771

Re: Aalst: 9 November

Ik geloof niet in de rancuneuze ex; Hilde Geens blijkbaar ook niet.

772

Re: Aalst: 9 November

Misschien staat het hier ergens, maar topic is zo groot in kan het niet vinden. De eerst aanwezige politie combi (niet die van Nevens dus) stond vlakbij de ingang van de parking met zijn neus richting rondpunt. Weten we waar deze vandaan kwam? Als deze kwam van de richting zoals hij stond verklaart het dat die journalist aan de voorkant van Delhaize m niet gezien heeft.

773

Re: Aalst: 9 November

Ik zet deze post even op de juiste plaats.

Wat als de grootste manipulatie in heel het dossier het bewust plaatsen van de laatste overval is in Aalst (met ook de bedoeling de laatste overval te zijn). De laatste overval en bloedigste, maar ook vrij nutteloze, buiten de comfortzone. (En naar mijn mening op veel vlakken afwijkend t.o.v. de andere diefstallen en overvallen, maar dat is natuurlijk maar een mening.)

Aalst, en bijgevolg dat het dossier in hoofdzaak zou behandeld worden door Dendermonde. Dat was logisch. De manipulator die door de overval zorgt dat het dossier in Dendermonde terecht komt en ze dan op een plateauke moeilijk weerlegbaar heel breed bewijsmateriaal laat vinden met de gedachte dat onvermijdelijk (met een beetje hulp) De Staerke onmiddellijk in beeld zou komen en Delta zich daar in zou vastbijten? The "usual suspect" in het Dendermondse en Aalst.

Misschien zit daar toch de clou. Wie zou daar voordeel bij hebben?

We praten veel over het weghalen van het dossier uit Dendermonde, maar misschien gaat het nu net over het daar plaatsen in 1985 en dan te stoppen met overvallen. (En misschien iemand er te laten voor opdraaien voor al wat er voor gebeurde). Dendermonde zou zijn job wel naar behoren doen, daar zal een manipulator wel van uitgegaan zijn.

774

Re: Aalst: 9 November

Interessante gedachte.

775

Re: Aalst: 9 November

Dat zullen we dan aan Bouhouche moeten vragen, want die wist te zeggen dat Aalst de laatste zou zijn ... (uitspraak zal wel op het forum te vinden zijn denk ik).

776

Re: Aalst: 9 November

Kees BK wrote:

Ik zet deze post even op de juiste plaats.

Wat als de grootste manipulatie in heel het dossier het bewust plaatsen van de laatste overval is in Aalst (met ook de bedoeling de laatste overval te zijn). De laatste overval en bloedigste, maar ook vrij nutteloze, buiten de comfortzone. (En naar mijn mening op veel vlakken afwijkend t.o.v. de andere diefstallen en overvallen, maar dat is natuurlijk maar een mening.)

Aalst is idd op veel vlakken afwijkend. Alle andere hold-ups op warenhuizen (overvallen overdag terwijl er klanten zijn) door "de bendes van Nijvel" gebeuren op een vrijdagavond. Aalst op een zaterdagavond.

Voor zij die zich afvragen of Aalst als hold-up op een warenhuis geografisch zo sterk afwijkt van de rest: alle feiten en locaties die ik gevonden heb ivm de bends van Nijvel heb ik in een interactieve google map gegoten, per type feit en per golf (82/83 vs 85). Iedereen kan er aan via deze link » Google Maps

777

Re: Aalst: 9 November

coconut wrote:

Dat zullen we dan aan Bouhouche moeten vragen, want die wist te zeggen dat Aalst de laatste zou zijn ...

Ik vermoed dat je verwijst naar volgende uitspraak van Bouhouche tijdens de begrafenis van Mendez (genoteerd door adjudant Dussart):

"Er zal geen bloed meer vloeien in Waals-Brabant."

bertlagaisse wrote:

Alle andere hold-ups op warenhuizen (overvallen overdag terwijl er klanten zijn) door "de bendes van Nijvel" gebeuren op een vrijdagavond. Aalst op een zaterdagavond.

De reden daarvoor kan heel eenvoudig zijn. Maandag 11 november 1985 was een feestdag en was het warenhuis gesloten. De gangsters gingen er misschien van uit dat het extra druk zou zijn op zaterdag waardoor er meer geld te vinden was.

Kees BK wrote:

De laatste overval en bloedigste, maar ook vrij nutteloze, buiten de comfortzone.

Misschien kozen ze voor een warenhuis buiten de comfortzone omdat ze dachten dat de beveiliging daar minder zou zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

778

Re: Aalst: 9 November

coconut wrote:

Dat zullen we dan aan Bouhouche moeten vragen, want die wist te zeggen dat Aalst de laatste zou zijn ... (uitspraak zal wel op het forum te vinden zijn denk ik).

