21

Re: Postzak

Ed Gein wrote:

Ook Franse postzakken hadden geen posthoorn. Wel een postduif.

Postteken vs Posthoorn ... David heeft het over een 'postteken', niet specifiek over een 'posthoorn'.

Re: Postzak

In "Niet Schieten" schrijft hij letterlijk posthoorn, dat kun je nakijken. Enfin, ik zeg niet dat David liegt (dat sowieso niet), maar ik wil hier wel eens het fijne van weten.

23

Re: Postzak

Ja dat klopt. Echter hier op het forum schrijft David dan weer:

HIPA wrote:

Toevallig ben ik nog eens op het forum. Ik heb een jutte zak gezien met zwart post teken erop. Deze stond op 1 meter van mij op de grond. Hierin zag ik sigaretten zitten omdat bovenzijde open viel. Haemers is door 6 personen in Aalst herkend, alle verhalen werden afgedaan als verzinsels. Daar sta je dan als leugenaar, meesten hebben het opgegeven of zijn al dood.

Het zijn misschien maar details, maar ik vind het wel belangrijk genoeg om door te vragen; zonder daarbij iemand te willen provoceren natuurlijk. Ging het nu om een postteken, of een posthoorn?

Re: Postzak

Ik heb navraag gedaan bij een gepensioneerde postbode en die heeft mij bevestigd dat er enkel "Post België Belgique" op de zakken stond in die periode. Soms met een jaartal erbij, maar dus geen postteken, postsymbool of posthoorn.

25

Re: Postzak

Ook deze nog gevonden. Dat symbool lijkt wel heel sterk op het symbool van de posthoorn, van de Belgische Posterijen:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSpdyPBb6USct4JRy4HDGBEMbkhTjb4ZxkGRvHdBqERibLH1MxvA

In verband met deze zak, uit Noorwegen. Ik herinnerde me ooit iets gelezen te hebben over Patrick Haemers en een situatie waarbij hij eerst aangaf dat zijn wagen was "gestolen". Toen hij te horen kreeg dat die wagen (een Mercedes) was gevonden in op de grens tussen Zweden en Noorwegen, krabbelde hij terug en vertelde hij dat hij was vergeten zijn wagen te hebben uitgeleend aan een vriend.

Dat was echter wel na 1985. Misschien toch ergens wel een link dan met Noorwegen. Het zou verklaren, waarom hij zijn verklaring pas introk, nadat hem ter kennis was gegeven, dat zijn zogenaamde wagen net daar (grensgebied Zweden/Noorwegen) werd gevonden?

Citaat van deze website:

En een week voor de huiszoeking van 14 oktober 1986 werd in de Noorse hoofdstad Oslo een Amerikaanse bankovervaller, de zoon van een Amerikaans legerofficier, gearresteerd die met een Mercedes van Haemers rondreed. Haemers had aan de politie verteld dat die auto was gestolen. Toen men hem vertelde dat hij in Zweden was teruggevonden, krabbelde hij terug en zei dat hij helemaal vergeten was dat hij die auto aan zijn Amerikaanse vriend had uitgeleend.