Re: Jef Vermassen

Waarom zou hij de "Reus" zijn, omdat hij toevallig groot is? Stop toch eens met die cafépraat over Oude, Reus en Killer. Het is net dat ze willen om het onderzoek verder te laten dwalen.

222

Re: Jef Vermassen

luk paard wrote:

En bijkomend maar wel van groot belang in een democratische rechtstaat: Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen!

Dan leven we op sommige momenten niet in een democratische rechtstaat. Bij sommige zaken is er een omgekeerde bewijslast & bijzondere bewijswaarde. Als een politie-inspecteur zegt "ik heb gezien dat jij door het rood reed", dan is het aan u om te gaan bewijzen dat dit niet zo is. De zintuigelijke waarnemingen van deze politie-inspecteur zijn voldoende als bewijs.

Verder staat er nergens in ons wetboek omschreven welk bewijs er exact moet aangeleverd worden tot schuld. Het hoeft dus zeker niets materieel & tastbaar te zijn. Het bewijs mag dus op eender welke manier geleverd worden, zolang de rechter/jury het maar gelooft (simpelweg gezegd).

Moest Christiaan Bonkoffsky nog leven, kon hij in principe veroordeeld worden met "de schuld is bewezen", puur en alleen op basis van de verklaringen van zijn broer want dat is een "geldig bewijs". Hoe sluitend en duidelijker een bewijs is, hoe makkelijker natuurlijk om de schuld te bewijzen.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Jef Vermassen

Vermassen: "Binnen jaar arrestaties in Bendedossier?"

Als er binnen dit en drie jaar een proces komt over de Bende van Nijvel, wil dat volgens meester Jef Vermassen zeggen dat er binnen het jaar nog arrestaties volgen in het dossier. Dat zegt hij aan VTM NIEUWS. “Anders kan er binnen drie jaar nooit een proces zijn”, klinkt het.

Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) zei in de studio van VTM NIEUWS dat er binnen dit en drie jaar een proces komt over de Bende van Nijvel. Volgens Jef Vermassen, advocaat van Bende-slachtoffer David Van de Steen moeten de speurders dan toch een vermoedelijke dader in het vizier hebben.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

224

Re: Jef Vermassen

Jef Vermassen: “Proces Bende van Nijvel binnen drie jaar? Dan volgen er arrestaties binnen het jaar”

Binnen dit en drie jaar komt er een proces over de Bende van Nijvel. Dat zegt minister van Justitie Koen Geens (CD&V) in de studio van VTM NIEUWS. “De mensen die op het dossier zitten, werken daar nu dag en nacht voor.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Jef Vermassen

Jef Vermassen over nieuw spoor naar de Reus: ‘Ik ben overtuigd’

Dat een nieuwe kroongetuige Michel Libert noemt als Reus van de Bende van Nijvel, wordt positief onthaald bij strafpleiter Jef Vermassen. ‘Ik denk echt dat dit het juiste spoor is’, zegt hij aan Het Nieuwsblad.

Strafpleiter Jef Vermassen komt in de zaak rond de Bende van Nijvel op voor David Van de Steen, die bij het bloedbad in de Delhaize in Aalst zijn zus en ouders verloor. De advocaat gaf de voorbije maanden al te kennen dat hij veel tips krijgt over de zaak en is tevreden dat Michel Libert opnieuw aan de Bende gelinkt wordt.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Vermassen over nieuwe tip: "Libert speelde en belangrijke rol in Bende"

Volgens advocaat Jef Vermassen is het geen verrassing dat de naam van Libert nu opnieuw naar boven komt. "Die naam stond altijd al in het dossier", zegt hij aan VTM NIEUWS.

Zie video » nieuws.vtm.be

Bron: VTM | 12 mei 2018

226

Re: Jef Vermassen

Vermassen was zeker over de piste Bonkoffsky en nu over de piste Libert.

Om het op z'n Cobra's te zeggen: Who's Next? (LP van The Who)

Re: Jef Vermassen

De boog moet niet altijd gespannen staan. We mogen ook al eens lachen. lol (al zullen sommigen het niet snappen).

Vermassen geeft Vermassen gelijk wanneer hij Vermassen gelijk geeft wanneer die laatste Vermassen gelijk geeft

In een controversieel interview geeft Jef Vermassen advocaat Vermassen gelijk wanneer die Vermassen gelijk geeft. Opvallend: strafpleiter Vermassen steunt Jef Vermassen over de volledige lijn. ‘Jef Vermassen heeft gelijk.’

