81

Re: G15

Bedankt voor het delen van die info the end. Ik lees al lang mee, de ene periode al wat intensiever dan de andere; en beetje bij beetje denk ik te begrijpen wat je (niet) zegt en waarom (niet).

Re: G15

zenga, bedankt voor het geduldig meelezen en het begrip. Ik hoop dat je verstaat dat het moeilijk is om een evenwicht te vinden tussen te veel of te weinig zeggen. Heb trouwens al te veel over mezelf geschreven de laatste dagen. De wereld waarover ik schrijf is heel klein, zeker in de jaren '80, en een echte grijze zone waar discretie het aller belangrijkste is. Dus is het hetgeen ik schrijf al veel en begeef ik me wat op glad ijs ermee.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

83

Re: G15

Dat is voor een aantal mensen op dit forum het geval, dus alle begrip. Ik hou ervan als forumleden door hun content bijdrages leveren, vragen oproepen, ... i.p.v. de wat ik noem 'personencultus' die is ontstaan tijdens de herfst van 2017 (en die ook al weer deels is ingedijkt door Ben zijn maatregelen).

84

Re: G15

Aandachtstrekkerij, een groot probleem op forums. Een soort Munchausen by proxy waarbij het forum topic gebruikt wordt om zelf in het centrum van de aandacht te staan.

85

Re: G15

the end, en die bijzondere technieken die in Aalst gebruikt werden, werden die tevens gebruikt in Eigenbrakel/Overijse en (sommige) andere overvallen? Want één keer iets lijken te doen, is nog een onzekerheid, maar als er een patroon is, is dat iets anders. Op een specifieke plaats gaan staan wil nog niets in het bijzonders zeggen: ook jagers proberen elkaar niet in de weg te staan als er geschoten wordt. We weten niet wie die overvallers waren, maar een crimineel als Philippe De Staerke zegt dat het om professionals gaat, dat zal hij afleiden uit hun koelbloedigheid (?), manier van vluchten (?) en manier waarop ze de overvallen plegen (?). Waar leer je dat beroep? Ik gok nog altijd op "al doende leert men" en liefde voor het vak (dus kwaadaardigheid): in het begin "kleine criminaliteit" (waarvan ons niets bekend is) en nadien groter en harder.

Re: G15

Wel Charly, jou visie op de bende was ook die van mij voor een groot stuk, en nog altijd trouwens. De bende is een verloop van vele feiten over verschillende jaren met een afwisselend motief. Het één sluit het andere niet uit het is complementair en logisch in de wereld van misleiding. Het is niet omdat Aalst anders is dat bijvoorbeeld Bouhouche of Philippe De Staerke er niets mee te maken zouden hebben of andere namen. Het is niet dat details pistes sluiten maar ze eerder verklaren. Beiden hebben iets met de schuur in Overijse te maken, wat vertelt Aalst over Overijse dan? Waarom duurde de aanslag in Overijse zo lang (ongeveer 20 minuten)? Wat is er in Overijse gebeurt dat het zolang geduurd heeft, missen we iets?

Aalst is voor een stuk anders dan Eigenbrakel en Overijse, maar op een manier waar gangsters niet aan denken. Er zijn zoveel details die maken dat Aalst heel doordacht en bewust uitgevoerd is. Bijvoorbeeld ook, men moet daar eens bij stilstaan. In de korte tijd dat de aanslag gebeurd is, worden de riotguns aan elkaar doorgeven, riotgun 1 is door verschillende daders gebruikt ook de nummer 2, plus dat ze tijdens de aanslag hun vermomming veranderen (zeker is men niet, en dit omdat ze hun vermomming aanpasten en wapens doorgaven) ondertussen vermoorden ze kinderen en burgers (de killer op zijn speciale manier). Getuigen spreken elkaar tegen over het aantal daders en hun uiterlijk, plus nog eens de wapens die verwisseld worden. Begin er maar aan als speurder.

