Re: Herdenking Aalst

De "heren" moeten uitgenodigd worden, want hun "moreel" verstand is ontoereikend om op eigen initiatief naar zulk een herdenking te gaan. De feiten alleen al in Aalst waren zeker en vast een reden om deze herdenkingen bij te wonen door hoogwaardigheidsbekleders. Hun incompetentie is niet alleen zakelijk maar ook geestelijk.

22

Re: Herdenking Aalst

Hopelijk hebben ze daar geen bloemetje gekregen om daar neer te leggen want anders worden ze nog van het onderzoek verwijderd zoals in het dossier Dutroux. Alhoewel die kans dan weer klein is want zij hebben nog niets ontdekt ...

23

Re: Herdenking Aalst

Ik ben de eerste om mensen met een moeilijke opdracht een tweede kans te geven! En ik realiseer me volkomen dat het Bende van Nijvel-onderzoek een moeilijke opdracht is en dat zal blijven. Maar als aandachtige lezer en amateur- geïntresseerde, zonder hulpmiddelen in deze materie, kan ik zowiezo vaststellen waar de struikelblokken (mooi woord voor manipulaties) liggen.

Dat speurders die mogelijk op het juiste spoor werkten brutaalweg werden opzij geschoven en in de anonimiteit werden geduwd kan er bij mij niet in. Los van wie het moordenaars team ook kan zijn, de Procureurs - Generaal in Liége en Mons weten welke politieke partij de manipulaties liet uitvoeren. Het staat niet op papier en de zoekrobot zal ook niets vinden, maar als bij mij, als buitenstaander, een lampje gaat branden zou dat in Liége en Mons ook moeten. Tot zover zijn beide Procureurs-Generaal voor mij randfiguren!

24

Re: Herdenking Aalst

De Nieuwe Snaar wrote:

De "heren" moeten uitgenodigd worden, want hun "moreel" verstand is ontoereikend om op eigen initiatief naar zulk een herdenking te gaan. De feiten alleen al in Aalst waren zeker en vast een reden om deze herdenkingen bij te wonen door hoogwaardigheidsbekleders. Hun incompetentie is niet alleen zakelijk maar ook geestelijk.

Toen ik dat las begreep ik het toch anders: het is een herdenking voor de slachtoffers, en gezien de gevoeligheid van het dossier kan hun aanwezigheid voor commotie zorgen (i.e. dat hun aanwezigheid plots belangrijker is dan het herdenken van de slachtoffers). Ik vind het dan ook van een zekere finesse getuigen dat ze enkel komen als hun aanwezigheid gewenst is, na het ontvangen van een uitnodiging.

Re: Herdenking Aalst

Zenga, het jarenlange onderzoek in dit dossier en de geringe mate van succes heb eerder een gefundeerd wantrouwen in de onderzoekers en hun oversten doen ontstaan dan respect voor de slachtoffers en nabestaanden. Hun afstandelijke houding kan op weinig respect rekenen en als er dan nog te weinig of helemaal geen communicatie naar de buitenwereld gevoerd wordt dan zijn reacties zoals die van de burgemeester van Aalst niet te vermijden, of die nu in hun ogen, gepast zijn of niet. Een mens die "recht" spreekt moet ook aanvoelen wat de slachtoffers en nabestaanden al zoveel jaren moeten ondergaan, namelijk een recht op hun vraag: wie en waarom?

26

Re: Herdenking Aalst

Ik was laatst naar een docu aan 't kijken van mensen op deathrow in de VS. De ene moordenaar had een brief geschreven met verontschuldigingen en dat had de familie van 't slachtoffer plezier gedaan. De andere had net hetzelfde gedaan, en de familie van zijn slachtoffer sprak er schande van ... 'hoe durft hij'. Ik kan beide standpunten begrijpen, maar als je 't dan bekijkt van uit het oogpunt van de moordenaar dan is 't 1 kans op 2. Ik denk dat het ongeveer 't zelfde is voor De Valkeneer: de ene zal 't waarderen en de andere zal zeggen 'waar haalt hij 't lef vandaan. Dus ik begrijp zijn standpunt dat hij wacht op een uitnodiging. 't Is een discussiepunt dat hij iig nooit kan winnen.

27

Re: Herdenking Aalst

Aalst herdenkt overval Bende van Nijvel nu 33 jaar geleden: “We hebben het gehad”

In Aalst is de jaarlijkse herdenking voor de slachtoffers van de Bende van Nijvel gehouden. Dag op dag 33 jaar geleden sloeg de Bende voor een laatste keer toe, in de Delhaize van Aalst. Het was meteen ook de dodelijkste overval, acht slachtoffers werden gedood. In zijn toespraak haalde burgemeester Christoph D’Haese keihard uit naar justitie: “We hebben het gehad”.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Herdenking Aalst

Je vergeet te vermelden, Ben, dat burgemeester D'Haese - ik heb het zelf gehoord want ik was er deze voormiddag - de piste Bonkoffsky blijft behouden. Zie beeldfragment op vrtnws.

29

Re: Herdenking Aalst

Aubanel wrote:

Je vergeet te vermelden, Ben, dat burgemeester D'Haese - ik heb het zelf gehoord want ik was er deze voormiddag - de piste Bonkoffsky blijft behouden. Zie beeldfragment op vrtnws.

Dan mijn vraag aan jou Aubanel. Wat heeft hij exact gezegd?

Volgens het Nieuwsblad:

"Vorig jaar stonden we hier allemaal tesamen zoals vandaag, maar toen met een hernieuwde hoop", sprak D'Haese (N-VA) voor de nabestaanden, minister van Justitie Koen Geens (CD&V), politieke afgevaardigden en sympathisanten op de stedelijke begraafplaats van Aalst. "Recent kregen we vanuit het parket te horen dat de Reus dan toch niet de Reus zou zijn. Nochtans heeft hij het bekend op zijn sterfbed aan naaste familieleden. Bekennen om lid geweest te zijn van een moorddadige bende criminelen, lijkt me nu toch niets iets waar men zou over fantaseren tijdens de laatste uren van iemands leven."

Wat heeft hij bekend? Dat hij de reus was? Wel, meneer de burgemeester, ... nogmaals een zoveelste keer, ... dat heeft hij NIET bekend. Ik erger me daar dood aan. Justitie een veeg uit de pan geven, maar wel keer op keer dezelfde flagrante onjuistheden verkondigen.

30

Re: Herdenking Aalst

Wim, Dit heeft burgemeester D'Haese letterlijk gezegd:

“Vorig jaar stonden we hier allemaal tesamen zoals vandaag, maar toen met een hernieuwde hoop. Recent kregen we vanuit het parket te horen dat de Reus dan toch niet de Reus zou zijn. Nochtans heeft hij het bekend op zijn sterfbed aan naaste familieleden. Bekennen om lid geweest te zijn van een moorddadige bende criminelen, lijkt me nu toch niets iets waar men zou over fantaseren tijdens de laatste uren van iemands leven. Stop met aan juridische hypocrisie te doen. Ik denk trouwens ook dat er niet één mens ter wereld is die meer op die robotfoto lijkt dan de bewuste Bonkoffsky.”