251

Re: Jef Vermassen

"Ze spreken van ‘De Reus’, maar voor elke overval hadden ze een andere ‘Reus’. Daar ben ik zeker van.”

Bron: HLN

Of ze Jef Vermassen correct geciteerd hebben, laat ik in het midden. Maar als we hier van uit gaan, betekent dit dat de "reuzen" in Overijse en Eigenbrakel niet dezelfde waren. Dus twee andere teams?

patrick111 wrote:

Doet me een beetje aan Trump denken die ooit zei: "Ik heb een geweldige brief gekregen, echt geweldig. Ik heb hem nog niet gelezen, maar echt geweldig." Vermassen weet niet wie de Bende is, want namen noemt hij nooit, maar toch weet hij dat hun namen in het dossier staan, dat er al een deel geliquideerd zijn... Hoe je dat kan weten als je niet weet wie de Bende precies was, is me een raadsel.

Die laatste 'gouden tip' van Vermassen heeft hij blijkbaar nog maar sinds vrijdag in zijn bezit. We zijn nog net niet op het punt gekomen dat Vermassen gewoon zijn brieven live op televisie opent en voorleest. Met de 'namen die in het dossier staan' verwees hij naar Beijer en Bouhouche als ik me niet vergis. Welke al lang bekende naam zou hij nu ontdekt hebben: Mendez? Bruno Vandeuren?

Vermassen doet dit maar om één reden: het verkoopt. Tv-programma's en kranten leven van dit soort quotes, waardoor hij een graag geziene gast is in de media, wat op zijn beurt gratis reclame is voor zijn werk als advocaat en zijn vele boeken. Meer is het niet, zoals wel vaker.

Als dat zo is, dan pleit dat ook niet voor DVDS, die hem steeds flankeert ... waarom een reputatie op het spel zetten? Speelt hij op safe omdat hij weet dat het kalf al lang verdronken is? Of moet hij toch nog het voordeel van de twijfel krijgen ... al was het maar voor de slachtoffers, nabestaanden etc. ... waarom ook die oproep naar (ex-)RW-ers, meer dan 30 jaren na de feiten? Had hij toch al veel eerder kunnen doen of niet?

252

Re: Jef Vermassen

Wat heb je Jef Vermassen nu al ooit substantieels horen zeggen over de Bende van Nijvel? Iets waarvan je zegt, 'tiens, daar zit iets in' of 'zo had ik het nog niet bekeken'. Een jaar geleden schreef ik:

"Ja, omdat Vermassen spectaculaire verklaringen aflegt in de pers is er nu idd plots weer aandacht voor de zaak. Dat is zijn verdienste. Maar voor de inhoud van al zijn verklaringen en zijn opportunisme heb ik veel minder begrip."

Vandaag sta ik meer dan ooit achter die uitspraak.

253

Re: Jef Vermassen

Idem dito, zenga!

254

Re: Jef Vermassen

Niet akkoord: wij weten niet wat hij al dan niet weet of pretendeert te weten - hij verdedigt ook slachtoffers dus hun rechten moeten ook op één of andere manier (juridisch gezien) gerespecteerd worden. Inhoudelijk heeft hij eigenlijk nog niets substantieels meegedeeld, daarin kan ik jullie volgen. Maar over de concrete info waarover hij zegt te beschikken of over de juridische bewijskracht daarvan: dat is volgens mij toch een heel ander verhaal. Dan kom je toch op één of andere manier in andermans vaarwater terecht.

Re: Jef Vermassen

Piste Bonkoffsky die onder neus bevolking opnieuw werd toegedekt.

Hij was maar een dronkaard, en Haemers was maar een cokejunk en Louvaert heroïnejunk.

Ideaal dus voor het allervuilste werk. Tot alles in staat om toch maar aan die volgende dosis te geraken. Verder dan de volgende snuif of shot denken ze niet en in noodgeval backup team.

Lelièvre was ook maar een junk tot grote vreugde van Dutroux en Nihoul.

