231

Re: Getuigenis frituuruitbater

Trojan wrote:

En heb het altijd al bizar gevonden dat frituurolie werd gestolen de nacht van Nijvel.

Arachide-olie (25 liter) en maïs-olie (25 liter).
Behalve dat ik onze Belgische frietcultuur graag ondersteun door een bezoek aan een frituur, ben ik geen expert in frietvet kiezen. Ik denk dat, zeker in de jaren '80, vooral in ossevet gefrituurd werd (arachide-olie wellicht vooral bij velen in de frietpot thuis). Bely kan hier ongetwijfeld op antwoorden smile

Non semper ea sunt quae videntur

232

Re: Getuigenis frituuruitbater

In de frituren werd meestal geraffineerd rundvet gebruikt. Arachideolie werd eerder gebruikt in restaurants maar ook bij oliebollenkramen op kermissen. Maar mensen vermoorden en wat frituurolie meegraaien met een luttele marktwaarde van enkele honderden oude Belgische franken is de waanzin voorbij. Om even terug te komen op Poilvache. Zijn frituur was gelegen in Peutie vlakbij de legerkazerne en het klienteel bestond voornamelijk uit militairen die daar gekazerneerd waren. Het was vooral zijn toenmalige vrouw Nicole die de frituur runde.

233

Re: Getuigenis frituuruitbater

De vijfde persoon moet beantwoorden aan volgende voorwaarden om enigszins de vergelijking met mijn getuigenis te doorstaan.

  1. Was op 11/11/85 een twintiger.

  2. Ik zag geen reus waarmee ik bedoel zeker niet groter dan 1.90m.

  3. Hij droeg zoals gezegd een lange donkere mantel met legerboots wat het moeilijker maakt om een duidelijk beeld te vormen van de lichaamsbouw. Hij was alleszins slank en had een mager lang gezicht.

  4. Ik beschreef hem als een Noord-Afrikaans type maar een moslim was het meer dan waarschijnlijk niet want hij bestelde balletjes in tomatensaus. Tenzij Philippe De Staerke, die hem hielp bij het overlopen van de prijslijst iets anders wijsmaakte. smile

  5. Ik heb ook altijd gedacht dat deze persoon in aanmerking komt voor de robotfoto die gemaakt werd op basis van de getuigenis van de chauffeur uit Tienen die naast de mogelijke Bende van Nijvel reed op de E40 net voor de aanslag in Aalst.

234

Re: Getuigenis frituuruitbater

De foto's van Tavra al goed bekeken?

235

Re: Getuigenis frituuruitbater

Tavra herken ik niet.

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely, Frituur Rijksweg Brussel-Mechelen? Bedoel je dan de frituur in Nossegem? Indien dit zo is kan dat wel heel wat aanwijzingen inhouden.

237

Re: Getuigenis frituuruitbater

Neen, Peutie kazerne (op weg van Vilvoorde naar bijvoorbeeld Perk). Peutie is deelgemeente van Vilvoorde en ligt aan de oostkant.

238

Re: Getuigenis frituuruitbater

Neen, de frituur was gelegen in het centrum van Vilvoorde. Maar Vilvoorde, Nossegem enz. zijn allen gemeenten in de Brusselse rand waar de daders zich meer dan thuis voelden. Waarmee ik wil duiden dat uw aanwijzingen zeker niet minder interessant kunnen zijn.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Indien het Nossegem betrof zou het perfect passen in het "plaatje" wat de diefstal van de VW Golf te Erps-Kwerps betreft. Alleszins, de daders - heel waarschijnlijk samengesteld uit "verschillende" bendes - kenden niet alleen de omgeving van Brussel goed, maar opereerden duidelijk op de assen Charleroi-Brussel-Mechelen en anderzijds Gent-Brussel.

Btw, ik ben niet nieuw op deze site maar wel nieuw wat het forum betreft. Ik start een nieuwe topic met als titel "De kwak" en ik stel hier alvast de vraag; wie kende of kent dit establishment te St-lambrechts-woluwe? Ik kan daar wel wat over vertellen...

240

Re: Getuigenis frituuruitbater

Over welke kazerne spreek jij dan? Over de kazerne (die er niet meer staat) op 50m van het Rooseveldplein? We hebben het hier voor alle duidelijkheid niet over jouw frituur maar die van Poilvache; die was toch in Peutie? (Ik denk dat we hier met een misverstand te maken hebben.)