281

Re: Patrick Haemers

HIPA wrote:

Zeno, karikatuur! J. en B. van Delhaize zaten hier midden in verwikkeld. Verkoop van aandelen naar Amerika 3 weken na Aalst traceerbaar, zwart op wit op papier. Ze hebben het nooit willen onderzoeken ondanks het voor hun neus lag. Ik stop er hier mee! Nog maar eens! Misschien binnen enkele jaren zullen jullie deze zot nog gelijk moeten geven. Ik dacht dat jullie vooruit wouden met echte info en niet uit boekjes! Niet dus.

Die aandelen zouden idd een plausibele verklaring zijn voor de vele linken die er in dit dossier zitten. Delhaize zou dan gechanteerd zijn door een - tja - Amerikaanse maffia, die via handlangers in bv. de DEA diens Belgische agenten zoals Bouhouche hebben ingeschakeld (of Belgische stay behind netwerken hebben misbruikt via handlangers in de Amerikaanse veiligheidsdiensten) om het een en ander te organiseren. De uitvoerders wisten dan mss helemaal niks over de achterliggende reden, en werden gewoon betaald voor zo brutaal mogelijke overvallen. Die overvallen (ik spreek over '85) stoppen bij verkoop aandelen. Het lokale brein achter de overvallen in België zorgt er ook voor dat ze gelinkt worden aan een eerdere reeks warenhuisovervallen en daden van andere bendes, zodat er een grote mythe onstaat waaruit het echt motief voor '85 en de uitvoerders onmogelijk kan gehaald worden.

282

Re: Patrick Haemers

Ik denk dat HIPA veel meer weet dan ons allemaal samen. Ook gaat HIPA niet iets posten dat geen steek houdt. HIPA zijn post is altijd correct en heel juist. Het is gewoon overduidelijk dat hier één persoon bezig met verscheidene accounts die als er juiste info naar boven komt dat probeert te ondermijnen met niets dat steek houdt en als dat niet lukt steekt hij onder de gordel. U niet laten vangen HIPA, wij staan achter u!

283

Re: Patrick Haemers

De Delhaize-hypothese is een mooie theorie om de feiten van '85 te verklaren. Het was alleszins voor de Bende de moeite om de grootvader van HIPA hiervoor lastig te vallen. Dan zit je toch op het juiste spoor? We kunnen eens kijken naar de koers van de aandelen van Delhaize in 1982-1986 via de Financieel Economische Tijd. Daarin moeten ook wel artikels verschenen zijn over hun plannen in de VSA en wat daarvan terecht gekomen is.

Zonder over een complot te spreken heeft alles op één of andere manier wel met alles te maken. Als je iets zoekt in je wanordelijke kamer, is er een grote kans dat je na lang zoeken je hele kamer op orde hebt gezet. Herinner u de zaak-Cools die leidde tot de Agusta-affaire. Dit weten figuren als Deprêtre natuurlijk ook, iedereen had een potje om dicht te houden.

Re: Patrick Haemers

Allemaal zo ingewikkeld mensen! En wat voor een risico's moeten daarvoor niet genomen worden! Men vergeet dat er bij een verkoop van aandelen twee partijen aanwezig zijn hé: een verkoper die een zo hoog mogelijke prijs wil hebben, en een koper die een zo laag mogelijke prijs wil geven. Dat de verkoop van de aandelen drie weken na de feiten in Aalst gebeurde kan vele redenen hebben. Het ging er vroeger ook helemaal anders aan toe dan nu. Nu gebeurt alles via brokers op het internet. Nu moet je maar op een knop drukken en je aandelen zijn verkocht. Dat was toen in 1985 niet het geval. Zeker voor zo'n groot pakket aan aandelen werd er duchtig onderhandeld en werd er een contract opgesteld dat door beide partijen ondertekend moest worden. En dan moest het order ook nog doorgegeven worden aan een verhandelaar op de beurs.

Ook was toen de communicatie tussen partijen veel moeilijker. Je moest in die tijd ofwel brieven schrijven of een telex naar de USA sturen of je moest minstens twee weken op voorhand een datum vastleggen voor een fysieke afspraak zodat de andere partij nog tijd genoeg had om de vliegtuigtickets te bestellen (wat toen ook complexer en tijdrovender was dan nu).

