111

Re: Beersel: 7 Oktober

Vreemd dat ze de gijzelnemer, die toch alles gezien heeft, hier niet doden (gelukkig maar natuurlijk!). Misschien wel een bewijs dat er verschillende daders waren met verschillende karakters?

Re: Beersel: 7 Oktober

Ben wrote:

Een simulatie van de vlek zoals ze getoond werd in de uitzending van gisteren:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/wijnvl11.png

Het officiële opsporingsbericht van de politie:

Tijdens de overval in Beersel werd bij één van de overvallers een geboortevlek of een wijnvlek opgemerkt in de nek. Het was een langgerekte ovalen vlek van 3 tot 5 cm lang. De dader was groot en zo’n 1m85 à 1m90 lang.

Is men eigenlijk wel zeker dat het om een geboortevlek of wijnvlek gaat? Ik denk nl. nog aan een andere logische optie. We weten dat er op de opgeviste kogelwerende vest in Ronquières een DNA-staal is gevonden op de bebloede kraag van de vest. Over deze bloedvlek maakt men meestal de link met een mogelijke dodelijke afloop van de overval in Aalst. Het is logisch om die associatie te maken vermits agent Eddy Nevens in Aalst naar de openstaande koffer van de vluchtauto heeft geschoten. Maar wat als de bloedvlek op de kraag er eerder op gekomen is?

De vest werd vermoedelijk gestolen in de nacht van 10 september 1983 in Temse. Waarschijnlijk werden de kogelwerende vesten gebruikt in Nijvel. Misschien hebben de daders er zelfs nog andere feiten mee gepleegd in september of begin oktober 1983. De overval in Beersel gebeurde op 7 oktober 1983.

Stel nu dat één van de daders, tussen 10 september 1983 en 7 oktober 1983, geraakt  werd in de nek (door een schampschot in Nijvel of aan de Diable bijvoorbeeld of door een stuk wegspringend glas of stomweg bij het uitstappen uit de Saab). In het tankstation in Eigenbrakel nabij de plaats waar de Saab werd achtergelaten werd er ook al bloed gevonden in de toiletten. Kan het dan niet zijn dat wat de getuige in Beersel beschouwt als een moedervlek of wijnvlek, eigenlijk een wonde is in de nek die het bloed op de kraag van de kogelwerende vest heeft veroorzaakt? Of het was misschien zelfs een pleister op de nekwonde?

Als dat het geval is geweest, dan kan men dus nog lang zoeken achter een dader met een geboortevlek in de nek.

113

Re: Beersel: 7 Oktober

Wat de vlek-in-de-nek betreft zou het handig zijn om te weten of deze aan dezelfde kant van de kraag van de kogelwerende vest zat.

Non semper ea sunt quae videntur

114

Re: Beersel: 7 Oktober

tamara wrote:

In Beersel werd een cassieré verwond door kogel, de twintigjarige Anne Timmermans. Is hier een band tussen haar en de man van Viviane Baro, ook Timmermans.

Kan iemand hier meer informatie overgeven. Naar het schijnt zou Timmermans veroordeeld zijn wegens fraude en zijn vrouw is toch de hartsvriendin van VDB. Was die Timmermans verre familie?

Interessante vraag want via deze Jean-Paul Timmermans kom je regelrecht uit bij twee notoire figuren:

  1. Roger Boas

  2. Richard van Wijck

Bron: main basse boek van George Timmerman

Vandaag kreeg ik ook nog deze info over F.T.; iemand uit de directe politieke omgeving van Willy De Clercq, wordt verteld dat hij mogelijk voorkennis had, hij vermeed de dag van de aanslag ten stelligste de Delhaize van Beersel.

115

Re: Beersel: 7 Oktober

Freddy Vermaelen, de vermoorde gerant van de Dehaize in Beersel zou een bar "Butterfly" uitgebaat hebben aan de Waterloosesteenweg in Brussel. De chauffeur van VDB, Bil, zou er zijn vennoot geweest zijn.

116

Re: Beersel: 7 Oktober

Leo, waar heb je dat gelezen of gehoord?

117

Re: Beersel: 7 Oktober

Een BOB'er vertelt over de overval: "Ik kende die man, Freddy Vermaelen. Hij had nog een bar uitgebaat in Brussel, de Butterfly aan de ..."

Bron » Forum

118

Re: Beersel: 7 Oktober

Butterfly okee. Maar dat de chauffeur van VDB daar vennoot in was? Klopt dit wel?

Re: Beersel: 7 Oktober

Ik kan er in ieder geval niets van terug vinden, zou wel een interessante link zijn. Enigste wat ik terug vind is een café aan de Koninginnelaan in Brussel, opgericht in 1981. De namen van vennoten zijn echter niet terug te vinden in het Staatsblad of jaarrekeningen. Voor de geïnteresseerden » kbopub.economie.fgov.be

120

Re: Beersel: 7 Oktober

Ben wrote:

Een simulatie van de vlek zoals ze getoond werd in de uitzending van gisteren:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/wijnvl11.png

Het officiële opsporingsbericht van de politie:

Tijdens de overval in Beersel werd bij één van de overvallers een geboortevlek of een wijnvlek opgemerkt in de nek. Het was een langgerekte ovalen vlek van 3 tot 5 cm lang. De dader was groot en zo’n 1m85 à 1m90 lang.

Laat jullie niet vangen; wat als het iets anders is dan een wijn of geboortevlek? Dit komt me heel bekend voor, zelf heb ik ook nog rondgelopen met dit soort wonden op ongeveer die plaats. Het is enkel ongeveer tot die periode dat dit zich voordeed, dus weinigen zullen eraan denken. De eerste week van oktober '83 is heel interessant om dit te snappen!

Erbij, dit gaat over een lange magere dader met kort zwart haar in de periode na Nijvel en Temse waar de G5 en de nr. 10 ook actief zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.