101

FreCR, geld interesseert mij niet. Ik zou het geld zo aan de slachtoffers geven! Het gaat mij om mijn hobby en dat is plaatsen lokaliseren. Ik denk wel dat er heel wat speurders zijn die graag eens in Lessines zouden gaan duiken maar ze mogen niet! Waarom moet ik dat bekostigen? We betalen toch belastingen voor ons te beschermen en als er een misdaad is gebeurd om de daders te vatten? Dus jullie vroegen mij de coördinaten. Ik ben speciaal naar Lessines geweest om de coördinaten vast te leggen! Dus jullie hebben de coördinaten waar volgens mij de Golf GTI van de overval in Aalst ligt. Maar ik zou voor de zekerheid alle putjes in Lessines eens uitkuisen. Ligt de Golf GTI er niet dan heb ik mij hier inderdaad belachelijk gemaakt.

Dus nogmaals; Chaussée Gabrielle Richet Ollignies rechtover HAS metal. N50.70093 E3.84671 » Google Maps

102

Tof dat je daarvoor de moeite hebt gedaan Kenza (los van je theorie).

Bedankt Kenza, voor de moeite. Als de CWB - al dan niet opzettelijk - fouten maakt, is dat voor ons ook toegestaan. wink

104

Iedereen heeft hier zijn theorie en bij mijn weten is het Bende van Nijvel nog niet opgelost. Ik weet dat er een kans bestaat dat ik mij belachelijk maak moesten ze gaan duiken en ze vinden niets! Maar ik durf luidop te speculeren dat daar de auto ligt. Ik nodig dan ook iedereen uit om eens een kijkje te gaan nemen via de verlaten spoorlijn 87. Of kan er hier iemand een luchtfoto plaatsen op het forum?

Hasmetal; niet ver van het kapelletje en oude autokeuring. Bij het verlaten centrum Lessines richting Hasmetal is er op je linkerkant nog zo'n autoverkoper - garage die nu te koop staat. Laatste huis grenzend aan hoeve.

Ik ben ook zeker dat onze verdachten uit Geraardsbergen/Brakel heel goed hun weg kennen in Lessines. Alleen zie ik hen vooral actief in smokkel en niet in uitvoering zelf. Het zou interessant zijn om weten of ze kennissen van Podevijn en etablissementen in Erembodegem waren.

Is George Lison (zijn tweede geboortenaam is Joseph) familie van Joseph Lison (zou bij Zwarte Bende gezeten hebben in Galmaarden rond WOI)? Er bestaat ook een boek van + GPS-wandeling in Galmaarden. Is ver gezocht ... maar je weet nooit met spoken uit verleden.

Hij zou goed bevriend geweest zijn met Colruyt-baas? Die grond van Colruyt Geraardbergen-Overboelare verhuurde hij aan Colruyt. Colruyt liet ook zijn vinylplaten persen. PS: het verhaal van de Zwarte Bende lijkt wel een oerversie van de Bende van Nijvel.

106

club_le-happy-few en the end, mag ik vragen wat jullie naar de steengroeve van Lessines brengt? Waarschijnlijk een heel andere reden als ik!

107

kenza wrote:

Ik ben speciaal naar Lessines geweest om de coördinaten vast te leggen!

Dat kon ook gewoon met Google Maps/Satelite toch? smile

Enkele maanden geleden moest ik in Ath/Ghislenghien zijn, en dat is niet zo heel ver van Lessines dus heb ik eventjes naar je favoriete locatie weesten kijken. Uiteraard heb ik ook eventjes over het muurtje aan "Chaussée Gabrielle Richet" gekeken naar de groeve van Cosyns/Brassart maar ik heb ook die van Lenoir/Cardon/Brasse Delienre gezien en de rest. Ik heb er een beetje rondgewandeld (langer dan gepland smile ) en uiteraard enkele foto'tjes genomen van o.a. de putten & gebouwen die ik tegen kwam. Op de foto's is niets spectaculairs te zien. Hoe het in de jaren '80 was, dat weet ik niet, maar op de moment dat ik daar was, reed er opvallend veel verkeer langs de "Chaussée Gabrielle Richet" (het was nochtans op een uur wanneer je niet veel volk op de baan verwacht).

club_le-happy-few wrote:

Die grond van Colruyt Geraardbergen-Overboelare verhuurde hij aan Colruyt.

Ook aan de Colruyt van Geraardsbergen-Overboelare en aan het achtergelegen gebied t.h.v. het vliegveld waar dat afgedankte vliegtuig staat ben ik geweest. Daar heb ik geen foto's van, enkel rondgereden.

Ter info (als het hier nog niet ergens zou staan): het DATS24 tankstation aan de Colruyt daar heet opmerkelijk officieel "DATS 24 Lison", terwijl praktisch alle DATS 24 stations als naam, de naam van de gemeente of deelgemeente dragen (zoals vb: DATS 24 Lembeek, DATS 24 Aalst, DATS 24 Temse, enz....)

Non semper ea sunt quae videntur