1

Re: Muzaffer Kaçar

Bij deze laat ik graag nog een nooit eerder geciteerde naam los: Muzaffer Kaçar (enkel eerste periode Bende van Nijvel). Als de boel nu toch aan het rollen is...

Topic: Muzaffer Kaçar

En wie mag dat nu weer zijn?

3

Re: Muzaffer Kaçar

De sympathisant van Action Directe die in Paris Nord opgepakt werd met 4 staven dynamiet en 4 detonators. Dynamiet afkomstig van de diefstal in Ecaussines. In het boek is niet zo duidelijk wanneer hij werd opgepakt, wel op 24 april maar welk jaar (83?).

Bron: Action Directe: du terrorisme français à l'euroterrorisme van Alain Hamon, Jean-Charles Marchand

Welke link zie jij Aubanel? Terrorisme?

4

Re: Muzaffer Kaçar

ddd wrote:

In het boek is niet zo duidelijk wanneer hij werd opgepakt, wel op 24 april maar welk jaar (83?).

In 1985 lees ik. Maar is er een 'directe' link met deze man en de Bende van Nijvel?

Spring 1985: French police arrest TKP-ML member Muzaffer Kacar in Strasbourg with a cache of explosives that had been stolen from a Belgian NATO facility in 1982.

Bron » www.turkishnews.com

5

Re: Muzaffer Kaçar

Wim, in het boek over Action Directe, passage over Muzaffer Kaçar gaat het wel degelijk over de aanhouding in Paris-Nord, dynamiet, detonatoren en 8 sets valse identiteitsbewijzen. 24 april. Aangehouden. Uit de tekst niet op te maken of het nu '82 '83 of '84 is. Wat er wel staat , is dat hij toen 28 jaar was. Liep hij dan in '85 terug vrij rond om nieuwe feiten te plegen?

Maar belangrijker, Aubanel, wat is de link met de Bende van Nijvel? Dat er een link is met terrorisme is wel duidelijk.

6

Re: Muzaffer Kaçar

Wim, volgens lijstje van Ben over diefstallen springstof was Ecaussines op 4 juni 1984, dus kan het 24 april 1985 zijn geweest dat ie in Paris Nord is opgepakt met vier staven daarvan. Hij was wel gedomicilieerd in Strasbourg.

In Strasbourg had hij dan volgens uw informatie dan een stock liggen. Maar dan minstens ook van een NATO basis gestolen in 1982, niet enkel Ecaussines want dat was een steengroeve.

7

Re: Muzaffer Kaçar

Gearresteerd in april 1985. Kan dus geen rol gespeeld hebben in de tweede golf overvallen. Maar ik vernam van een rechercheur dat hij wel close was met Elnikoff, Bender en Bouhouche. Volgens mij zit hij niet op Facebook. Zou (voorwaardelijke wijze) ook banden hebben gehad met de Sliman-brothers.