256

Re: Jef Vermassen

Jef Vermassen: "Als sommige ex-politiemensen willen spreken, dan zijn we vertrokken"

"Als sommige ex-politiemensen willen spreken, dan zijn we vertrokken". Dat zegt advocaat van David van de Steen Jef Vermassen, na de avant-première in Antwerpen van 'Niet Schieten', de film over de aanslag in 1985 van de Bende Van Nijvel op de Delhaize in Aalst. Onder de aanwezigen waren heel wat advocaten en ex-speurders. Het gros van de aanwezigen waren natuurlijk bekende Vlamingen. Bij velen van hen riep de film herinneringen op aan die donkere periode in de jaren tachtig.

Bekijk hier de reportage van TV Oost » www.tvoost.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

257

Re: Jef Vermassen

Toppleiter Jef Vermassen is maandagmiddag met zijn bordeau-rode Tesla tegen een gevel en een verlichtingspaal gereden. Hij moest uitwijken voor een tegenligger. De advocaat laat zich momenteel onderzoeken in het ziekenhuis.

Vermassen kwam terug van een lezing bij Katoen Natie. Op weg naar huis moest hij op de N41 in Gijzegem, bij Aalst, uitwijken voor een tegenligger die, volgens zijn verklaringen, over de middenlijn reed. “Ik moest uitwijken en ben de controle over het stuur verloren”, zegt hij.

Zijn Tesla kwam tegen een verlichtingspaal en een schuur van een woning terecht. Het voertuig is zwaar beschadigd. Ook aan de woning is er schade, zegt de lokale politie van Aalst.

Jef Vermassen zei maandagavond aan Nieuwsblad.be dat hij in het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis van Aalst wordt onderzocht. “Ik heb veel pijn aan mijn borstbeen en aan mijn linkerhand. Maar al bij al had het slechter kunnen aflopen. Wellicht mag hij maandagavond het ziekenhuis weer verlaten.”

Gewoon ter info, meer ook niet. Shit happens, al is dat met een Tesla blijkbaar geen 'fait divers'. Maar goed, laat de theorieën maar komen, hier. smile

258

Re: Jef Vermassen

Op deze weg staat blijkbaar een ANPR-camera. Moet een eitje zijn om die tegenligger te identificeren. Los daarvan verklaarde hij dat hij de avond van de filmpremière 1 interessante opening kreeg en de morgen erna telefonisch nog 1 andere bereidwillige die info wilde delen. Ik ben geen fan van het programma maar hij maakte dat bekend op 4 okt in "Gert Late Night" in een interviewtje waar hij mij toch wel gestressed en vermoeid overkwam. Het discours echter is niet positief als het over ontknoping gaat. Stoomt hij de publieke opinie klaar voor een aanvaarding?

Op de botte-bijl-vraag of zeer hooggeplaatsten zoals de Premier op de hoogte zijn van de achtergrond van de Bendefeiten wilde hij enkel - zeer ongemakkelijk - bevestigen dat zeer hooggeplaatsten dat vermoedelijk wel weten. Bovenstaande interview van 8 minuten vinden jullie op de site van Vier, Seizoen 4/aflevering 20 vanaf 19min40s.

Ik geef het maar mee omdat ik op dit forum nergens een vermelding hiervan vind.

Re: Jef Vermassen

Jef Vermassen: Waarom geen robots inzetten? Lezen sneller en zijn niet te manipuleren...'

Ook Jef Vermassen, advocaat van David Van de Steen, was aanwezig op de herdenking in Aalst. Hij is ervan overtuigd dat de huidige Bende-onderzoekers goed werk leveren. Maar de tijd is tegen hen, zegt hij. Vermassen wil minister Geens daarom vragen om een robot in te schakelen. Een robot kan veel sneller en efficienter het dossier inkijken, dat intussen 1 miljoen pagina’s telt.

Bron: TV-Oost | 9 november 2018

Bekijk hier het interview » www.tvoost.be

260

Re: Jef Vermassen

Ik denk dat Mr. Vermassen forensische software bedoelt. Probleem is hierbij de factor manipulatie en waarschijnlijk een overkill aan informatie die ingewonnen is net door deze manipulatie. Ik zou het anno 2018 op "old school"-recherche houden. Misschien binnen 20 jaar.