderzoek), behalve wanneer het niet anders kan (als ze bijvoorbeeld een vijver zoals in Adinkerke afzoeken wat niet onopvallend kan gebeuren). Die tweede bron, daar spreek ik me niet over uit. Die eerste bron van jou, daar ben ik wel zeer benieuwd naar.

Ter info: Guy Bouten die in 2015 ter plaatse ging en “sporen” had gevonden van o.a. een zwart t-shirt (in 2015 (!) dus zo’n 30 jaar na de feiten) en dit als een spoor zag om te onderzoeken, die kan je maar moeilijk als serieuze bron gaan beschouwen (zie post #29 in dit topic, over het plaatsbezoek van Bouten, waar overigens verschillende fouten in staan en zelfs humoristisch wordt als hij aanklaagt dat er na 30 jaar geen vingerafdrukken worden genomen op een locatie die toen (2015) reeds platgelopen was).

Kan “de forumbeheerder” (lees als: Ben) me hier of per bericht/mail bevestigen dat jij een “serieuze bron” hebt in verband met de activiteit/leegstand, bewaking en beveiliging van Kester, iemand die “het kan weten” en niet “van horen zeggen” heeft, en het dus een rechtstreekse eerste-lijn-bron is?

Bossi wrote:

Ik twijfel niet aan uw informatie. Integendeel. Als uw informatie kan bevestigd worden is meteen dat Kester gedoe uitgesloten wat het militair domein op zich betreft.

Wel, laat ik het zo stellen: als ze daar overal vingerafdrukken zouden genomen hebben van elk vierkant centimetertje zoals Bouten het graag had gezien, dan zouden die van mij er in theorie tussen gestaan kunnen hebben. Ik zeg in theorie, omdat deze na al die jaren al lang verdwenen zouden zijn of gecontamineerd zouden zijn door andere. Mezelf als bron gaan aanduiden zou teveel egotripperij en ongeloofwaardig zijn, maar er zijn er genoeg die op de hoogte zijn wat de toenmalige bewaking van Kester betreft. Die zouden eens goed lachen met iemand die zou verkondigen dat De Bende van Nijvel zich daar ongemerkt verscholen hield en zelfs hun Golf GTI daar in stukken zou gezaagd hebben. Als je dan nog eens zou beweren dat de rijkswacht daar stiekem oefeningen hield en zich daar verscholen en er daar aan practical shooting werd gedaan, dan zouden ze zeker denken “die is klaar voor ’t gesticht”. Stel dus niet op die manier de vraag in verband met Kester, want dan zouden ze denken dat je met hun voeten speelt. smile

Verder nog aan Kenza: neem dit allemaal niet te persoonlijk, iedereen (correctie, bijna iedereen) doet hier z'n best op zijn manier om (een deeltje van) de waarheid te achterhalen. Zowel jij als ik.

Non semper ea sunt quae videntur

132

Re: Kester

FreCR, wat het Bende van Nijvel-verhaal betreft kan vandaag iedereen gelijk hebben met een visie die nog niet is onderzocht. Wij zijn urbexers en bij ons gaat het om plaatsen, de personen laten wij aan jullie over. Maar ik kan u wel verzekeren dat wij heel goed zijn in plaatsen. Wat Kester betreft is er een grote mogelijkheid dat ze naar daar zijn gereden.

Wat de steengroeve van Lessines betreft wordt het dringend tijd dat ze gaan duiken of ze zijn gaan duiken want anders zijn ze nooit terug bij Patrick Pilarski uitgekomen. Frecr, je kunt ook niet ontkennen dat de puzzel zou kunnen kloppen. Maar na meer dan 30 jaar en 100 speurders zou ik mij idd wat Kester betreft kunnen vergissen aangezien ik er niet bij was, maar ik denk en vermoed dat het wel zo is.

133

Re: Kester

FreCR wrote:

Kan “de forumbeheerder” (lees als: Ben) me hier of per bericht/mail bevestigen dat jij een “serieuze bron” hebt in verband met de activiteit/leegstand, bewaking en beveiliging van Kester, iemand die “het kan weten” en niet “van horen zeggen” heeft, en het dus een rechtstreekse eerste-lijn-bron is?

