241

Re: Getuigenis frituuruitbater

Inderdaad coconut, ik reageerde even verkeerd. Als het gaat over de frituur van Poilvache? Die was wel degelijk gelegen in Peutie en niet in het centrum van Vilvoorde. Hoe kende ik Poilvache? Ik was begin jaren '80 samen met hem geïnteresseerd in de overname van dezelfde frituur in het centrum. Ik was hem iets te snel af. Hij nam het sportief op en begon even later een frituur aan de kazerne in Peutie. Regelmatig kwam hij achteraf een babbeltje doen maar een potentiële moordenaar zag ik daar niet in. Laat staan een mogelijk lid van de Bende van Nijvel. Hipa weet hierover uiteraard meer. Zijn ex-vrouw liet zich wel eens ontvallen dat hij en zijn broer verdachten waren in het bende-onderzoek maar eerlijk gezegd leek mij dat eerder praat van een rancuneuze echtgenote dan waarheid. Blijkbaar was ik fout.

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

Inderdaad coconut, ik reageerde even verkeerd. Als het gaat over de frituur van Poilvache? Die was wel degelijk gelegen in Peutie en niet in het centrum van Vilvoorde.

Dag Bely. Ik werkte ooit op kabinet minister Andre Geens. Die heeft, beetje raar, ooit een frituur uitgebaat. In Peutie. Eind jaren 70. Is het die frituur?

243

Re: Getuigenis frituuruitbater

Meer dan waarschijnlijk gaat het om dezelfde frituur. Ik ben begin jaren '80 bij toeval in het beroep getuimeld. Over de jaren '70 weet ik niets te vertellen. Ik ben trouwens geen Vilvoordenaar maar deed er wel mijn middelbare studies.

244

Re: Getuigenis frituuruitbater

Waar Bely?

245

Re: Getuigenis frituuruitbater

Het O-L-Vrouwecollege. Maar zoals je al kon raden was ik niet de meest briljante student. De meest bekende klasgenoot van destijds is sportjournalist Stefan Van Loock.

246

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik zal vast wel niet de eerste zijn die met volgende hypothese voor de dag komt: zou het kunnen dat de mogelijke bendeleden die in de frituur kwamen net het lijk van hun kompaan, die door Eddy Nevens was geraakt en vervolgens in het bos van Houssière door de andere bendeleden het genadeschot heeft gekregen, opgegraven hebben om daarna op een veiliger plek te begraven. De vondst van kogels in de bodem waar getuigen een lichaam op de grond zagen liggen wijzen in die richting.

247

Re: Getuigenis frituuruitbater

Django68, jouw hypothese is zeker plausibel gezien hun modderige kledij en schoeisel en de jongste van het vijftal die duidelijk een geslagen indruk gaf. Maar ik acht het ook niet onmogelijk dat er ergens in de buurt afpersingsgeld door Delhaize werd betaald. De gespannen sfeer die er heerste en hun paranoïde gedrag kunnen hiervan een mogelijke aanwijzing zijn. Coconut denkt aan een drugsdeal, wat uiteraard ook niet uitgesloten is. Feit is dat Aalst de laatste en meest moordende aanslag was van de Bende van Nijvel. Op basis van wat ik op het forum lees in combinatie met de manipulators van mijn getuigenis, ligt afpersing van bestuurders van Delhaize het meest voor de hand. Meer dan waarschijnlijk is het motief van de aanslagen veel complexer dan louter afpersing maar wat ik schrijf is gebaseerd op persoonlijke ervaringen

248

Re: Getuigenis frituuruitbater

Even verduidelijken wat die drugsdeal betreft ivm de modderige schoenen. Ik had ergens gevonden dat drugs mogelijk verzonden werden via slachthuis Vilvoorde. Ik kende de omgeving zeer goed, in de buurt van dat slachthuis waren modderige schoenen zeker mogelijk. De frituur van Bely lag vlak in de buurt, ook de Top Ten. Alle plaatsen waar de mogelijke Bende zou kunnen gezien zijn of het nu schietoefeningen betrof of het verbergen van wapens (of lijken) lagen op minder dan 1km. (Ook De Pomp was 5 minuten rijden.)

Vilvoorde en omstreken was trouwens ook het actie terrein van een pedo priester met linken naar de Jonathan, het Aalsterse drug- en homomilieu etc. Vilvoorde had een gehucht dat de FarWest noemde. Wel, Vilvoorde toen dat was de Far West, veel van de cowboy verhalen van toen bleken nadien de zuivere waarheid.

249

Re: Getuigenis frituuruitbater

De Farwest was destijds een beruchte wijk, Chris De Bruyne zong er zelfs een liedje over. smile

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik heb er ook vaak over gehoord van collega's die in Vilvoorde op stap gingen (van voor mijn tijd).

Kan het zijn dat Bende De Staerke en Haemers zelf gechanteerd werden door Bende Farcy (drugs, wapens, antiek, afpersing, homomilieu).

De bevestiging van de aanwezigheid van de bende van de zwarte cobra in Aalst (door David zelf). Farcy en zwarte Cobra beiden DEA. De eerste ook nog prostitutiemilieu (!), homobars en oorlogswapens/voertuigen. En beiden dikke maatjes met de ons gekende corrupte rijkswachters en hun entourages.

Farcy en Zwarte Cobra maken zelf hun handen niet vuil en zorgen dat ze chanteerbare mannen voor hun kar kunnen spannen (mensen met schulden of van wie ze compromiterend bewijs hebben).

Ooit mensen uit entourage Farcy tegengekomen in de frituur of uitgaansleven Vilvoorde? Foto's van hem of zijn bendeleden?

Met die overvallen op Delhaize deden de De Staerkes hun eigen milieu de das om. Er moet dus een reden zijn waarom ze hebben deelgenomen.