Weet je, ik ben/was geen vragende partij om op gelijk welke manier met wat hier op het forum staat betrokken te worden. Tussen het eerste gesprek met personen die het dossier door en door kennen (en heel verrast waren wat ik ooit vertelde over de bende) en de volgende gesprekken is veel tijd geslopen. Ik heb heel lang getwijfeld. En ik zoek ook geen aandacht want niemand kent me (buiten enkele), nog nooit ben ik naar een meeting, vergadering of bijeenkomst geweest over de bende van Nijvel, ook heel bewust trouwens omdat ik geen aandacht zoek. Amper een paar personen uit mijn omgeving weten van mijn verleden (en dit omdat ze me heel lang kennen en het weten) en ook uit die wereld komen voor een stuk. Ook nu nog ken ik er die met de SFG te maken hebben. Daarmee dat ik schrijf; ik weet er iets van technieken, want ik ken er die nog veel beter op de hoogte zijn dan ik.

Ook in het Bende van Nijvel-dossier zijn er personen die het van binnen uit en van heel dicht al meer dan 30 jaar volgen op de voet. Die kennen het dossier vele male beter dan ik. Gelukkig zijn er van die personen die in de schaduw gedreven blijven verder strijden voor gerechtigheid en een verklaring.

Inhoudelijk op het forum om die kindermoordenaars aan de galg te krijgen, wel ja, daar ga ik voor en ben ik heel gedreven.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: G15

the end wrote:

Ook in het Bende van Nijvel-dossier zijn er personen die het van binnen uit en van heel dicht al meer dan 30 jaar volgen op de voet. Die kennen het dossier vele male beter dan ik. Gelukkig zijn er van die personen die in de schaduw gedreven blijven verder strijden voor gerechtigheid en een verklaring.

Ik wil op bovenstaande een opmerking geven om eens over na te denken. Bovenstaande personen hebben er niet voor gekozen om betrokken te zijn op een bepaalde manier met het dossier. Dit dossier (de bende) heeft een verwoestende impact in alle betekenis op die mensen hun leven tot op vandaag, van slachtoffers tot ex-speurders en getuigen. Het is op alle vlakken een vervloekt dossier.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

88

Re: G15

the end, het is jouw verdomde plicht het killersprofiel dat jij voor ogen hebt, en waarvan je blijkbaar 100 % zeker bent, aan de speurders kenbaar te maken.

89

Re: G15

the end, ben ik verkeerd als ik denk aan een buitenlandse SFG? Dus geen huurlingen of PMC's maar reguliere personen uit een buitenlandse natie?

Re: G15

Ben wrote:

Silhouet van een persoon die tijdens een overval van een Delhaize aan de ingang stond. Deze persoon droeg een kaki trui met een rolkraag. Daarboven droeg hij een blauwe ski-jas zonder kraag en dichtgemaakt met een rits ter hoogte van de borst. Hij droeg ook een zonnebril met een donker montuur en hij had een zeer bleke huid. Hij droeg een donkere broek met zakken op de voorkant. Wat het wapen betreft is er geen 100% zekerheid. Het gaat om een man met een zeer grote lengte.

Aanvulling en of correctie op bovenstaande beschrijving. Bij deze robotfoto staat:

bijl. 3 bij niet-dringend opsporingsbericht nr. CBO/8181/A/M/7 - DK 1190 van 20 nov. '85.

Bescrijving: man heel - groot

Silhouet van een persoon gezien tijdens de HU in het warenhuis (bij het binnenkomen). Deze persoon droeg een kakikleurige pull met soort rolkraag; daarboven droeg hij een model van ski-vest (geen eigenlijke) van donkerblauwe kleur, zonder kraag en effen met mogelijke stiksel op borsthoogte. Hij droeg een skimuts, een soort hoedje (van onbekende kleur) boven een zwarte pruik. Hij was tevens drager van donkere bril met zwarte montuur en zijn aangezicht was zeer wit van kleur. Hij droeg een donkere broek met zakken op de voorkant. Zijn wapen droeg hij zoals ... (niet leesbaar).

Het element van de skimuts en of hoedje, in deze vraag ik me af of om het om het gevonden hoedje gaat op de parking?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.