Na een snelle zoektocht kan ik niet direct iets vinden maar kenza kan altijd zijn info sturen of op het forum plaatsen. Daarnaast moet het ondertussen wel duidelijk zijn dat deze basis niets met de Bende van Nijvel te maken heeft.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Kester

Ik heb de antennemast altijd bezien als een mogelijke oplossing om via de radio beter te kunnen communiceren met auto's ten velde. De regio daar is heuvelachtig wat mobiele communicatie bemoeilijkt, soms zelfs onmogelijk maakt. Stel dat er iemand in de mast kruipt met een portofoon, die kan dan vanuit kilometers ver signalen ontvangen maar ook weer doorgeven, na de overval wordt deze radio-operator met de Golf opgehaald... Ook het dak van de sporthal is wat hoger en geeft misschien uitzicht op tactische plaatsen.

135

Re: Kester

Ben, als ik mijn bron bekend maak, ging het over Pilarski en de steengroeve van Lessines. De militaire basis is ontdekt door mijn collega urbexers en ik na een zeer grondige zoektocht. Maar ik wil terug geen politiek rond dit topic, de steengroeve van Lessines acht ik veel belangrijker.

PS: niemand bij de rijkswacht of politie van Aalst had door dat Bonkoffsky bij de Bende van Nijvel hoorde en hij stond en liep er alle dagen midden in! Dus waarom zou Kester niet kunnen?

Re: Kester

Jongens en meisjes toch! Ik kan niet anders dan hoewel in tegenspraak met wat ik stelde om niet meer te reageren dit toch te doen! Ik ben immers niet gek en wil ook zo niet afgedaan worden noch over komen! Daarom; Geloof mij gerust dat de info die FreCr geeft over Kester zeker klopt! Zelf ben ik geboren en getogen onder de schaduw van de basis en heb daar zowel als kind en als volwassene menigmaal rondgehangen om er te spelen aan de Yzeren Man en ook nabij het graf en in de bosjes aldaar. En geloof ook mij die basis was en is een belangrijke telecommunicatiebasis met ook nog een andere militaire basis en zoals FreCr meedeelt, zeker en vast bewaakt en vrij eenvoudig want beiden echt niet groot! Ze zijn basis in de luwte naar de buitenwereld toe en afgelegen en dus neen geen trekpleisters voor toeristen!

Wie daar echter denkt om te gaan binnendringen zal zeker gesnapt/opgemerkt worden en geloof mij dan zal er niet gelachen worden!
Daar mogen jullie echt wel heel erg zeker van zijn! Ook in de mast klimmen, er schietoefeningen houden, in bende schuilen/verblijven, auto's tunen, ... zal er echt niet kunnen gebeuren.

De info die gegeven wordt door FreCr klopt en ook dat weet ik want een kennis van mijn ouders was vele jaren als militair werkzaam daar en vertelde er weliswaar niet zoveel over maar toch wel af en toe ietsjes. Geen geheimen maar wel dat ik kan zeggen dat wat ik, aanhaalde klopt!

Ik ben dus genoopt om uit respect voor de waarheid hier toch dit eventjes te posten en laat dit voor eens en voor altijd nu toch gedaan zijn met de mogelijkheid van Kester als een schuilplaats/werkplaats/oefenplek te zien van de bende van Nijvel.

Om er te spelen als kind en als volwassene rond te fietsen en rond te rijden en wandelen (voor de goede verstaander, ik speel er nu niet meer, behalve met een waterpistooltje af en toe nog ... grapje).

137

Re: Kester

kenza wrote:

Ben, als ik mijn bron bekend maak, ging het over Pilarski en de steengroeve van Lessines. De militaire basis is ontdekt door mijn collega urbexers en ik na een zeer grondige zoektocht.

