981

Re: Christiaan Bonkoffsky

FreCR wrote:

Daar hebben ze mogelijks een reden voor. Weet heel goed dat de speurders & parket zo weinig mogelijk communiceren rond hun lopende onderzoek. "Wij" weten dus niet wat de speurders weten. De speurders/parket hebben niet gezegd dat Bonkoffsky geen betrokkenheid kan hebben bij de Bende van Nijvel. Ze hebben wel aangegeven dat hij de reus welke bedoeld wordt op robotfoto 19, niet is.

Lees het perscommuniqué nog eens zeer goed opnieuw.

Heb je een link naar dat communiqué? Kan enkel vinden wat er toen in de pers kwam. Ik zou graag het vertrouwen geven aan de huidige speurders, maar deze 'conclusies' rond Christiaan Bonkoffsky vind ik teleurstellend. Je kan dat net zo goed zeggen dat hij niet roodkapje is. Die geheimzinnigheid gegeven de voorgeschiedenis van het dossier en de grootte van de zaak snap ik ik niet. Betrek het publiek! Niet met minimale info naar met het verhaal. Een bericht ' we hebben alles onderzocht maar geen bewijs en linken gevonden, maar we sluiten het niet uit' kan ik billeken, naar 'hij is niet de reus' vind ik bijna minachtend. Als je dat in deze publieke zaak al zo stellig zegt moet je uitleggen waarom niet. Los dan nog van het feit dat dat niet eens zij claim was.

982

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ja, dat vind ik dus ook. Ik hoop maar dat ze een goede reden hebben want die vraag zal ooit beantwoord moeten worden. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Christiaan Bonkoffsky op de een of andere manier betrokken is geweest bij de bendefeiten.

983

Re: Christiaan Bonkoffsky

De allereerste meldingen in de pers over Christiaan Bonkoffsky, vermeldden enkel dat hij lid was van de bende. Nadien werd er van gemaakt dat hij de reus zou zijn. Na het onderzoek rond Christiaan Bonkoffsky, waren de allereerste meldingen in de pers ook alleen maar "dat hij niet de reus was".

Het is al heel lang mijn ervaring, dat je alleen de eerste meldingen in de pers moet geloven, want alle volgende zijn al aangevuld met eigen interpretaties en veronderstellingen. Verschillende kanalen nemen ze dan schijnbaar ook nog van mekaar over en vullen zelf ook nog wat aan. Journalisten lijken wel roddeltantes; het is zoeken naar de feiten tussen alle onzin.

984

Re: Christiaan Bonkoffsky

Helemaal mee eens, dat is trouwens ook hetgeen HIPA duidelijk wou maken.

985

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat was voor mij ook de reden om nog eens te kijken naar het interview met de broer van. Na het interview is er alleen maar allerlei ruis bij gekomen en veel interpretaties.

986

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bovendien beschreven getuigen van de overval op de Delhaize in Aalst van november 1985 hoe ‘De Reus’ hinkte. Net op dat moment, zo blijkt uit zijn medisch dossier bij de rijkswacht, zou Christiaan Bonkoffsky een voetblessure hebben gehad. ‘En omdat hij bij de groep-Diane had gezeten, kende hij natuurlijk ook de technieken die nodig waren voor het plegen van dat soort overvallen’, aldus De Valkeneer. ‘Hij heeft dus zeker een interessant profiel.’

Wat mij vreemd lijkt is dat Christiaan Bonkoffsky aan zijn broer bekend zou hebben 'van de bende' deel uit te maken, enkele weken voor zijn dood. Heeft zijn broer hier dan nooit op terug gekomen?

Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een onderzoekcomité zegt een foutieve persoon te hebben, en er nadien toch op door te werken. Al is het enkel om de media & cowboy getuigenissen achter de rug te houden.

987

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ook Christian Amory had een probleem met zijn been en hinkte. Overigens zouden beiden elkaar wellicht gekend hebben omdat ze samen bij Dyane zaten in 1977

988

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dank je wel voor de toevoeging Edd! Na het doorlezen van het vermelde topic, kan je bij Amory inderdaad de nodige vraagtekens plaatsen.

De vraag komt bij mezelf meteen op of Amory the balls had om aan een overval mee te doen. Ik lees namelijk dat hij nadien Bouhouche in het nauw drijft aan de hand van een aantal verklaringen. Zou hij dit gedaan hebben indien hij zelf aan een overval heeft meegedaan? Brengt hij zichzelf niet in mogelijke problemen door zulke verklaringen te openbaren? Of beperkte hij zich tot het proberen om SIE wapens door te verkopen, en het onderzoek langs alle mogelijke bochten in de war te sturen?

Ik las eveneens de naam "de bende van bouhouche" wat voor mezelf meer van toepassing is dan de Bende van Nijvel. In ieder geval, dit is een volledig andere topic daar ik voorstander van de drang naar spanning theorie.

Indien Christiaan Bonkoffsky zegt "ik maakte deel uit van de bende", kon dit alles betekenen ... (logistiek, training, chaos in dossiers, reus indien het nodig zou zijn (bv. bij schotwonde van reus 1). We mogen niet vergeten dat er veel lange jongens rondliepen bij de RW en het misdaad milieu.

Thx voor de link naar het topic trouwens!

989

Re: Christiaan Bonkoffsky

De schrijver van The Insane Killers, inc. suggereert trouwens dat Amory de reus was. De broer van Bonkoffsky beweert dat Chris contact had met Bouhoche en Beijer.

990

Re: Christiaan Bonkoffsky

Amory heeft zich aan mij voorgesteld in de Delhaize Overijse. Hij is kleiner dan ik en ik meet 1m85!