291

Re: Philippe De Staerke

Moest ze meteen en kasteel gekocht hebben zou het beetje verdacht geweest zijn voor iemand die nooit veel gepresteerd heeft buiten louche praktijken .... In Pepingen » www.selectimmo.be Laat dat nu net vlakbij het bos zijn omschreven op pagina 331 in het boek van Bouten.

Re: Philippe De Staerke

Philippe De Staerke, zijn toenmalige vriendin Yvette Vanhemelrijck en deze laatste haar dochter Sandra Mertens "bezochten" de Delhaize van Aalst op zaterdag 9 november 1985 in de namiddag. Een plaatsverkenning? Waarom wordt dit bezoek niet grondig onder de loupe genomen? In het boek "Beetgenomen" van Hilde Geens kan men zelfs lezen dat een zigeuner - die in de winkel aanwezig was tijdens de overval in Aalst en zelfs beschoten werd - Philippe "Johnny" De Staerke heeft herkend aan zijn herkenbare gang en die zigeuner kende hem uit het nachtleven. Toch voldoende redenen om De Staerke terug op de rooster te leggen? Alsook Yvette Vanhemelrijck en Sandra Mertens. Deze twee laatsten staan op Facebook. Yvette Vanhemelrijck leeft niet in armoede ...

Re: Philippe De Staerke

Is er een familiale link tussen Yvette Vanhemelrijck (de vriendin van De Staerke) en een zekere Marcel Vanhemelrijck?

Re: Philippe De Staerke

Vewa wrote:

Moest ze meteen en kasteel gekocht hebben zou het beetje verdacht geweest zijn voor iemand die nooit veel gepresteerd heeft buiten louche praktijken .... In Pepingen » http://www.selectimmo.be Laat dat nu net vlakbij het bos zijn omschreven op pagina 331 in het boek van Bouten.

Kan dit louter toeval zijn? Voor zover ik weet woont Yvette V. daar nog maar 4-5 jaar.

Scaramouche wrote:

Philippe De Staerke, zijn toenmalige vriendin Yvette Vanhemelrijck en deze laatste haar dochter Sandra Mertens "bezochten" de Delhaize van Aalst op zaterdag 9 november 1985 in de namiddag. Een plaatsverkenning? Waarom wordt dit bezoek niet grondig onder de loupe genomen? In het boek "Beetgenomen" van Hilde Geens kan men zelfs lezen dat een zigeuner - die in de winkel aanwezig was tijdens de overval in Aalst en zelfs beschoten werd - Philippe "Johnny" De Staerke heeft herkend aan zijn herkenbare gang en die zigeuner kende hem uit het nachtleven. Toch voldoende redenen om De Staerke terug op de rooster te leggen? Alsook Yvette Vanhemelrijck en Sandra Mertens. Deze twee laatsten staan op Facebook. Yvette Vanhemelrijck leeft niet in armoede ...

Waar worden zij bij volledige naam in het onderzoek genoemd? Ik lees enkel moeder/ex-vriendin Y. of moeder/ex-vriendin Yvette V. en dochter S. De achternaam kan nog steeds verschillend zijn.

Re: Philippe De Staerke

viloskovic wrote:

Waar worden zij bij volledige naam in het onderzoek genoemd? Ik lees enkel moeder/ex-vriendin Y. of moeder/ex-vriendin Yvette V. en dochter S. De achternaam kan nog steeds verschillend zijn.

Hun volledige namen staan onder meer op pagina 26 (punten A 11A en A 12 A) van het volgende verslag van de Tweede Bendecommissie » www.dekamer.be (PDF-document)

296

Re: Philippe De Staerke

Geen idee. Ik verneem dit alles via een familielid van een ex-Godfroid die het met momenten duidelijk moeilijk heeft met haar doen en laten. Welkom trouwens. Wat je tweede opmerking betreft en om alle twijfel weg te nemen geef ik je graag wat huiswerk. Het strafrechtelijk onderzoek inzake de "bende van Nijvel": de rapporten ten behoeve van de Parlementaire Onderzoekscommissie » Forum

Re: Philippe De Staerke

Merovinger, ik volg dit forum ondertussen al veel langer als vandaag. Enkele jaren in feite. Maar nu vond ik het precies toch eens nodig om wat meer informatie te vragen/zelf te reageren. Inderdaad. Op pagina 26 werd het bevestigd.

Vewa wrote:

Geen idee. Ik verneem dit alles via een familielid van een ex-Godfroid die het met momenten duidelijk moeilijk heeft met haar doen en laten. Welkom trouwens. Wat je tweede opmerking betreft en om alle twijfel weg te nemen geef ik je graag wat huiswerk. Het strafrechtelijk onderzoek inzake de "bende van Nijvel": de rapporten ten behoeve van de Parlementaire Onderzoekscommissie » Forum

Heel erg bedankt voor het leesvoer! Hier kan ik mij wel rustig mee bezig houden! Wat betreft die kennis (familielid van ex-Godfroid) lijkt het mij eerder dat deze persoon puur haar niet kan horen en zien. Wat ik met zekerheid weet, is dat zij in dat huis is gaan wonen na 2010 (Ik weet het exact jaar niet, maar in ieder geval ver na 2010 en dus ook Bende van Nijvel of De Staerke). Het huis "linken" aan het bos, De Staerke etc. is dan wel heel kort door de bocht lijkt mij.

298

Re: Philippe De Staerke

viloskovic, als je dit forum al jaar en dag volgt, zou je moeten weten dat je onmogelijk kan meegaan in alle mogelijhe hypotheses en je nog altijd vrij bent om er het uwe van te denken. Ik denk dat er veel zijn die veel weten maar niets durven of kunnen zeggen en anderen die al dan niet terecht al jaren met een ei in hun gat zitten.

Re: Philippe De Staerke

Klopt. Ik gaf ook maar mijn bevindingen. Zeker niet de bedoeling om een bepaalde piste/hypothese af te kraken/te ontkrachten voor anderen. Is er trouwens ergens een plek waar er verslagen van verhoren kunnen inkijken? Zoals bijvoorbeeld deze van Yvette en Sandra?

300

Re: Philippe De Staerke

Merovinger wrote:

Is er een familiale link tussen Yvette Vanhemelrijck (de vriendin van De Staerke) en een zekere Marcel Vanhemelrijck?

» www.rouwcentrum-mertens.be (PDF)