361

Re: Beersel: 23 December

the end wrote:

Er zijn elementen zowel voor Dekaise, Beersel en andere feiten die nog nooit onderzocht zijn en zelfs nog nooit in boeken of artikels vermeld zijn. Men moet er veel moeite voor doen en vooral geduld hebben. Stel je eens de vraag wat is het verband tussen Dekaise en de moord op Vanden Eynde, plus Mendez die de daders van de eerste reeks bleek te kennen. In welke schaduwwereld komt men dan terecht?

Good old the end. Steeds laten uitschijnen dat je iets weet, om dan wanneer je daardoor aandacht krijgt met niks anders dan wat vragen af te komen. Telkens hetzelfde patroon over and over again. En het volgende patroon is dat je dan diegene aanvalt die dit aankaart (deze keer mezelf dus).

bertlagaisse, koester geen verwachtingen, the end gaat je hierin niks bijbrengen.

362

Re: Beersel: 23 December

FreCR wrote:

Eddy Vos verklaarde ooit dat je zonder probleem kan aantonen dat de Bende van Nijvel eender wie kan zijn naar uw eigen keuze. Als je wilt dat de Bende van Nijvel, Chinezen zijn, dat je daarvoor genoeg PV's en aanwijzingen voor kan vinden om dat te staven.

Heeft Vos ooit iemand in beschuldiging gesteld? Heeft hij ooit een tipje van het motief op gelicht? Wel, ik dacht van niet. Het gaat immers om een heel gesloten milieu waaruit de daders komen. Na 35 jaar is dit duidelijk. Dus eender wie, het is eerder het tegenovergesteld. Welk gesloten gewelddadig milieu waar Mendez in vertoefde is nog niet onderzocht?

Heel verhelderend wat men in die hoek tegenkomt.

bertlagaisse wrote:

Wat is volgens jou de relatie met Dekaise ... want dat zou de .22 met Dekaise koppelen... en dat zou veel veranderen.

In Nijvel zijn wapens gebruikt bij die overval op Dekaise ook gebruikt zijn in combinatie met de 0.22. Toevallig is er dezelfde link tussen beide feiten ook op het gebied van motief en daders waar Mendez gezien zijn beroep meer moet over weten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

363

Re: Beersel: 23 December

In de eerste cluster feiten rond de VW Santana zie ik wapenhandel door Mendez en Bouhouche met ook een niet onbelangrijke rol voor Beijer. Dit gaat om de Faul Centaure, VW Santana en Dekaise. In de Santana vond men een weegschaal terug. Niet voor drugs denk ik maar voor mensen die zelf kogels gieten. Dekaise zelf wist ervan maar een overval was nodig om de wapens zonder traceerbaarheid of vergunning bij hun klanten te krijgen.

Maar ik ga hier off topic. De .22 komt pas een eerste keer aan bod in Beersel en Nijvel is geen raid maar diefstal bij nachte! De .22 zie je nooit bij warenhuisraids met klanten erbij. De eigenaar van de .22 schiet ook graag veel door het hoofd. Belangrijk iemand in de organisatie denk ik.

Wapenhandel, afpersing, afrekeningen ... Allemaal projecten van de maffia. Georganiseerde misdaad. Crime syndicate. Denk ik.

Re: Beersel: 23 December

Ben wrote:

Charly, bedankt voor de correctie. Zoals ik hierboven reeds schreef, heb ik maar één bron. Ik heb even verder gezocht en de cirkel blijft wel rond, vermits Hergé en Degrelle vrienden waren (Bron » resistances.be). Ik doe hier ook niets anders dan een extreem-rechts milieu in kaart brengen, conclusies trek ik hier niet uit. Die mag iedereen voor zichzelf maken. En noorderling, de dag dat jij je eerste boek over de Bende hebt gelezen, zal ik een reactie geven op jouw commentaar.

Aangezien de link tussen Hergé en Degrelle eerder al in dit topic besproken werd: blijkbaar komt er binnenkort een boek, getiteld Abbé Wallez, uit over de invloed van de fascistische priester Norbert Wallez op Hergé. Ook de relatie met Leon Degrelle wordt besproken. Op De Morgen staat een artikel  over het boek » www.demorgen.be

Re: Beersel: 23 December

Een ander feit dat gelijkenissen vertoont met de feiten in de Auberge des Chevaliers » Forum

366

Re: Beersel: 23 December

Goeieavond allen, kan er mij iemand zeggen waar dat zigeunerkamp zich precies bevond? Ik ben geboren en getogen aan de Brusselse zuidrand maar heb nooit een zigeunerkamp geweten. Wel zeggen dat Lot/Ruisbroek/Drogenbos altijd al een slechte reputatie heeft gehad.

Re: Beersel: 23 December

mcfisto wrote:

kan er mij iemand zeggen waar dat zigeunerkamp zich precies bevond?

Merovinger wrote:

Door een groep rijkswachters van het district van Halle werd het voorbije weekeinde een grootscheepse actie gevoerd in het zigeunerkamp aan het kanaal Brussel-Charleroi op de grens van Ruisbroek en Halle.

Ik vermoed dus hier ergens » Google Maps

368

Re: Beersel: 23 December

mcfisto wrote:

Goeieavond allen, kan er mij iemand zeggen waar dat zigeunerkamp zich precies bevond? Ik ben geboren en getogen aan de Brusselse zuidrand maar heb nooit een zigeunerkamp geweten. Wel zeggen dat Lot/Ruisbroek/Drogenbos altijd al een slechte reputatie heeft gehad.

Op welk zigeunerkamp heb je het? Er woonden tamelijk wat zigeuners / "halve zigeuners" (velen in een huis, tot daar het "zigeunergehalte") in de omgeving van Bezemstraat, Kasteelstraat, Rattendaal, Brusselsebaan (grondgebied Sint-Pieters-Leeuw).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Beersel: 23 December

Er was in de jaren '80 wel degelijk een tijdelijk zigeunerkamp met caravans langs het kanaal aanwezig. Volgens mij op de plaats die ik hierboven gepost heb. Ook vandaag is er een tijdelijk kamp onder de R0 ter hoogte van de Marius Renardlaan. In de regio is het regelmatig een komen en gaan van woonwagenbewoners (chique caravans).

370

Re: Beersel: 23 December

Enkele elementen die het vermelden waard zijn :
1. Via de ex van de schoondochter is er een link met dossier BIOS. En dus ook met het Nationaal Drug Bureau waar BIOS nauw mee samenwerkte.
2. De zoon Marc werkte ooit in de Fouquets, het hoofdkwartier van Michel Dewit en Simonne Menin. Waar de De Staerkes kind aan huis waren.
3. Kort na de moord verdwijnt die zoon Marc naar Zuid Afrika.

( uit Hilde Geens boek )

In het Hilde Geens boek staat het niet zo duidelijk, maar in een post van Ben lees ik dat de De Staerkes wel degelijk betrokken waren in dossier BIOS.

" Charles De Staerke op zijn beurt kon volgens een verklaring van zijn broer Leon een grote slag slaan in 1975, samen met broer Julien. Ze stalen toen spullen voor een tegenwaarde van 2 miljoen euro bij het bedrijf Bios in Schaarbeek ”

Zowel de moord op Vanden Eynde als die op Leon Finné kunnen dus passen in het BIOS motief :
De De Staerkes die op zoek zijn naar de miljoenen van hun diefstal. ( morfine en heroïne die verkocht is in Pakistan )