Re: Kester

Ze stonden naast hem, normaal als je op dat kruispunt het rechtse vak kiest is het om rechtsaf gaan. Hier sneden ze hem (langs rechts) de pas af zodra het licht op groen sprong. Ik weet dus niet of ze "vluchten" van die jeeprijder, het is slechts een mogelijkheid die zou passen in het plaatje. Het is inderdaad wel vreemd dat ze nog even wachten om door te rijden, lang hebben ze echter niet moeten wachten want mijn pa zegt dat het vrij snel groen was/ze wegscheurden.

Het was gewoon eens naar rechts kijken, 3 gemaskerde mannen in een Golf GTI, opgefokt kloppen op het stuur en wat gas geven en meteen doorrijden want dan sprong het licht op groen. Mocht mijn vader zich het uur herinnerd hebben tot op de dag van vandaag was het misschien allemaal duidelijker want voor hetzelfde geld deden ze maar een verkenningsrit nog voor de overval hoewel dit dan ook weer dom zou zijn want mijn vader had evengoed de politie kunnen verwittigen.

Mijn vader weet alleen nog dat hij thuiskwam in Aalst van legerdienst die vrijdagavond, om vervolgens zijn spullen bij elkaar te rapen en te vertrekken naar Braine le comte voor een weekendje bij zijn vriendin en schoonouders. Het was donker als hij de golf tegenkwam in Bierghes. Het is goed mogelijk dat hij bij de eerste verklaringen in de weken erna het uur nog wist en heeft meegedeeld maar vind die verklaringen nu maar eens terug... Toen hij bij onderzoeksrechter Michel kwam vond zij maar de helft terug en dan nog niet eens correct ingevuld (waardeloos dus bij een rechtszaak).

Daarom is die jeeprijder ook zo interessant, verloor hij hen door hun snelheid, de spoorwegovergang net voor Bierghes of omdat mijn vader met zijn oude Fiesta de "achtervolging" verstoorde door traag te rijden.

Re: Kester

Dankjewel voor de info.

Re: Kester

kenza wrote:

Inwoner van Aalst, de getuigenis van uw vader is een meerwaarde aan het onderzoek want dankzij de getuigenis van uw vader weten we nu met zekerheid dat de Bende van Nijvel bewust een dwaalspoor aangelegd heeft voor iedereen naar het Bois de la Houssiere te lokken en iedereen op een paar mensen na trapten daar in! Het Bende van Nijvel-onderzoek waren meer dan 30 jaar leugens en nog eens leugens. Nogmaals, Kester en de steengroeve van Lessines zijn matrieel bewijs en mag het zeker niet uitkomen.

Het is al jaren gekend dat de Golf in het bois niet de overvalwagen is van Aalst dus hoezo dat iedereen op een paar na in het dwaalspoor trappen. Dan matrieel bewijs Kester en Lessines? Waar dan? Ik heb het nog niet gezien. Over de vlucht uit Aalst adviseer ik dit topic in zijn geheel weereens door te nemen, fris je geheugen weereens op, met name het kranten artikel met p.v. nummer uit de krant De Morgen gedeeld door Mero over de vlucht en je conversaties met Niet Simpel over je getuigen in Gooik. Deel de neming van Hipa, het dossier is al verder.

274

Re: Kester

Inderdaad, het dossier Kester is al heel veel verder maar niet alles wordt op het forum medegedeeld. Maar dat zul je op dit forum al gemerkt hebben aan de forumleden met connecties en kennis van het dossier. Sorry voor de dwaalspoorkeggers maar dat heeft juist het vermoeden gewekt dat het wel klopt.

Re: Kester

U lijkt veel te weten Kenza! Maar waarom zo wantrouwig allemaal? Het lijkt goddomme wel de onderzoekscel hier. Ik wacht alleszins het nieuws dat volgende maand zal volgen ivm de piste Adam, want daar blijf ik dan wel waarde aan hechten.

276

Re: Kester

De hoefijzervormige basis in Kester is verkocht aan een Privé persoon. Hij is dit momenteel aan het verbouwen tot woonhuis. Is vast iets van te maken, prachtig zicht boven op de berg, en de aanschafprijs zal ook redelijk geweest zijn. Enige punt voor mij persoonlijk zou zijn, de zendmast die er vlak naast staat. Er hangen zelfs waarschuwingsborden voor de straling op.

Re: Kester

Wasrschijnlijk buitendienst Raf. Uit het nieuwsblad:

Het nieuwe communicatiecentrum van de NAVO op de Kesterheide in Gooik krijgt vorm. Er komen vier nieuwe communicatie-antennes die opvallen omdat ze in een witte bol worden gestoken. De nieuwe Satcom-basis van de NAVO moet klaar zijn volgend jaar.

278

Re: Kester

Neen, in geen geval buiten dienst. Sterker nog, er is zelfs apparatuur buiten bijgeplaatst. Je hoort ook duidelijk het gezoem van elektronica en koelventilatoren.

279

Re: Kester

Iets verder naar beneden staat er een deur in een weide. Als je daar wat aan wringt gaat ze open en dan kom je een mega grote watertank die onder de grond zit maar ze staat leeg.

280

Re: Kester

zeno wrote:

the end, jij trekt je op aan dat zinnetje van Pint. Anderzijds was Fons Baeyens in Aalst ook aanwezig (boek Hilde Geens) en die verklaarde dan weer dat het amateurs waren die geschoten hadden daar de kogels ver uit koers waren beland. Zo zie je maar: ieder zijn waarheid. Of zat Fons Baeyens ook in jouw complot?

Mendez woonde niet in Aalst. Hij kende de stad anders wel, héél goed zelfs. Van 1971 tot 1973 werkt Mendez bij motorhandelaar P. in de Gustaaf Papestraat in Aalst. Hij sleutelt er in het atelier wat aan motoren, en volgens sommigen ook aan wapens. Hij komt er ook in contact met wapenhandelaar B., die vlakbij een schietstand uitbaat. Tot een eindje in de jaren tachtig zal Mendez geregeld over de vloer komen bij zowel P. als B. In de schietstand ontmoet hij Madani Bouhouche. Wanneer de Brusselse vrienden overkomen, dan parkeren ze hun auto’s vaak bij P., in de Gustaaf Papestraat.

Die 'B' is Baeyens!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.