Voor strafpleiter Vermassen lijdt het geen twijfel: ‘Als al die mensen stuk voor stuk Jef Vermassen gelijk geven, kun je dit bezwaarlijk nog stom toeval noemen. Wie ben ik als strafpleiter van eenvoudige komaf om ze tegen te spreken?’

Jef Vermassen is blij dat strafpleiter Vermassen hem bijtreedt. ‘Hij stond altijd al redelijk hoog in mijn achting, zowel persoonlijk als professioneel. Dit bevestigt mijn gevoel, wat veel zegt over mijn gave om mensen correct in te schatten.’

Ook advocaat Vermassen strooit met lof. ‘Strafpleiter Vermassen is de collega die ik het felst waardeer. Zeg maar de enige van wie ik nog wat te leren heb. Onbegrijpelijk dat de media hem niet vaker een forum gunnen. Hij is erudiet, welbespraakt en ingetogen. Als ik toch wat kritiek mag geven: hij zou zelf vaker de aandacht kunnen opzoeken, maar je kunt zoiets niet forceren.’

‘Het doet goed om niet alleen te staan,’ erkent Vermassen. ‘De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het ook niet de minsten zijn die me gelijk geven. Ik zeg het zelf niet graag, maar natuurlijk ben ik een visionair. Alleen andere visionaire types merken dit op.’

Over wat heeft Vermassen nu gelijk? ‘Wel, dat ik het altijd al gezegd heb. Iets wat ik al mijn hele leven zeg. En daar blijf ik bij. Sommigen betwisten dat. Waarom weet ik niet, maar duidelijk om mij en dus het onderzoek te saboteren. Hopelijk kan het nu weer over mij gaan zonder mij te ridiculiseren.’

228

Re: Jef Vermassen

Logisch geen speld tussen te krijgen. Ik ben blij dat hij in ons team zit. We hebben zelfs geen drie jaar meer nodig om de Bende te pakken te krijgen. smile

Re: Jef Vermassen

Merovinger wrote:

De wereld op zijn kop. Klacht tegen wat dan?

Vermassen overweegt klacht tegen familie Palsterman en Knack

Jef Vermassen overweegt intussen klacht in te dienen tegen de familie Palsterman, één van de nabestaanden van de Bende van Nijvel. En ook tegen het weekblad Knack. De familie Palsterman begrijpt niet waarom de advocaat niets heeft gedaan met een lange anonieme brief die hij kreeg. Die bevatte gedetailleerde informatie over het onderzoek.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Klacht van advocaat Jef Vermassen tegen Knack en journalist Jan Lippens ongegrond

De Raad voor de Journalistiek heeft een klacht van advocaat Jef Vermassen tegen Knack en journalist Jan Lippens ongegrond verklaard. Het artikel is een interview met de zoon en dochter van een man die om het leven kwam bij de aanslag van de bende van Nijvel in Aalst. Zij vertellen dat hun advocaat Jef Vermassen hen afgedreigd heeft om een anonieme brief die hij ontvangen had, niet publiek te maken. Vermassen zegt in een nawoord dat hij zich bedrogen voelt door zijn cliënten.

De Raad is van oordeel dat de journalist Vermassen loyaal de kans gegeven heeft om te reageren op de beschuldigingen over afdreiging en verraad die de geïnterviewden in het artikel uiten. De Raad is ook van oordeel dat de titels op de cover, in de inhoudstafel en boven het artikel stroken met de inhoud van het artikel en duidelijk vermelden dat het om citaten van de geïnterviewden gaat. Dat op de cover maar één van de twee partijen aan bod komt noopt tot omzichtigheid, maar is geoorloofd voor een cover met meerdere titels.

Bron: Jan Lippens op Facebook

De volledige uitspraak van de Raad voor de Journalistiek is binnenkort te lezen op www.rvdj.be.

230

Re: Jef Vermassen

Vermassen beschermt iets of iemand, en mij lijkt het voor de hand te liggen dat dat iets of iemand in de regio Aalst-Dendermonde zit. Dat Bonkoffsky destijds opdook na zijn bekentenis op zijn sterfbed, paste eerst wel, dan niet in het kraam van Jef. Dan klinkt de WNP hem leuker in de oren. Dat zijn natuurlijk geen simpele zielen, en wellicht hebben ze heel wat boter op het hoofd - hebben de verkenningen ook toegegeven - maar ik heb de indruk dat Vermassen met alle mogelijke middelen de blunders van Dendermonde toegedekt wenst te houden. Nogmaals, en ter attentie ook van de speurders: vertrek nu a.u.b. eens vanuit de persoon van Sack.