321

Re: Philippe De Staerke

Ik lees in een interview in Het Belang van Limburg uit 2001 dat Philippe De Staerke verklaart niet deel te hebben genomen in Aalst, ook niet op verkenning geweest die dag. Wel de dag er voor aanwezig. Samsonite, pruiken en wapens zouden gediend hebben voor post- en bankovervallen. Wat er ook van zij? Hij denkt dat de overvallers enkel "drinkgeld" hebben beroofd. Dat zij betaald werden voor die overvallen, gestuurd door politiek en rijkswachttop. Dat de opdracht was, zoveel mogelijk winkelende gezinnen en kinderen ombrengen. Dat dit nu net die piste is, waar we staan 2018.

322

Re: Philippe De Staerke

Er zit een tegenstrijdigheid in de overvallen. Zo veel mogelijk slachtoffers maken klopt niet: met die wapens een warenhuis binnen stappen om er zo veel mogelijk slachtoffers te maken? Dan waren er méér geweest. Een warenhuis overvallen klopt niet: dan maak je zo weinig mogelijk slachtoffers.

323

Re: Philippe De Staerke

Of net andersom: zoveel mogelijk om het de speurders zo moeilijk mogelijk te maken en de ware toedracht van hun "opdracht" zo goed mogelijk te camoufleren. Doe je het enkel voor het geld - en daarin volg ik jou - dan hoeven zoveel slachtoffers helemaal niet. Je kon immers in een mum van tijd (relatief gezien) veel buit maken zonder bloedvergieten.

Maar tel Overijse, Eigenbrakel en Aalst op: 16 doden ...

Re: Philippe De Staerke

Ik blijk hier toch een beetje in de knoei te zitten met mijzelf omdat ik enkele zaken niet 100% goed kan plaatsen.

Vanwaar komt de informatie dat de toenmalige vriendin in Scherpenheuvel werkte en dat haar dochter op internaat of op school in Aalst zat?
Uit mijn informatie kloppen een aantal zaken mbt de toenmalige vriendin en haar dochter, maar bovenstaande heb ik tot noch toe niet kunnen verifiëren.

Daarnaast ben ik nog een beetje in de war mbt wanneer Philippe De Staerke gaan winkelen was in Delhaize Aalst. Was dit de dag ervoor of de dag zelf?

325

Re: Philippe De Staerke

Als De Staerke beweert wapens in het bos van Pepingen begraven te hebben, eerst dacht ik dat er geen bos was maar er is toch een bos. Waar de Cel Waals Brabant gaan graven is aan dat kasteeltje dat kan bijna niet. Je hebt een dichte haag spartes en een gracht    Er is namelijk wel een bos. Je neemt vanop steenweg naar Halle links de langeweg (veldbaan), je blijft die volgen, dan links en rechts naamloze wegen maar let op voor de traktorsluizen, dan kom je op een bos uit waar je perfect ongezien iets kunt begraven.

Re: Philippe De Staerke

Dus wanneer je vanuit Pepingen richting Halle rijdt bedoel je? Ik kan mij niet meteen aan de linkerkant een veldweg voor de geest halen die Langeweg zou heten.

Bedoel je dit stukje? 50°45'45.6"N 4°11'16.2"E » Google Maps
Of eerder dit stukje? 50°45'22.8"N 4°11'49.7"E » Google Maps

Of ben ik volledig fout aan het kijken nu? smile

Re: Philippe De Staerke

Bedoel je het bos van Domein ter Rijst in Heikruis?

328

Re: Philippe De Staerke

Als er iets met wapens is die iets met de bende te maken hebben, heeft het met zijn broer te maken en is de eerdere periode van de bende belangrijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

329

Re: Philippe De Staerke

Je rijdt kruispunt Hogenberg voorbij richting Halle, dan zie je rechts een dreef met heel oude bomen dat duidelijk aangeeft dat daar kapel kasteel Manoir heeft gestaan, daar iets verder sla je links af (langeweg), blijf je volgen links en rechts en je komt in een bos uit waar niemand je ziet. In dat bos stond vroeger een chalet. Ik denk dat daar meer kans is dat De Staerke de wapens begraven heeft dan rond dat kasteel.

Re: Philippe De Staerke

Aan de achterkant van Ter Rijst is er ook lange laan. Er zijn wel 2 boerderijen (degene bij bos, ligt meer langs achterkant), ik denk dat je daar toch redelijk onopvallend iets kan wegsteken ... tenzij de boer nog een late wandeling maakt. En niet te ver van de taalgrens, vlakbij Rebecq, Tubize, Hennuyères, Braine-Le-Comte ... en Sint-Pieters-Leeuw en Anderlecht is ook maar even voorbij Halle. Dat bos dat jij vernoemt moet ik eens opzoeken.