Inderdaad Coconut, bonk er op. Maar mijnheer Bouhouche gaat het de rest van het verhaal niet vertellen.

Stel dat wat men de bende van 85 noemt maar 1 opdracht had, namelijk het liquidatie van Finné op vraag van hogerhand, man wist te veel om hoofdstuk af te sluiten. Rest is, hoe erg ook, collateral damage, ter camouflage. (Met het meeste respect voor de slachtoffers, ik zeg het er maar al even bij voor ik weer boze mail krijg.)

Dan moet het nog afgesloten worden op een manier die nooit tot de vinden van de echte daders leidt. De beste oplossing is, schuif het in de schoenen van iemand anders, in casu De Staerke. Het domme telefoontje aan Mi Amigo krijgt plots terug een wrange bijsmaak. En De Staerke heeft zo veel uitgestoken die jaren dat zijn geloofwaardigheid en mogelijks schuld door iedereen zal worden aanvaard. Geniaal en simpel. De manipulators hadden niet voorzien dat het onderzoek terug zou weg gehaald worden uit Aalst. Als dat niet zo had geweest, ben ik er vrij zeker van dat De Staerke uiteindelijk door de gedrevenheid van de speurders, die toch meer aandacht zouden besteden (compleet menselijk) aan bewijzen à charge dan à décharge, en de juiste manipulatie, De Staerke veroordeeld had geweest voor de feiten van de Bende.

Maar zoals ik als zei, om De Staerke echt goed en gedreven aan te pakken, moest het onderzoek in Dendermonde komen te liggen, de thuishaven van de Bende van Baasrode.

779

Re: Aalst: 9 November

Kees BK wrote:

Dan moet het nog afgesloten worden op een manier die nooit tot de vinden van de echte daders leidt. De beste oplossing is, schuif het in de schoenen van iemand anders, in casu De Staerke. Het domme telefoontje aan Mi Amigo krijgt plots terug een wrange bijsmaak. En De Staerke heeft zo veel uitgestoken die jaren dat zijn geloofwaardigheid en mogelijks schuld door iedereen zal worden aanvaard. Geniaal en simpel. De manipulators hadden niet voorzien dat het onderzoek terug zou weg gehaald worden uit Aalst. Als dat niet zo had geweest, ben ik er vrij zeker van dat De Staerke uiteindelijk door de gedrevenheid van de speurders, die toch meer aandacht zouden besteden (compleet menselijk) aan bewijzen à charge dan à décharge, en de juiste manipulatie, De Staerke veroordeeld had geweest voor de feiten van de Bende.

Maar zoals ik als zei, om De Staerke echt goed en gedreven aan te pakken, moest het onderzoek in Dendermonde komen te liggen, de thuishaven van de Bende van Baasrode.

Vergeet ook niet de geplante sporen naar Bultot in het Bos van Houssieres. Bultot was sterk geconnecteerd met de bende van Baasrode via Van Esbroeck en De Staerke. Bultot was ook aanwezig op het process van de bende van Baasrode. Bultot was dikwijls de opdrachtgever en heler van gestolen goederen van Van Esbroeck en de De Staerkes. Het doel van de (dwaal)sporen was mogelijks om Bultot aan te duiden als de opdrachtgever, en de bende van De Staerke als uitvoerders. Gezien de hoeveelheid (dwaal)sporen

Merkwaardig is wel dat Van Esbroeck in 1999 in zijn boek Bultot aanduidt als heler van de H&K wapens gestolen in het SIE toen Bultot deze wapens via Van Esbroeck probeerde te verkopen. Van Esbroeck meent ook dat Bouhouche op die meeting aanwezig was. Dat was natuurlijk voor Beijer deze feiten bekend heeft in zijn boek in 2009.

Wou Van Esbroeck hier een dwaalspoor naar Bultot leggen ivm de H&K's? Van Esbroeck schuift ook Aalst in De Staerke zijn schoenen in zijn boek.

Tot zover de (dwaal)sporen van en naar de bende van Baasrode. wink

780

Re: Aalst: 9 November

Kees BK wrote:

Maar zoals ik als zei, om De Staerke echt goed en gedreven aan te pakken, moest het onderzoek in Dendermonde komen te liggen, de thuishaven van de Bende van Baasrode.

Op rust gestelde speurders van de Cel Delta hebben hun vrijwillige medewerking opnieuw aangeboden aan de CWB. Tot op heden weigerde men hun voorstel te aanvaarden. Derden kunnen dit bevestigen. Als we dit koppelen aan de laatste informatie dat ons is toegekomen, stellen we daar zeer ernstige vragen bij. We bekijken wat we de volgende weken uit de brand kunnen halen.