11

Re: Tunnelvisie

Zou er niet ergens een soort logica kunnen zijn: er zijn veel potentieel betrokkenen in verdachte omstandigheden gestorven, dus waarom zijn bepaalde verdachten nog in leven: de top van de piramide? Of gewoon geluk gehad, of tijdig 'gevlucht' naar het buitenland?

12

Re: Tunnelvisie

Al diegene welke een normale dood vonden, worden niet vernoemd (en dan nog ...). Onder de "potentiële daders" bevinden zich velen in een gevaarlijker milieu dan de meeste gewone mensen. Kans op een onnatuurlijke dood is ook al groter. Vluchten naar het buitenland? Blijkbaar zijn die "machtige kapitaalkrachtige opdrachtgevers" dan toch niet zo machtig en kapitaalkrachtig. Nochtans is 't in Zuid-Amerika, Azië en Zuid-Afrika een pakske gemakkelijker en goedkoper om iemand te laten omver leggen dan hier in België.

Non semper ea sunt quae videntur

13

Re: Tunnelvisie

In Bangkok had men het zelfde probleem als wij met de Bende van Nijvel. Iemand die op zijn sterfbed iets bekend. Net zoals er geen bewijs was voor de uitspraak: "Ik was de Reus", was er ook geen bewijs dat de lokale truckchauffeur Jim Thompson had doodgereden. En ook daar trekt de karavaan verder. zoals je via de link kunt lezen. Inderdaad een complex probleem maar helaas geen banale oplossing.

» www.khaosodenglish.com/news/

14

Re: Tunnelvisie

Insider wrote:

In Bangkok had men het zelfde probleem als wij met de Bende van Nijvel. Iemand die op zijn sterfbed iets bekend. Net zoals er geen bewijs was voor de uitspraak: "Ik was de Reus", was er ook geen bewijs dat de lokale truckchauffeur Jim Thompson had doodgereden.

Er heeft niemand (Bonkoffsky) op zijn sterfbed gezegd dat hij "De Reus" was. Dat is wat de media er van gemaakt heeft.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Tunnelvisie

Nalezende heb ik er dat niet uit kunnen halen, wel dat er herkenning was in de compositie door de broer en ex. Maar dat was achteraf en "uit de media" dan nog zijn afwezigheid, het manken.

Re: Tunnelvisie

Dit is een heel interessant topic, die in de discussie op het forum van de laatste dagen misschien mag van onder het spreekwoordelijke stof mag gehaald worden. Misschien gewoon eens de vraag stellen na 37 jaar of het zoeken naar daders misschien de tunnel is. Er lopen er nog rond die het van naaldje tot draadje kunnen uitleggen toevallig of niet die namen worden uit het dossier gefilterd. Speurders Vos en andere weten dit ook wel, hij verklaart dit ook ergens, dat hij soms van veiligheidsdiensten te horen kreeg om niet verder te gaan op bepaalde personen. Ik beklaag de speurders die moesten zoeken naar bewijzen met beperkte mogelijkheden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

17

Re: Tunnelvisie

Beste The End, mag ik u ook eens een cryptIsche vraag stellen? Acht u het mogelijk dat op gans dit forum (dus sinds het ontstaan in 2007) er bepaalde daders bestaan die hier (in deze duizenden post's) nooit vermeld geweest zijn?

Re: Tunnelvisie

Ja natuurlijk. Dit is wat ik schrijf trouwens, dat heeft ook zijn redenen, als de daders bovenkomen komt er veel meer boven die trouwens deels buiten de Belgische bevoegdheid valt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

19

Re: Tunnelvisie

Inderdaad, daarom ook het zwijgen door de jaren heen van de politieke partijen! Niet als opdrachtgevers maar als stilzwijgende medeplichtigen. Een loodzware erfenis voor de huidige Belgische politiek!

20

Re: Tunnelvisie

Van wie mogen we dan - ijdele hoop allicht - enig soelaas verwachten? Politici: njet - Tussenpersonen: njet - Logistieke cel: njet - Uitvoerders: njet - Getuigen: ??? Doelloos ronddobberen en eindeloos wachten op The End: ik vrees het.