51

Re: Léon De Staerke

Lack of a better name wrote:

Wanneer ik meer informatie opzoek over de substantie Red Mercury. Dan kom ik al heel snel uit bij het feit dat dit niet bestaat en dus een hoax is. Om even de luie kant op te gaan, op wikipedia zeggen ze dit ook >Link.

Wat valt er dan te geloven van dit verhaal?

Het is wel een stuk genuanceerder. Een hoax, best mogelijk, maar dan toch een hoax met twee belangrijke facetten.

  1. Grootschalige oplichting in de wereld van internationale illegale trafiek in wapens. (Ik dacht spontaan aan de affaire van de snuffelvliegtuigen, ook een hoax, maar tegelijk een echte miljardenfraude.)

  2. Destijds gebruikt door veiligheidsdiensten als lokmiddel. Om de interesse te wekken van terroristen op zoek naar nucleair spul. (Waarbij ik me afvroeg of het een indicatie kon zijn dat een De Staerke ooit had meegewerkt in een dergelijk schema voor een of andere veiligheidsdienst , maar nu ik Baudry heb teruggevonden als bron voor mijn herinnering en bron van de red mercury, verplaatst die vraag zich uiteraard richting Baudry.)

De Nederlandstalige wikipagina geeft tenslotte ook nog deze mogelijkheid, zij het dan in zou vorm: Red mercury zou een codenaam zijn voor hoog verrijkt uranium of plutonium.

Belangrijkste om te onthouden: Patrick Baudry begraaft dingen in de tuin van De Staerke (of beweert dit althans) (tenzij Bouten dat soort info uit z'n duim zuigt, altijd voorzichtig blijven.)

Re: Léon De Staerke

Een bandiet als Léon De Staerke op zijn woord geloven is natuurlijk geen goed idee, en al zeker niet als het in dialoog met Guy Bouten is smile

53

Re: Léon De Staerke

club_le-happy-few wrote:

Een bandiet als Léon De Staerke op zijn woord geloven is natuurlijk geen goed idee, en al zeker niet als het in dialoog met Guy Bouten is smile

Het is Patrick Baudry die het vertelt aan Bouten. Maar je opmerking is geldig voor de twee,

Re: Léon De Staerke

https://i.imgur.com/h7Cf6iP.jpg

Re: Léon De Staerke

Op Facebook staan redelijk recente foto's van dit heerschap (Leon de Staerke). Kijk maar eens op het profiel van zijn vrouw, GP. Ik weet niet of ik de foto's hier mag posten namelijk.

56

Re: Léon De Staerke

De Staerke is volgens mij nog altijd een betrokkene in dit dossier. Misschien niet als uitvoerder maar eerder verkenner of erin geluisd.

57

Re: Léon De Staerke

dancingwillowsco wrote:

Op Facebook staan redelijk recente foto's van dit heerschap (Leon de Staerke). Kijk maar eens op het profiel van zijn vrouw, GP. Ik weet niet of ik de foto's hier mag posten namelijk.

Waarom niet? Als ze publiek op Facebook staan dan lijkt me dat geen probleem. De kranten trekken zich daar ook niks van aan.

Re: Léon De Staerke

Men kan gewoon gaan kijken op profiel van de vrouw. Via daar kom je ook bij Alain Moussa en Van Obbergh. Moussa heeft het ergens op zijn profiel ook over de 'testmedicatie' die ze als tiener kregen in jeugdinstellingen. Hij heeft wel al één en ander van zijn pagina gehaald. De foto waar hij met zijn revolver is er eentje om te houden.

Re: Léon De Staerke

Easton wrote:

Waarom niet? Als ze publiek op Facebook staan dan lijkt me dat geen probleem. De kranten trekken zich daar ook niks van aan.

Klopt, maar vind het toch niet 'netjes' ofzo. Het profiel staat gewoon openbaar, dus je kunt diverse foto's van het gezin zien, waaronder vader Leon de Staerke dus. Vrouw heet Genevieve Petermans.

Re: Léon De Staerke

Tru Dat wrote:

Geef die plateauzolen of een hogere hak een dikke mantel en een hoedje en hij is groot op het eerste zicht. Vergeet de factor verwarring door het brute geweld niet. Iemand die met een riot gun op je afkomt is sowieso indrukwekkend.

Wat die plateauzolen betreft, dat is een kwestie van training, ik kan het weten. Er bestaan trouwens ook schoenen waar die plateauzolen
aan de binnenkant zitten zodat het niet opvalt. Ik geloof in De Staerke getraind door Bouhouche, Lekeu ... of ... kandidaten genoeg.