Beste Kenza, verbeter me als ik het verkeerd op heb. Dit topic gaat over Kester en niet over de steengroeve van Lessines. Je bron wat de militaire basis van Kester betreft, dat ben jijzelf samen met je collega-urbexers. Jezelf als bron geven, daar is niets verkeerd mee. Integendeel, dat maakt het gemakkelijker om op vragen te antwoorden. Welnu, mijn vraag is simpel: Wanneer waren jij en je collega-urbexers daar op "zoektocht"? Het jaartal is voldoende (indien ik dat jaartal ongeloofwaardig acht, zal ik door middel van een bijkomende vraag zoals wat er in dat jaar wel, of nog niet, of niet meer, aanwezig was in een bepaalde ruimte, dit trachten te toetsen). Een jaartal dus gevraagd wanneer jij en/of collega-urbexers er was/waren.

kenza wrote:

Dus waarom zou Kester niet kunnen?

Ik wil je berichten niet in het belachelijke trekken, maar "niets spreekt het tegen" en "waarom zou het niet kunnen" en "ik was er niet bij dus dan zou het toch kunnen", dat zijn zwakke argumenten voor het aanduiden van een locatie als schuilhol. Met zo'n argumenten komt mijn tuinhuis even goed in aanmerking. Gelieve geen topic te openen met als titel "Het tuinhuis van FreCR", ondanks het feit dat ik met grote waarschijnlijkheid kan zeggen dat de avond/nacht van 9 op 10 november 1985 er niemand heeft gecontroleerd of de Bende van Nijvel zich had verscholen in mijn tuinhuis. Indien de Bende van Nijvel hun Golf GTI in stukken wou snijden en bijgevolg een zeer grote zaag nodig hadden: ik denk dat mijn ex-vriendin thuis was, en die kon wel een groot stukske zagen. wink (Dat laatste is een grapje om het hier toch ietsje minder gespannen van sfeer te maken.)

Non semper ea sunt quae videntur

138

Re: Kester

Kenza, hebben jullie een filmpje over jullie ge-urbex in Kester? Zou tof zijn!

139

Re: Kester

witisgeengrijs wrote:

Ik heb de antennemast altijd bezien als een mogelijke oplossing om via de radio beter te kunnen communiceren met auto's ten velde. De regio daar is heuvelachtig wat mobiele communicatie bemoeilijkt, soms zelfs onmogelijk maakt. Stel dat er iemand in de mast kruipt met een portofoon, die kan dan vanuit kilometers ver signalen ontvangen maar ook weer doorgeven, na de overval wordt deze radio-operator met de Golf opgehaald... Ook het dak van de sporthal is wat hoger en geeft misschien uitzicht op tactische plaatsen.

Dit lijkt me toch wel een riskante onderneming waarbij de kans tot betrapping en mislukking extreem vele malen groter is dan zelfs helemaal geen communicatie of verkenners te hebben. Het gebruik van de antennemast die toen nog volledig voor militaire doeleinden werd gebruikt, zou ik een zeer slecht idee vinden dus. Er waren betere (en veel gemakkelijkere) methodes die ook lukten in het pre-gsm-tijdperk. O.a. de bende van Haemers maakte in de jaren '80 gebruik van bepaalde technieken.

Non semper ea sunt quae videntur

140

Re: Kester

Wie beweert dat de Golf in Kester in stukken is gezaagd? Wat er nog heel belangrijk kan zijn aangezien het militair domein is, mocht de politie niet op het terrein. Dus Frecr zoals ik verneem kende jij het terrein in 1985! Dus moet je weten op de plaats waar nu de nieuwe mast staat, stond er in 1985 en soort hangaar met een smeerrput in en dan weet je ook dat o.a. de hangar te bereiken was via een weg langs het crossparcour. Als je goed kijkt zie je nog overblijfselen van de palen van de poort. Je kon perfect ongezien de hangar binnenrijden en daar de Golf bv. op een Bedford-camion zetten en iets verder in de steengroeve gaan dumpen. Niemand die je ziet. Dit zou kunnen verklaren dat ze tijd hadden om een andere Golf GTI te nemen en die in brand gaan steken in het Bois de la Houssieres als dwaalspoor.