Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

De gratis preview pagina's zijn zeker al heel goed en onderbouwd geschreven. Wordt er zeker één om onder de kersboom te leggen.

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Echt wel een aanrader. Ik ben nu ongeveer halverwege en ik moet zeggen dat het boek zich tot de feiten beperkt en een volledig, zeer goed gedocumenteerd overzicht geeft. Ook van feiten die in dezelfde tijd van bende overvallen plaatsvonden en misschien aan hen zouden gelinkt kunnen worden. Een welkome aanvulling in de bibliografie.

13

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

... en wie zijn de daders? (of ben je niet stiekem achteraan begonnen)

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Ik heb de verleiding kunnen weerstaan om achteraan te beginnen. smile

15

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Django68 wrote:

Echt wel een aanrader. Ik ben nu ongeveer halverwege en ik moet zeggen dat het boek zich tot de feiten beperkt en een volledig, zeer goed gedocumenteerd overzicht geeft. Ook van feiten die in dezelfde tijd van bende overvallen plaatsvonden en misschien aan hen zouden gelinkt kunnen worden. Een welkome aanvulling in de bibliografie.

Ik ben nu ook ongeveer halverwege en kan dit alleen maar onderschrijven. Vooral de rijkheid van detail in beschrijving van de feiten valt mij op.Ook analyse van alternatieve versies en motieven komt rijkelijk aan bod. Zo wordt expliciet vermeld:

  • In Maubeuge en bij Dekaise werden ook de telefoondraden uitgetrokken. Het vernietigen van telefoons gebeurde niet enkel bij de hold-ups van wapen overvallen.

  • Piot in Maubeuge is geen gewone kruidenier, maar een speciaalzaak in alcohol met vooral wijnen en sterke dranken. De buit was zeer groot en boven de 100.000 frank in waarde. Daarvoor rij je idd de grens over.

  • Hoeveel keer Dekaise en de klanten de achterkant van het afgezaagd jachtgeweer van dader 2 tegen hun hoofd gekregen hebben... tot bloedens en breuken toe.

  • Het witte Toyota HiAce truckje voor Dekaise is blijkbaar beschoten doorheen het raam om de politie man aan de andere kant van het busje te raken.

  • Hoe 2 daders elk langs een andere kant van het busje gaan om de politie man in te sluiten, te treffen, en af te maken.

  • Waarom een misgelopen deal tussen Dekaise en de bestellers van het gemodificeerde Ingram wapen niet de oorzaak kan zijn.

En dit alles is zeer rijkelijk gemotiveerd met criminologische kennis.

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Charles Maurice is an attorney who has studied the secret NATO stay-behind armies. He has meticulously reviewed every publicly available document, police report and video on the Brabant Killers case.

17

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Dat is idd het publieke profiel dat door de echte auteur aan zijn pseudoniem wordt toegekend. Dat staat ook op de achterkant van het boek. Daar geloof ik nu es geen snars van. wink

Dat profiel moet net zoals de cover, de website, en de YouTube video, de sensatie omtrent het boek mee opwekken (vermelden van de stay-behind netwerken), en moet ook laten geloven dat de auteur daardoor ook die piste zeer sterk bestudeerd heeft. Dat is allemaal marketing mambo jambo van de publisher, die de neutrale criminologische studie van de auteur zelf in een verkoopsjasje wikkelt.

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Een Clevere gast dus wink

19

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Tsja, ik kon me ook weer niet inhouden, heb me maar snel de kindle versie toegeëigend. En eens je begint te lezen, ... het even een tijdje opzij leggen is er weer niet bij. Ik kan me enkel aansluiten bij de feedback van Django en Bertlagaisse. Eigenlijk een verademing, eindelijk eens een boek dat uitgebreid en analytisch stilstaat bij de gebeurtenissen zelf.

Het kan moeilijk bestemd zijn voor de Amerikaanse markt, maar de schrijfstijl doet me erg denken aan verschillende US boeken over de moord op Kennedy. Eigenlijk worden we de laatste tijd wel erg verwend; het "Loden" boek van Ponsaerts, nu deze uitgave. Wel gek, de benaming "The Insane Killers" ben ik absoluut wel niet gewend. Soms denk je dat het over iets anders gaat dan "De Bende(s)".

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Billy& wrote:

Wel gek, de benaming "The Insane Killers" ben ik absoluut wel niet gewend.

'The Insane Killers' is de vertaling van 'Les Tueurs Fous' wat de gebruikelijke naam is in Wallonië en Frankrijk voor de Bende van Nijvel.