21

Re: Bos van Pepingen

kenza wrote:

(...) omdat ik het een raar voorval vindt.

Ik vind het vooral een voorbeeld dat er mensen in staat zijn om weerloze mensen dood te schieten (inclusief een compleet onschuldig kind van 3 jaar).

Non semper ea sunt quae videntur

22

Re: Bos van Pepingen

Kenza er is een topic over deze moorden door Michel Van Wijnendaele op 12 mei 1987

Bende van Nijvel → Andere feiten → Pepingen: 12 Mei 1987

23

Re: Bos van Pepingen

Speuren naar wapens Bende van Nijvel

Enkele tientallen rijkswachters zijn sinds gisteren in het bos van Pepingen, nabij Halle, met man en macht aan het zoeken naar wapens, vermoedelijk riot guns die zouden gebruikt zijn bij de bloedige overval op Delhaize te Aalst, waar vorig jaar op 9 november 8 onschuldige mensen door een niets ontziende dodersbende werden neergeschoten.

Bij de rijkswacht is men uiterst discreet over het uitkammen en omploegen van het bos van Pepingen. Hoe het Mobiel Legioen van Gent nu in de Pajottenlandse gemeente Pepingen is terechtgekomen, is niet duidelijk. Toch sluit men niet uit dat een van de gearresteerden van de zogenaamde “Bende van Baasrode” iets heeft losgelaten over moordwapens.

Terwijl men bij het parket van Nijvel laat doorschemeren dat de gearresteerden Cocu, Estiévenart, Baudet, Bouaroudj en Vittorio, niets hebben te maken met de tragische gebeurtenissen van vorig jaar te Eigenbrakel, Overijse en Aalst, maar verantwoordelijk zijn voor en reeks misdaden, ondermeer te Halle en Nijvel, lijkt het toch zo te zijn dat misschien wapens van de Borinage-groep van Cocu, aan iemand anders zijn doorgespeeld en zijn gebruikt te Eigenbrakel, Overijse en Aalst.

Enkele topspeurders van rijkswacht en gerechtelijke politie trachten het verband te leggen tussen de Bende van Nijvel en de Bande van Baasrode.

Bron: Gazet van Antwerpen | 31 Oktober 1986

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24

Re: Bos van Pepingen

Ik blijf aan Kester denken
Maar het herenhuis waar ze naar de wapens zochten
Is ooit een getuigenis binnen gekomen bij HLN dat de golf en de Mercedes daar zijn binnen gereden

Re: Bos van Pepingen

kenza wrote:

Ik blijf aan Kester denken
Maar het herenhuis waar ze naar de wapens zochten
Is ooit een getuigenis binnen gekomen bij HLN dat de golf en de Mercedes daar zijn binnen gereden

Heb je een copy van dat artikel, of meer info over het huis?

26

Re: Bos van Pepingen

Het laatste nieuws heeft de info doorgegeven aan de cwb meer weet ik niet
Of er een artikel over bestaat weet ik ook niet