811

Re: Aalst: Proloog

the end: als ik jouw posts lees (of probeer te lezen): best wel veel moeite, hoor, en behoorlijk moeizaam ook. Niet alles zo persoonlijk opvatten, trouwens ... de figuur uit "The Jungle Book" is "Balou" de Beer.

the end wrote:

Beste dit is een forum over de bende, de grote blonde dader; als "uitvoerder" Dinant, (Temse?) Nijvel, Beersel 82/83, Overijse (Eigenbrakel?), Aalst. Tel de doden! Hij heeft trouwens een specifieke rol naast de killer ook in het verloopt van de andere feiten. Hoeveel echte moeite heb je al gedaan om het te snappen? Ik weet dat de meeste hun billen dichtknijpen als het "echt" over de bende gaat, dit is geen suske en wieske wereld! Lees de tips van Verdeyen!

Verdeyen is al eventjes dood; the end maar dan wel letterlijk. Hij past wel in het "grotere" verhaal rondom de Bende van Nijvel maar voor sommigen - dom of slim - maakt dat ook geen moer uit - wie de daders echter waren, wel. Die kunnen misschien nog vervolgd worden (als ze nog in leven zijn) maar de constructie rond de Bende van Nijvel: no way!

812

Re: Aalst: Proloog

the end: waarom altijd tel de doden?

Re: Aalst: Proloog

Over Scherpenheuvel is er nog dit:

De buit is te groot

De politie van Scherpenheuvel-Zichem zit met een probleem. Zij vond ten huize van L. T. een grote buit afkomstig van diefstallen met braak, gedurende de jongste drie jaren gepleegd in chalets, weekendhuisjes en voetbalkantines in de streek van Aarschot, Diest, Scherpenheuvel en Zichem.

De buit is evenwel groter dan de klachten welke de jongste jaren werden ingediend zodat de politie niet meer weet aan wie de teruggevonden spullen toebehoren.

Eigenaars van weekendhuisjes en uitbaters van kantines die werden bestolen, worden dan ook verzocht zich aan te bieden op het politiebureau van Scherpenheuvel-Zichem, Grote Markt te Zichem., waar zij hun zaken kunnen identificeren en opnieuw in ontvangst nemen.

Bron: Het Laatste Nieuws | 29 december 1982

Er zullen toch geen Royal Schwabap bijgezeten hebben zeker?

814

Re: Aalst: Proloog

Dat valt mogelijks heel simpel te verklaren: iemand wiens zwart vermogen wordt gestolen die gaat dat niet aangeven aan de politie. Althans dat zou ik niet doen, mocht ik er een hebben. smile

815

Re: Aalst: Proloog

Zeer verre proloog van Aalst. Ik ben op zoek naar informatie over twee of meer Amerikaanse 'toeristen' die ergens in de jaren 70 ter hoogte van de Zeebergbrug met hun auto in de Dender reden en het niet overleefden.

Re: Aalst: Proloog

Ik las hier en elders nog over "de Nederlanders" en een Mercedes! Maar is dit wel zo dat het Nederlanders zijn! In het filmpje met interview van de heer Adam (speurder op rust en met een aantal info die toch tot nadenken stemt me dunkt) is er sprake van een bende gewetenloze overvallers (gebroeders Sliman en co)...drie tot zeskoppige bende.Uit Frankrijk en met een Mercedes. U kunt tijdens het interview horen dat er sprake is van een Mercedes en van een gele nummerplaat!

En inderdaad in die periode waren de Franse nummerplaten geel ... of dat zo ook was voor de Hollanders weet ik niet! Ik heb althans in Nederland waar ik sinds mijn jeugd tamelijk veel vertoef al heel wat nummerplaten gezien en nu zijn die inderdaad geel doch ik heb er vroeger andere kleuren (meen ik me te herinneren) gezien! Op oldtimers vindt u ze daar nog steeds in'n andere kleur, net zoals voor personenvervoer (taxis) etc.

Ik weet dat ik lange tijd niet hier was en dus misschien de verkeerde posts herlas om terug een kijk te krijgen op de zaak maar ja, bekijk het filmpje en dan is er toch heel wat voor te vinden! Ik bedoel voor de stelling van de heer Adam.

Re: Aalst: Proloog

Vroeger waren nummerplaten in Nederland donkerblauw met witte cijfers/letters. Volgens Wikipedia is in 1978 voor nieuwe wagens de gele nummerplaat in Nederland ingevoerd. In 1985 hadden dus veel Nederlandse wagens al een gele plaat.

Re: Aalst: Proloog

Yep! Intussen was het mij gedaagd. En je ziet deze nummerplaten nog steeds in Nederland bij oldtimers. Inderdaad dus zoals je zegt, doch dat sluit niet uit dat het hier zou kunnen gaan over Franse Mercedes zoals ook de heer Adam stelt/opmerkte/las in de rapporten/verslagen van de politie in Frankrijk. Ik bedoel dat klinkt helemaal niet zo gek! (Filmpje is echt reuze interessant!)

819

Re: Aalst: Proloog

luk paard wrote:

Ik las hier en elders nog over "de Nederlanders" en een Mercedes! Maar is dit wel zo dat het Nederlanders zijn!

Ja, het was 100% zeker een Nederlandse nummerplaats, er waren Nederlanders in een villa in Aalst. Bultot zegt Aalst heeft met Nederlanders te maken. Die Nederlanders waren daar voor een redenen in Aalst, misschien het iets met diplomaten te maken die in Aalst waren?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

820

Re: Aalst: Proloog

Merovinger wrote:

Heb ik niet ergens gelezen dat de DJ de bewuste plaat niet had en dat hij dan maar een andere plaat heeft gedraaid?

Als dit inderdaad zo is dan betekent dit dat de "waarschuwing" of de oproep tot een ander bendelid om bv. klaar te staan op een bepaalde plaats er nooit gekomen is. De aanslag is echter wel doorgegaan. Volgens mij is dus dat telefoontje aan de radio ofwel pure provocatie, ofwel een heel toevallige slechte mop van iemand die niets met de bende te maken heeft ofwel een verzonnen verhaal van de DJ.

Weet iemand iets over deze Bende van Hofstade (ligt toch ook ver van Aalst)? Werd dit onderzocht?

Uit Humo:

Hofstade is een deelgemeente van Aalst, waar de Brusselse crimineel en latere Bendeverdachte Philippe ‘Johnny’ De Staerke vaak op bezoek kwam bij zijn familie in het plaatselijke zigeunerkamp. Het plaatje dat werd aangevraagd, was ‘Te voet naar Scherpenheuvel’ van The Marlets. De toenmalige vriendin van De Staerke, die de gangster er later van beschuldigde een verkenningstocht te hebben uitgevoerd in de Delhaize van Aalst, werkte als animeermeisje in Scherpenheuvel.

https://www.humo.be/humo-archief/261111 … -beginners

Ik vind in dat artikel van humo puntje 19 ook wel zeer interessant (de visie van Hilde Geens).