Het kan dus evengoed zijn dat het contract voor de verkoop van aandelen al vóór de overval van Aalst ondertekend werd maar pas later effectief is uitgevoerd geworden.

Deze bovenstaande aspecten worden jammer genoeg onvoldoende in rekening genomen bij het bedenken van een theorie rond de Bende van Nijvel.

En neen kenza, er zitten hier geen leden (meer) met meerdere accounts. Dat kan Ben nl. in een wip zien. Dat was wel even het geval geweest in het verleden maar dat account werd er uitgebonjourd.

Re: Patrick Haemers

Zo is dat inderdaad. Internet bestond niet en ook mobiele telefonie niet. Kortom al dat regelen en afspreken en communiceren ging niet zoals nu. Laten we dit aub niet vergeten.

Re: Patrick Haemers

kenza wrote:

Ik denk dat HIPA veel meer weet dan ons allemaal samen. Ook gaat HIPA niet iets posten dat geen steek houdt. HIPA zijn post is altijd correct en heel juist. Het is gewoon overduidelijk dat hier één persoon bezig met verscheidene accounts die als er juiste info naar boven komt dat probeert te ondermijnen met niets dat steek houdt en als dat niet lukt steekt hij onder de gordel. U niet laten vangen HIPA, wij staan achter u!

Met alle respect voor David hoor, want wat hem en zijn naasten overkomen is, is verschrikkelijk! Echter moeten wij eerlijk en realistisch blijven ook. En dan is het zo dat David uit eerste hand helaas weet wat hij moeten doorstaan heeft maar, verder ook niet. Ik bedoel dat hij weet wat er in Aalst gebeurde die dag op dat bepaalde ogenblik omdat hij en het gezin er waren toen de bende toesloeg. Met de verschrikkelijke afloop.

Van de andere overvallen heeft hij de info via via en was hij er niet van dichtbij noch van ver bij betrokken. En ja hij zal via advocaten en onderzoeksrechter en speurders een en ander wel vernemen maar, die info is wat het is en heeft tot nu toe niet verder geleid dan speculatie en zeker niet tot enig resultaat.

Ook dat moeten we onder ogen zien.

Re: Patrick Haemers

200% gelijk voor HIPA. Hij weet ook wat er zich in zijn directe omgeving afspeelde: die Nederlanders, Mendez, Podevijn, ... Waarom al die wapen- en drugstrafiek, ... Denk je echt dat je zomaar uit eigen initiatief naar Beiroet vliegt. Voor hen zijn die slachtoffers een noodzakelijk kwaad voor zogezegd hoger doel. Maar eens je mee in die machine zit zwijg je uit eigenbehoud (levensstandaard, veiligheid kinderen) ook al keur je niet goed wat ze gedaan hebben.

Re: Patrick Haemers

Luk paard, je bent met laatste posting met losse flodders aan het schieten. Daar zijn we niets bij gebaat. David en nog vele andere zijn eerstelijnsgetuigen en zijn zeer waardevol in het dossier? Dan doe je voorkomen dat voor het internet het stenentijdperk van toepassing was. Advies; lees je in over communicatie overdracht in die tijd, kijk naar de bullkracht van 80-87 en de beurscrisis van '87. Er werden voor miljaren daagelijks aan aandelen internationaal verhandeld. Kritische mag en moet, maar wel genuanceerd.

Re: Patrick Haemers

club_le-happy-few wrote:

200% gelijk voor HIPA. Hij weet ook wat er zich in zijn directe omgeving afspeelde: die Nederlanders, Mendez, Podevijn, ... Waarom al die wapen- en drugstrafiek, ... Denk je echt dat je zomaar uit eigen initiatief naar Beiroet vliegt.

Hoe weet hij dat als toendertijd kind zijnde?

290

Re: Patrick Haemers

Mannen luister. Als ik soms kwaad overkom of niet eens ben met een van jullie is dit uit onmacht, vermoeidheid. Het is Disnyland in de bende de dag van vandaag! Ik weet niet hoe uit te leggen maar het stopt niet, elke dag weer nieuwe onozelheid, het is zoals filmpjes van UFO's! Nooit duidelijk en concreet beeld van iets. Geloof mij, van Aalst weten wij veel, maar als ze ginder alles naast hun neerleggen dan is het terug back to 80s. Zo is het. En nu ga ik zwijgen voor wat rust te vinden.