Kennen we één dader uit Aalst? Kennen we het motief? Het kon dus even goed "de Bende van Aalst" zijn niet? In dat geval kunnen we het woord "pauze" schrappen. We weten slechts één ding terzake. Bouhouche heeft ons gezegd dat het zou stoppen met de dood van Mendez. En inderdaad, het stopte. Na Aalst geen pauze maar definitief gedaan. Als we kenners mogen geloven stond Aalst niet op de planning.

coconut wrote:

We weten slechts één ding terzake. Bouhouche heeft ons gezegd dat het zou stoppen met de dood van Mendez. En inderdaad, het stopte. Na Aalst geen pauze maar definitief gedaan. Als we kenners mogen geloven stond Aalst niet op de planning.

Er zijn erna nog doden gevallen die rechtstreeks of onrechtstreeks met de bende te maken hebben. Eén die wat vergeten wordt in '86 is die van Leerbeek. Heel interessant wat Bouhouche over het motief van de moord op Mendez zegt, in die context is het de laatste moord maar niet ivm de Bende.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Natuurlijk zijn er daarna nog mensen vermoord. Maar niet op de parking of in een warenhuis en dan met minstens 2 tegelijk. Trouwens, wie zegt dat de laatste dode gevallen is?

Af en toe vraag ik mij af wat er zou gebeuren indien wij hier morgen het hele bendeverhaal uit de doeken zouden kunnen doen (inclusief het financiële verhaal er achter). Zou er dan ergens een overgebleven bompa uit zijn stoel komen met een geweer in zijn hand (of zijn kleinzoon sturen)? Wat zou er trouwens gebeuren indien iedereen hier al zijn documentatie op het forum zou smijten?

Gelukkig voor Ben komt de info met mondjesmaat zodat het forum als het ware zichzelf in stand houdt. De open en bloot cultuur is hier blijkbaar niet ingeburgerd (ok, ook ik pleit schuldig).

coconut wrote:

Af en toe vraag ik mij af wat er zou gebeuren indien wij hier morgen het hele bendeverhaal uit de doeken zouden kunnen doen (inclusief het financiële verhaal er achter).

Dan zou blijken dat er vele dichtbij zaten (speurders) en niet mochten of konden verder doen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.